Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Första gången nekad idag efter 1 år. Konduktören sa att han inte kunde släppa in mig, frågade varför han svarade du vet mycket väl.

Trots att du har den senaste versionen?
Citera
2014-02-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Första gången nekad idag efter 1 år. Konduktören sa att han inte kunde släppa in mig, frågade varför han svarade du vet mycket väl.

Märkligt!! jag lovar dom har ALDRIG nekat mig bara kolla extra noga för att se min reaktion. iskall som man är står man bara där å
Glömde Tack som fan Essylia
Senast redigerad av nangfa 2014-02-11 kl. 19:37.
Citera
2014-02-11, 21:56
Medlem
Smackyheads avatar
Ett stort tack till denna tråd. 800 sparade denna månad
Citera
2014-02-11, 21:59
Medlem
Kasperskys avatar
Imorgon köper kag nog en biljett så ni fixar till xtrafik. Har kontaktat deras kundtjänst, och dem bekräftar att det är appen som gäller.
Citera
2014-02-11, 22:14
Medlem
Calos avatar
Blev faktiskt nekad idag för första gången på riktigt länge (ja, jag har Fejkbiljett 0.13) på Fridhemsplan nu för några timmar sedan bara av kärringen som satt i båset vid uppgången mot Västermalmsgallerian.

Hon tittade på min SMS-biljett och sade direkt bara "Nej". Jag tittade frågande på henne och visade sedan i utkorgen att jag faktiskt hade "skickat" ett SMS. Kärringen svarade dock bara strängt att det spelade ingen roll, sedan drog hon fram penna och block och sade att jag skulle uppge mobilnummer till henne för att hon skulle titta upp det. Jag hade sjukt bråttom för att hinna med min tunnelbana så jag sade bara "Okej", vände på klacken och sprang till andra spärren istället vid Nivå 22.

Nu är min gissning att det här var person som var en av de få som tar sitt jobb som båsnisse alldeles för seriöst och hade gett sig fan på att agera analytiker åt SL's vägnar - att det var därför hon var så ivrig att direkt neka mig och börja tjafsa.

Dock vill jag höja ett varningens finger om det mot förmodan skulle vara så att det faktiskt finns någon differens mellan Olangu och Essylias app mot de verkliga biljetter som Klarna står för. Även till er andra plankare att det finns några få som tänker agerea SL's rövslickare för ingen provision alls i bussar/bås. Antingen ser dem någon skillnad eller så är det som jag tror att de bara dubbelkollar - antingen slumpmässigt eller alla.
Citera
2014-02-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Blev faktiskt nekad idag för första gången på riktigt länge (ja, jag har Fejkbiljett 0.13) på Fridhemsplan nu för några timmar sedan bara av kärringen som satt i båset vid uppgången mot Västermalmsgallerian.

Nej samma sak har hänt mig och många andra i den här tråden, "jag har kunnat åkt utan problem jätte länge och från ingenstans så börjar man bli nekad"
Antigen är det spärrisarna som inte vet hur biljetten ska se ut och gissar på att den är fejk eller så har dem ändrat något.

Är inte Olangu och Essylias app den samma??
Kan inte installera Olangus app..

Kan ingen lägga upp en screenshot på en riktig biljett??

Jag brukar bara återvända till min gammla metod när jag blir nekad gå in efter någon med kort..

Vill inte investera i SL då dem klämde nästan ihjäl mig mellan dörrarna på tuben en gång eftersom ett par killar tyckte de va en bra ide att stå att snacka i dörröppningen och blockera vägen kom ja på efter kälke...
Citera
2014-02-11, 22:58
Medlem
Sen till alla er som säger att de fungerar och att ni står ISKALLT kvar och väntar på att bli insläppt.
Det är inte som att insatts styrkan kommer att tillkallas med MP- 5or uppkörda i ens nylle om operation plankning misslyckas.

Om de finns någon som går fram till spärrisen helt skakis av nervös får ni fasken ta och sluta me det och bekosta er biljetter.
Hoppas ingen tar åt sig..
Utan menar bara att biljetten ska se rätt ut man visar upp den och går in.
Citera
2014-02-11, 23:13
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Gällande de två punkterna där du på något vis gör dig av med biljetterna, nej, du har skyldighet att ha med dig giltig biljett under hela resan. Även gällande SMS-kompisen som drog.

Edit: en utvikning på det, du kan inte heller säga/skylla på att spärren där eller där släppte igenom dig, det är fortfarande ditt ansvar att ha en giltig biljett när det blir kontroll.

Edit: Berättar bara hur det är, sen kan jag själv tycka annorlunda.

Och om man säger att man är från landet? Är SL så hårda att de bötfäller en även om är "ny i stan"? Och om man nu säger att man slängt kortet, godkänner dem då att man köper en sms biljett och visar?
Citera
2014-02-11, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Trots att du har den senaste versionen?
Japp.
Citera
2014-02-12, 00:52
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calo

Hon tittade på min SMS-biljett och sade direkt bara "Nej". Jag tittade frågande på henne och visade sedan i utkorgen att jag faktiskt hade "skickat" ett SMS. Kärringen svarade dock bara strängt att det spelade ingen roll, sedan drog hon fram penna och block och sade att jag skulle uppge mobilnummer till henne för att hon skulle titta upp det. Jag hade sjukt bråttom för att hinna med min tunnelbana så jag sade bara "Okej", vände på klacken och sprang till andra spärren istället vid Nivå 22.

Nu är min gissning att det här var person som var en av de få som tar sitt jobb som båsnisse alldeles för seriöst och hade gett sig fan på att agera analytiker åt SL's vägnar - att det var därför hon var så ivrig att direkt neka mig och börja tjafsa.

Dock vill jag höja ett varningens finger om det mot förmodan skulle vara så att det faktiskt finns någon differens mellan Olangu och Essylias app mot de verkliga biljetter som Klarna står för. Även till er andra plankare att det finns några få som tänker agerea SL's rövslickare för ingen provision alls i bussar/bås. Antingen ser dem någon skillnad eller så är det som jag tror att de bara dubbelkollar - antingen slumpmässigt eller alla.

Vad snackar du om? Vi (Jag, Olangu) utvecklar samma app, dvs, Fejkbiljett.
Citera
2014-02-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Vad snackar du om? Vi (Jag, Olangu) utvecklar samma app, dvs, Fejkbiljett.

Jag har försökt att installera 0.13 flera gånger nu.. Installationen fungerar bra men när jag går in till inställningar och klickar på "Ge rättighet att skriva SMS" så hänger sig hela appen.

Det står "Inställningar har tyvärr stopppats."

När jag skapar biljett står det "Biljett skapad" men inget dyker upp.

Tack så mycket för eventuell hjälp och en grym app..

PS; Kör Nexus 4 med nyaste Android
Citera
2014-02-12, 11:31
Medlem
gustav198x, jag tror att du finner lösningen på ditt problem under rubriken " Ingen App Ops på Android 4.4.2" här:
http://anarkokapitalist.blogspot.se/...r-att-aka.html
Någon varians kan finnas beroende på eventuella modifikationer av Android, men principen bör vara densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in