2013-10-15, 21:41
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag hade nog förväntat mig det om jag hade blivit så pass påverkad att jag hade gått runt och mordhotat folk till höger och vänster, slagit sönder fönsterrutor, vandaliserat bilar, bombhotat och dagen därpå inte minns någonting, fler frågor på det?

Om polisens uppgift var att slå sönder folk så mycket de förtjänar efter godtyckliga grunder skulle väl staten anställa Hells Angels eller likande folk som har spetskompetens på området?

Poängen med ett rättssamhälle är att det ska vara mer civiliserat än ett gangstersamhälle.
Citera
2013-10-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Alltså jag har läst igenom vissa delar av fupen, inte bara en, utan två gånger. Och jag tycker fortfarande att fallet är oerhört konstigt.

Samtliga inblandade säger att han verkar vara "knarkpåverkad" (Varför man nu skall säga/skriva knark och inte narkotikapåverkad...), verkade psykotisk och eller bara väck. Man hittar två påsar med kokain och amfetamin vilka är ganska lika droger. Käkspänningar och blanka ögon, allt tyder på att han snortat något centralstimulant. Men när han väl genomför ett urinprov visar det ett negativt resultat, jag tycker att det är oerhört märkligt.

Det verkar nästan som att allting är riggat.

0,12 gram, alltså jag kan fan inte ens köpa att det räknas som ett narkotikabrott, det är så oerhört lite. Det är som att häktesplitarna har det liggandes i en liten låda som de plockar fram och "hittar" i samband med kroppsvisitering på speciella busar.

Vem vandrar ens runt med 0,12 i fickan utan att ha tagit någonting? Varför gräver man inte djupare i det här med narkotikaförsäljning om han nu skall ha fått ett sms när han satt frihetsberövad. Jag får inte ihop det.

Märkligt att detta sms skall ha inkommit under avvisiteringen och endast då, inga andra sms varken förr eller senare. Ruper*Pumki* skall vara avsändare av sms:et. Det finns ingen sådan på ratsit, hoppas advokaten rotar redigt i detta med knarkanklagelserna. I övrigt verkar vittnesuppgifterna motsägelsefulla och ha utsatts för påverkan till snutens favör.

Något narkotikaprov har heller inte tagits på initiativ av polisen utan efter begäran av den för narkotikabrott anklagade.

Verkar riggat för att rädda pmspolisen, smaska på ordentligt med både kokain och amfetamin, sånt sitter ju i flera dagar. Synd att killen fått minneslucka, hoppas minnet återkommer. Inte heller helt otänkbart att han kan ha fått något skumt i glaset på krogen.
Citera
2013-10-15, 23:30
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
"Spränga gatan" förstår vem som helst att han inte kommer att göra. Hon provoceras för lätt.

Jag ska erkänna att jag varken sett filmen är läst FUPen. Så jag kanske gör bäst i att hålla tyst. Mitt svar baserades helt på det inlägget jag svarade på. Men jag håller med dig i ditt ovanstående inlägg. Bra svar.
När jag läser ditt svar så får jag känslan av att hon på sin höjd döms för ringa misshandel.

Poliser borde få bära elpistol och pepparspray. Då hade detta inte varit lika allvarligt.
Under alla mina år som väktare och ordningsvakt har jag aldrig någonsin hamnat i en hotfull situation där jag behövt använda våld av något slag. Inte ens när jag kört ut fyllon från varuhus, jagat snattare och inbrottstjuvar osv. Jag bara hotar med pepparspray och ber dem lägga sig ner. Försökte de springa ifrån mig joggade jag efter 2-300 meter, sedan gav de upp, för de insåg att de aldrig springer ifrån mig. De bara stannar och lägger sig ner på mitt kommando. Jag borde fan ha blivit polis istället.
Den uppgiften är för åklagare och domstol senare om det skulle bli dagsböter.

Hon kunde skött det snyggare, men hon är också i mycket av sitt agerande, inom vad hon ges tillstånd för.

angående tazers, är jag helt med flera andra och dig. Man skulle kunna undvikit flera jobbiga situationer med dem, till exempel som denna. Skulle det innebära att sprayen försvinner så tycker jag fortfarande att tazern har fler fördelar.

hade också föredragit om hon använt sin spray i just denna situation. Då hade hon nog inte behövt slå ett enda slag.
Citera
2013-10-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Märkligt att detta sms skall ha inkommit under avvisiteringen och endast då, inga andra sms varken förr eller senare. Ruper*Pumki* skall vara avsändare av sms:et. Det finns ingen sådan på ratsit, hoppas advokaten rotar redigt i detta med knarkanklagelserna. I övrigt verkar vittnesuppgifterna motsägelsefulla och ha utsatts för påverkan till snutens favör.

Något narkotikaprov har heller inte tagits på initiativ av polisen utan efter begäran av den för narkotikabrott
anklagade.

Verkar riggat för att rädda pmspolisen, smaska på ordentligt med både kokain och amfetamin, sånt sitter ju i flera dagar. Synd att killen fått minneslucka, hoppas minnet återkommer. Inte heller helt otänkbart att han kan ha fått något skumt i glaset på krogen.

1. Allt det där är förstås hårda fakta för att anklagelserna om narkotikabrott är bluff. Vidare är det väl närmast tjänstefel att inte narkotikatesta folk som befinns vara i possession av misstänkta narkotikapreparat.

2. Det är nog den smartaste strategin när polisen fifflar med bevisen, spara pratet tills rättegången så brukar fifflet fastna i halsen på sagespersonerna, eller åtminstone få dem att också tappa minnet. En traditionell taktik i sådana sammanhang.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-10-16 kl. 00:55.
Citera
2013-10-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler

hade också föredragit om hon använt sin spray i just denna situation. Då hade hon nog inte behövt slå ett enda slag.

Hon använde ju inte sin spray för hon kände sig inte hotad på riktigt. Hon var bara förbannad för att han inte lyssnade snabbt nog på henne .... vilket gör henne till sämsta sortens Polis med eller utan spray/teasers
Citera
2013-10-16, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero

Något narkotikaprov har heller inte tagits på initiativ av polisen utan efter begäran av den för narkotikabrott anklagade.

Jag har ej läst förhör och andra detaljer, men Rupert Pumkin ...?
Jag googlade och sen, tja ...
Citera
2013-10-16, 03:06
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Hon använde ju inte sin spray för hon kände sig inte hotad på riktigt. Hon var bara förbannad för att han inte lyssnade snabbt nog på henne .... vilket gör henne till sämsta sortens Polis med eller utan spray/teasers

Hon är inte alls en dålig polis. Må vara att hennes ingripande här kan ifrågasättas, men som jag sa så har hon ju faktiskt inte helt agerat utan att orsak. Varje polis känner frustration, och blir förbannade. Ingen här ska ju tro att poliser aldrig tröttnar på personer och väljer att agera på ett annat sätt än vad det kunnat göra. Polisen ska inte vara några personer som ska acceptera all typ av skit som kastas mot dem, i form av provokationer eller hot. Är personer samarbetsvillig och tillmötesgående, så är det ju självklart att polisen också kan anpassa sitt ingripande efter det. Det är så man bygger förtroende. Om personen står och hotar folk och är otrevlig, då ska polisen anpassa sitt ingripande efter det med, och då brukar de vara lite mer fysiskt.

Jag tycker det blir fel att säga att hon är en dålig polis efter att ha sett ett av hennes ingripande, som kanske kunde ha skötts bättre. Tror nog de flesta poliser ibland väljer att lösa situationer på ett sätt som kan vara jobbigare för båda parter. Det gör dem inte till dåliga poliser, utan vad det är, är lärande. Med rutin och erfarenhet, växer man i sin yrkesroll. Detsamma gäller poliser. Vad vi kan hoppas är ju att hon reflekterar ordentligt över sitt agerande, och tills nästa gång kanske använder en annan metod.

då till exempel, pepparspray.
Citera
2013-10-16, 03:20
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Hon är inte alls en dålig polis. Må vara att hennes ingripande här kan ifrågasättas, men som jag sa så har hon ju faktiskt inte helt agerat utan att orsak. Varje polis känner frustration, och blir förbannade. Ingen här ska ju tro att poliser aldrig tröttnar på personer och väljer att agera på ett annat sätt än vad det kunnat göra. Polisen ska inte vara några personer som ska acceptera all typ av skit som kastas mot dem, i form av provokationer eller hot. Är personer samarbetsvillig och tillmötesgående, så är det ju självklart att polisen också kan anpassa sitt ingripande efter det. Det är så man bygger förtroende. Om personen står och hotar folk och är otrevlig, då ska polisen anpassa sitt ingripande efter det med, och då brukar de vara lite mer fysiskt.

Jag tycker det blir fel att säga att hon är en dålig polis efter att ha sett ett av hennes ingripande, som kanske kunde ha skötts bättre. Tror nog de flesta poliser ibland väljer att lösa situationer på ett sätt som kan vara jobbigare för båda parter. Det gör dem inte till dåliga poliser, utan vad det är, är lärande. Med rutin och erfarenhet, växer man i sin yrkesroll. Detsamma gäller poliser. Vad vi kan hoppas är ju att hon reflekterar ordentligt över sitt agerande, och tills nästa gång kanske använder en annan metod.

då till exempel, pepparspray.

Så det är okej att bussa en attackhund samt slå ner någon med batong för att denne är otrevlig?
Citera
2013-10-16, 03:34
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Så det är okej att bussa en attackhund samt slå ner någon med batong för att denne är otrevlig?

han är inte bara otrevlig. Han är hotfull och ohörsam. Vi ska kalla saker för vad det faktiskt är enligt lagen. är man ohörsam så måste polisen agera på de instruktioner som givits.

Hennes ingripande har jag sagt kan ifrågasättas, men faktum är så ser det också ut som att hon har orsak att agera så som hon gör, även fast det ser ut som övervåld. Det är en hel del faktorer som spelar in här, till exempel att hon är ensam, och har arresteringsorder på honom.
Citera
2013-10-16, 03:52
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
han är inte bara otrevlig. Han är hotfull och ohörsam. Vi ska kalla saker för vad det faktiskt är enligt lagen. är man ohörsam så måste polisen agera på de instruktioner som givits.

Hennes ingripande har jag sagt kan ifrågasättas, men faktum är så ser det också ut som att hon har orsak att agera så som hon gör, även fast det ser ut som övervåld. Det är en hel del faktorer som spelar in här, till exempel att hon är ensam, och har arresteringsorder på honom.

Återigen, är det okej att misshandla någon för att personen fyllesnackar på elakt maner och inte lyssnar? Har man någon form av empati så förstår jag inte hur man kan försvara detta.

Och nej, hon var inte ensam - hon hade en jävla hund med sig.
Han däremot va ensam.

Och har man en arresteringsorder så sätter man på handklovarna och kör in personen i bilen, stretar människan så brottar man ner denne.. Intefan slår man ner en person bara för att förenkla arbetsdagen.

Men det är ju uppenbart att Polisen inte ser civila som människor utan boskap.
Senast redigerad av BenAsslick 2013-10-16 kl. 04:01.
Citera
2013-10-16, 04:04
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Återigen, är det okej att misshandla någon för att personen fyllesnackar på elakt maner och inte lyssnar? Har man någon form av empati så förstår jag inte hur man kan försvara detta.

Men vadå fyllesnackar "elakt"? Han är dels hotfull, och dels ohörsam. Punkt. Det är inget du kan förneka, utan det finns bevisat på film. Bara det faktum att han inte lyssnar innebär att hon har rätt att ta i fysiskt. Du kan inte sitta och fördöma polisens ingripande, om du inte heller ser vad gärningsmannen gör sig skyldig till rent juridiskt. Klart att hans hot var rent bullshit, inte skulle han spränga någon gata, men det är inte bara vad han säger, utan hur han beter sig. Polisen ska inte vara några snälla dagisfröknar som ska stå och vara förstående till allt, utan det finns till för att upprätthålla ordningen, och säkerställa civilas säkerhet. Det ska också upprätthålla rättssamhället och se till att lagar och regler följs. Om en person som misshandlat och förstört saker, agerar hotfullt mot en polis, hur slutar det?

hon kunde skött det snyggare kanske, det är vi överens om. Spray hade nog varit att föredra, men det innebär varken att hon är dålig, eller nödvändigtvis har gjort fel. vi får se vad utgången blir.

Citat:
Och har man en arresteringsorder så sätter man på handklovarna och kör in personen i bilen, stretar människan så brottar man ner denne.. Intefan slår man ner en person bara för att förenkla arbetsdagen.

Jasså, det gör man säger du? hur gör man det då om personen i fråga vägrar lyssna, och du befinner dig där som ensam polis. Nog för att du har en hund, men det är inte samma sak som att vara två poliser som går på fysiskt, och det vet jag att du greppar. Polisen har inte råd att chansa, utan om du är ensam måste du gå in hårt, bestämt och självsäkert. Jag personligen tycker att hon borde ha använt sprayen, men oavsett vad vi sitter och tycker, så innebär inte det att hennes agerande är felaktigt. Är du ensam, och provoceras till att agera, då måste du gå in ordentligt. Du har nämligen inte råd att hamna i ett underläge, där personen kan få tag i spray, batong eller i värsta fall vapen.

antingen går du in och gör det ordentligt, eller så väntar du tills det finns ett numerärt överläge. Även här har det framkommit att förstärkningen var långt bort, och att hon inte kunde få uppgifter på när förstärkningen skulle komma. Ännu en faktor som spelar in.

Citat:

Och den slutsatsen gör du av av denna film?
Senast redigerad av Hoyler 2013-10-16 kl. 04:11.
Citera
2013-10-16, 06:48
Medlem
Citat:

Och nej, hon var inte ensam - hon hade en jävla hund med sig.
Han däremot va ensam.

precis hon säger ju inte ens du är gripen utan börjar bara slå honom vilken vidrig fitta hon är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in