Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-02, 10:58
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
Kvinnor hör inte hemma i polisyrket. Eller något yrke där det finns vapen och annat farligt inblandat, kvinnor får hybris såfort dom doftar lite "makt".
Dem är svaga mentalt, fysiskt och emotionellt. Det är farligt att ha kvinnliga poliser. Jag hade vägrat att jobba tillsammans med en kvinna. Hade jag hamnat i en situation så hade man fan varit mer rädd för att få sin skalle bort blåst av en liten tös till kollega på 20 bast, än dåren med yxa som precis gått loss inne på NK ... Dem pallar inte trycket mentalt, eller har inte fysisk styrka att lägga ner personen...
Det finns ju även mognare och fysiskt/psykiskt starkare kvinnor inom polisyrket. Polisyrket överhuvudtaget är inget för de som är rädda för att få lite skit under naglarna.
Citera
2013-09-06, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
B10990-13, men även som sidomål B11907-13, Sthlms tingsrätt.

Avskrivet.
Citera
2013-09-06, 18:18
Medlem
Citat:
Avskrivet.

Det var hennes senaste misshandelshistoria va ? alltså före det numera riksbekanta psykbrytet...
Citera
2013-09-06, 18:29
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Avskrivet.
Hur gick det för bombfyllot?

Blev det straff för bombhot, skadegörelse, misshandel etc etc?

Självklart beslut att fria henne, man kanske skulle skicka en tårta för att gratulera och tacka för det fina ingripandet!
Citera
2013-09-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur gick det för bombfyllot?

Blev det straff för bombhot, skadegörelse, misshandel etc etc?

Självklart beslut att fria henne, man kanske skulle skicka en tårta för att gratulera och tacka för det fina ingripandet!

Fria henne ? nu drömmer du
Citera
2013-09-07, 23:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Fria henne ? nu drömmer du
Avskrivet/fria, låter som semantik i mina öron?

Skulle gärna vilja ha mer info om bombfyllot, blev det bara dom för narkotikabrott, eller blev det misshandel, skadegörelse och något för bombhotet?
Citera
2013-09-08, 17:30
Medlem
Citat:
Avskrivet/fria, låter som semantik i mina öron?

Skulle gärna vilja ha mer info om bombfyllot, blev det bara dom för narkotikabrott, eller blev det misshandel, skadegörelse och något för bombhotet?

det avskrivna ärendet härrör såvitt jag förstår till ett annat tillfälle då hon liksom nu fått rapsus utan anledning.
Citera
2013-09-08, 18:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
det avskrivna ärendet härrör såvitt jag förstår till ett annat tillfälle då hon liksom nu fått rapsus utan anledning.
Åh fan, det var inte jättetydligt att det var nåt utdaterat mål det gällde, nåja vi får vänta med att korka upp champagnen då!
Citera
2013-09-09, 02:05
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Åh fan, det var inte jättetydligt att det var nåt utdaterat mål det gällde, nåja vi får vänta med att korka upp champagnen då!

Men alltså, vad har skrivits av? Är poliskvinnan anklagad för annat i närtid också?

(Sen kan ni ju ta er pinsamma polisvåldsapologetiska retorik och stoppa upp någonstans, förslagsvis i era egna analer.)
Citera
2013-09-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Men alltså, vad har skrivits av? Är poliskvinnan anklagad för annat i närtid också?

(Sen kan ni ju ta er pinsamma polisvåldsapologetiska retorik och stoppa upp någonstans, förslagsvis i era egna analer.)

Ja, hon är känd för att gilla ta till våld.. så det var väl bara otur att det hamnade på film denna gång.
Citera
2013-09-10, 21:13
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ja, hon är känd för att gilla ta till våld.. så det var väl bara otur att det hamnade på film denna gång.

Finns det fakta (skvaller) om fanskapet? Är hon gift/sambo, och hur går det i så fall till i sängkammaren? (Nu tänker jag bort den lite väl ivriga polishunden...)

Vad gällde det andra målet?

Någon måste ju veta lite mer om denna "polis", kan man tycka.
Citera
2013-09-10, 21:31
Medlem
kofotleifs avatar
Vilken jävla tur att det hamnade på film annars hade säkert denna vidriga jävel till snut skrivit upp det som "grovt våld mot tjänsteman" som det alltid heter oavsett hur lugn man varit.

Att hon som polis inte kan prata ner mannen (vilket snuten ofta skryter om och använder som motiv till att anställa fler kvinnliga poliser - att de skulle vara bättre på dialog) är naturligtvis ett fiasko. Hur snabbt hinner man uppfatta vad som händer om man är packad? tar inte många sekunder innan hon skickar hunden på honom och vevar med tvåhandsgrepp (!). Ser ut som att hon försöker slå mot huvudet också, eller är jag fel ute där?

oavsett så är det sånt här som spär på polishatet, precis som när snuten nyligen slog sönder en konstnär för att vilks råkade vara i rummet.

http://www.youtube.com/watch?v=9AJ8AZ8iQWc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in