Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-15, 14:26
Medlem
okok1s avatar
Det fanns väl vittnen som såg händelseförloppet innan kameran slogs på?
Citera
2013-10-15, 14:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det fanns väl vittnen som såg händelseförloppet innan kameran slogs på?

Det stämmer, och alla vittnesuppgifter talar till mannens nackdel. De vittnade om en labil våldsman som sprang runt irrationellt och slog folk och utförde skadegörelse.
Citera
2013-10-15, 14:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Tilläggsprotokoll 1, och 2.

Förhör med sakkunnig
https://anonfiles.com/file/f4c0d0223...d85d4de0842fd4
https://anonfiles.com/file/c58c577b7...f81681b0489800

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det stämmer, och alla vittnesuppgifter talar till mannens nackdel. De vittnade om en labil våldsman som sprang runt irrationellt och slog folk och utförde skadegörelse.

Det som gäller är om polisen utövat mer våld än vad man får lov att göra som polis och batongslagen ska alltså riktas mot delar så som överarm, lår och inte ryggen osv.
Åtalet handlar dock om misshandel alternativt tjänstefel.

Sakkunnig
MW: Man går en, en grundutbildning för att, framförallt och syfte då till olika slagtekniker
och se, men också det viktigaste var man får slå på den som man slår då, att man skall slå på
dom mjuka delarna, överarm, underarm inte på leder, inte på huvudet osv inte på knän osv.
De, de är en viktigt poäng i användandet av batongen då och inte på axlar och sånt där helst,
nyckelben och det eller helst, där ska man inte slå.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-15 kl. 14:37.
Citera
2013-10-15, 14:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Tänkte mer på uttalandet som polisen gjorde. Att han var våldsam och slog hunden. Finns en risk att polisens ord blir avgörande om man inte har vittnen.
Citera
2013-10-15, 14:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Tänkte mer på uttalandet som polisen gjorde. Att han var våldsam och slog hunden. Finns en risk att polisens ord blir avgörande om man inte har vittnen.

Öht det finns en film.
Citera
2013-10-15, 14:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Öht det finns en film.

Ja? Men polisen påstår att mannen slog hunden innan kameran slogs på.
Senast redigerad av okok1 2013-10-15 kl. 14:44.
Citera
2013-10-15, 15:02
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:

Nej?

Citat:
..Så jag skickar på hunden, hon biter honom på, på benet. I samma sekund som hon går i bett, då slår han på henne, med, nu kommer jag inte ihåg vilken, men han slår och får tag så att han
sliter tussar av päls på henne. Det här går väldigt fort, så han slår så att han, ja och när jag ser
det så tänkte jag,...

s. 142

Citat:
KE: När han har slitit, slagit, han slog ju bort henne från bet, om man säger så. Slår bort
henne från betet och liksom får dom här tussarna i händerna och det gör han även sen på
slutet, precis när han lägger sig, så får han, rycker han någon tuss till där. Han tar ju en tuss
och sen slår han liksom.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2013-10-15 kl. 15:09.
Citera
2013-10-15, 15:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Hon säger så här, och det är vad vi ser på filmen. Jag hittar inte att hon påstår något om slag mot hunden innan filmningen.

Så jag skickar på hunden, hon biter honom på, på benet. I samma sekund som hon går i bett, då slår han på henne, med, nu kommer jag inte ihåg vilken, men han slår och får tag så att han
sliter tussar av päls på henne. Det här går väldigt fort, så han slår så att han, ja och när jag ser
det så tänkte jag, han är så pass motiverad så att han inte ens viker ner sig för hunden. Jag
måste ta det här som ett…jag måste, jag måste använda hon som en distraktion och gripa
honom.

Han slår inte hunden han håller hunden ifrån sig eftersom det fanns sele på hunden får han ett tag.
Sele ska inte användas vid ett sånt här tillfälle.
Hon ljuger och har uppmanats att besiktiga hundens skador. Hon skickar några hemmabilder, och gör ingen veterinärundersökning vad jag kan se.
Blodig va hunden pga att mannen blödde. Det är flera som intygar det, men inget annat.
Hon ljuger en del både här och där.
Citera
2013-10-15, 15:13
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Alltså, hjälp mig tolka; jag fattar inte mycket:

LKC: Så står det här på HR:et då att eller först så står det så här: Man som har slagit kvinna, han har även slagit sönder en ruta och vad heter det mannen är ute på gatan, nu ska vi se här, vittnet springer in då. Och sen står det här att han sparkar på bilar och blöder duktigt står det här. Så att han blev innan han blev gripen då blev han (ohörbart).

39-9130: Men det är ju det, det var ju det att jag prata ju med dom där vittnena som han hade slagit och då har ju han tuschat till mig lite det var så synd om han. Då blir man ju bara så här jaja…

LKC: Jaja.

39-9130: Men vad bra.

LKC: precis.

39-9130: Men så…

LKC: Men han har gjort sig fullfjärdad för ett (ohörbart) i alla fall.

39-9130: Ja han fick säkert femton batongslag och ett bett i pungen.

LKC: Jajamänsan.

39-9130: Va jobbigt, det är bara att det ser inte vackert ut när man tar dubbel hands fattning och bara slår.

LKC: Nej.

39-9130: Men så gör, den är så jävla dålig den där aspen.

LKC: Precis så är det.

Aspen = batongen de använder och som de tydligen inte är nöjda med. Jag kommer att tänka på när den kvinnliga kriminalvårdaren blev mördad för ett par år sen, då såg man också att det behövdes tvåhandsfattning för batongen. Jag kan minnas fel men tror det var den kvinnliga som först ingrep (utan framgång) som hade tvåhandsfattning och den manliga som använde batongen "som vanligt". För den som inte är så fysiskt stark kan det alltså behövas att man håller batongen med båda händerna vilket de menar ser värre ut
Citera
2013-10-15, 15:16
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jo, man tar sig för pannan! Vad har polisen för nytta av veta vad en misstänkt har för taxerad inkomst??

Många gånger där det kan vara intressant. Här känns det oerhört märkligt och frågan är om operatören på LKC har koll på i vilket ärende han gjorde en slagning.
Citera
2013-10-15, 15:20
Medlem
okok1s avatar
Okej. Då missuppfattade jag!

Citat:
FL: Och vad jag förstår, du anser att det var rätt att använda batongen i det här läget, varför var det nödvändigt?

KE: Direkt när hunden hade gått i, så ser jag liksom att, i dom tillfällen förut man har…jag
har varit nödgad och använda min tjänstehund, så brukar folk, för det första direkt när man
startar upp hunden, som jag gjorde innan hunden fick bita och sa åt honom lägga sig ner,
brukar dom säga att ja, det räcker nu. Men han, då såg jag ju på honom att han skulle slå mig
och jag var tvungen och använda hunden.
Direkt när jag har hunden går i bett, så slår han
henne över huvudet och visar, som jag uppfattar det, tydligt att, att han har betydligt, att han
är…ska hitta orden, han är motiverad. Han vill, han tänker inte ge sig utan jag uppfattar det
som att han är så motiverad att han, han försöker skada eller göra illa hunden, så att han ska
komma åt mig.
Jag inser att, att jag måste använda henne som en distraktion. Så då använder
jag batongen och jag får ingen som helst effekt. Inte ett aj, inte ett ljud, ingenting med
batongen. Och såsom jag är lärd, så ska jag använda batongen tills jag får en effekt eller får
effekt av hunden och det får jag inte.

FL: Nej, någon gång under det här ingripandet, kunde du tänka dig att använda mindre antal
batongslag?

KE: Nej, eftersom jag inte fick någon som helst effekt, så försöker man ju, som vi är lärd, att
vi ska använda den, vifta med den eller skapa liksom få, få effekt på huden liksom, men det
får jag inte, så nej, nej inser inte att jag kan det.

Hon verkar inte frisk. Tittar man på videon så är det inte ens i närheten hur hon har uppfattat situationen. Självklart uppfattar alla olika, men det känns lite efterkonstruerat.
Citera
2013-10-15, 15:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Det här är skadeståndskraven som målsägande vill ha för det brutala polisvåldet.
Det är billigt anser jag, och någon påverkan på narkotika fanns inte som man då trodde.
Jag undrar över narkotikabrottet faktiskt och man kan bli misstänksam då det är inblandade poliser.

Kränkning 15 000 kr
Sveda och värk 2 400 kr
Extra resa 2 500 kr
Läkarkostnad 300 kr
Sönderslagen mobiltelefon (Iphone 5) 5 000 kr
Sönderbitna jeans (Nypris 1 200 kr) 800 kr
Totalt 26 000 kr

R'''kard har ingen aning om varför han har två påsar med något vitt pulver på sig. Han har
prövat narkotika vid ett tillfälle. Det var 10 år sedan och då prövade han Marijuana. Han
upptäckte direkt att detta inte var något för honom.
R....ard har ingen aning varför eller hur han kan ha kommit över narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in