Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-17, 23:07
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Det är ju verkligen inget att spilla tid på...

HUR många ggr kan man rimligen ha behov av att Skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på en Spärris/Chaffis ...

Nä, lägg ned!
Din sturska ton är berättigad gentemot de som bara kommer in i tråden och postar utan att ha sökt först. Inte här.

Idag fick jag springa till bussen (igen). Busschauffören ser mig komma springandes, och stannar endast för min skull. Fick alltså skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på chaufför.

Put that in your pipe and smoke it.

Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
Spärrvakten i morse sa att han såg att min biljett är fake (v.0.13).
Han sa att kommateringen i botten på biljetten är fel och att det inte ska vara en "hyperlänk". Jag stod på mig och sa att han har fel och vi dividerade ett tag huruvida jag skulle få åka med på min biljett eller inte. Spärrvakten var en jag aldrig har visat biljett för tidigare så han vet inte att jag har satt det här i system.

Angående alla som blir nekade: Det roliga är att SL har skickat ut ett nytt internt PM
Citat:
Det råder osäkerhet kring vilka sms-biljetter som är falska och vilka
som inte är det. Därför skickar vi ut detta förtydligande.
För att det är så stor andel av personalen som inte har koll på det nya utseendet. PM:et upprepar att det enda som är nytt är kommatecknet och mellanrummet, och screenshot på hur det ser ut på android och dumphone. På screenshot (samma som förut) är biljettnumret hyperlänkad

Poff, hoppas vi kan lägga ner teorierna om att det skulle ha skett några andra förändringar nu!
Senast redigerad av JohnRim 2014-02-17 kl. 23:17.
Citera
2014-02-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Angående alla som blir nekade: Det roliga är att SL har skickat ut ett nytt internt PM

För att det är så stor andel av personalen som inte har koll på det nya utseendet. PM:et upprepar att det enda som är nytt är kommatecknet och mellanrummet, och screenshot på hur det ser ut på android och dumphone. På screenshot (samma som förut) är biljettnumret hyperlänkad

Poff, hoppas vi kan lägga ner teorierna om att det skulle ha skett några andra förändringar nu!

Äntligen lite handfast information och inte bara massa konstiga teorier.

Tack JohnRim!
Citera
2014-02-18, 11:17
Medlem
MahmudVonAnkas avatar
Ett tips till alla som kör detta:

Jag brukar göra mina sms biljetter en stund innan jag skall åka. Har märkt att de kollar mycket mindre misstänksamt då.

Till exempel. Ska ni åka med bussen/tåget som går 11.00, gör biljetten 10.40. Gör sedan en ny biljett direkt när ni gått på/igenom spärren om ni ska åka längre Har aldrig blivit stoppad när jag gjort på detta viset!

I övrigt undrar jag om det är mycket kontrollanter på SL tågen till Uppsala!
Citera
2014-02-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Åker regelbundet i Uppsala stadstrafik med apppen och det fungerar utmärkt. UL har inte ändat utsendet på länge på sina smsbiljetter och precis som Essylia skriver så funkar version 0.13 utmärkt. De flesta busschaffisar kollar knappt på smsbljetten längre. Dock vet jag att dom utökat antalet biljettkontroller utförda av väktare.

Vet du hur de kontrollerna går till? Är det som de där bussrazziorna i Stockholm där de stänger dörrarna och kollar alla, eller är det någon som går igenom medan bussen kör? Jag har inte heller haft något problem alls på bussarna på minst ett år, men blir lite paranoid för att det plötsligt ska gå på massa kontrollanter ändå.
Citera
2014-02-18, 14:40
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahmudVonAnka

Jag brukar göra mina sms biljetter en stund innan jag skall åka. Har märkt att de kollar mycket mindre misstänksamt då.

Till exempel. Ska ni åka med bussen/tåget som går 11.00, gör biljetten 10.40. Gör sedan en ny biljett direkt när ni gått på/igenom spärren om ni ska åka längre Har aldrig blivit stoppad när jag gjort på detta viset!

I övrigt undrar jag om det är mycket kontrollanter på SL tågen till Uppsala!
Dom hade i början av året en storsatsning mot plankning då det visade sig att väldigt många plankade på pendeln till och från Sthlm. Denna punktinsats ska nu vara avslutad.
Brukar vara kontroll nån gång i veckan på pendeln. Kontrollanterna går på pendeln antingen i Uppsala eller på Arlanda. Är det dubbelt tågsäte kan man bara sätta sig i det andra som de går på och sen byta tågsäte i Knivsta till det dom nyss kontrollerat. Funkar varje gång.

Citat:
Ursprungligen postat av powrtoch
Vet du hur de kontrollerna går till? Är det som de där bussrazziorna i Stockholm där de stänger dörrarna och kollar alla, eller är det någon som går igenom medan bussen kör? Jag har inte heller haft något problem alls på bussarna på minst ett år, men blir lite paranoid för att det plötsligt ska gå på massa kontrollanter ändå.
På bussarna kör dom den gamla metoden om man kan kalla den för det. Dvs 3-4 st kontrollanter går på bussen via framdörrarna och går sedan genom bussen och kontrollerar biljetterna.
Oftast går dom på vid stationerna runt centrala Uppsala (Stora Torget, Rådhuset, Centralstationen osv).
Senast redigerad av WoDegen 2014-02-18 kl. 14:43.
Citera
2014-02-18, 17:43
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayman.baraket
http://slticket.t15.org

Nya uppdateringen! ( 1 Feb )

Fixar till Android och Speciella samsung telefoner

Status just nu:

Iphone IOS 6 : Funkar ( + Senaste Uppdateringen )

Iphone IOS 7 : Funkar ( + Senaste Uppdateringen )

Android : Håller på att uppdateras

Samsungs : Håller på att uppdateras

Snälla, tryck inte på någon av dessa länkar. De länkar vidare till Mediafire och jag har ALDRIG använt Fejkbiljett på mediafire. Länkarna är förmodligen fulla med virus eller annat hemskt så ANVÄNT ALLTID länken i min signatur. Ingenting annat.
Citera
2014-02-18, 18:27
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Snälla, tryck inte på någon av dessa länkar. De länkar vidare till Mediafire och jag har ALDRIG använt Fejkbiljett på mediafire. Länkarna är förmodligen fulla med virus eller annat hemskt så ANVÄNT ALLTID länken i min signatur. Ingenting annat.
Och användaren har reggat sig enbart för detta syfte.
Ett riktigt as förmodligen.
Citera
2014-02-18, 19:10
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Din sturska ton är berättigad gentemot de som bara kommer in i tråden och postar utan att ha sökt först. Inte här.

Idag fick jag springa till bussen (igen). Busschauffören ser mig komma springandes, och stannar endast för min skull. Fick alltså skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på chaufför.

Put that in your pipe and smoke it.

Skärp istället upp DIG - sluta gnäll på mig! - och gör som killen nedan säger - det har alltid funkat även för mig!

Skapa dina biljetter i god tid innan, men annars kommer det ju faktiskt FLER bussar, eller hur ...

Citat:
Ursprungligen postat av MahmudVonAnka

Japp, naturligtvis skapar man biljetten redan hemma/på jobbet, innan man går ut och tänker sig att åka, så det hinner gå åtminstone nån halvtimme.

Och sen säger man tiden högt samtidigt som man visar biljetten, och i en Android trycker man på Volymknappen (funkar åtminstone på Galaxy S3) så biljetten Förstoras tills den nästan fyller hela rutan, så den är LÄTTläst!

.
Citera
2014-02-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
D

På bussarna kör dom den gamla metoden om man kan kalla den för det. Dvs 3-4 st kontrollanter går på bussen via framdörrarna och går sedan genom bussen och kontrollerar biljetterna.
Oftast går dom på vid stationerna runt centrala Uppsala (Stora Torget, Rådhuset, Centralstationen osv).

Har sett detta på flertal platser i centrala stan, Stockholm. Jävligt surt att stoppa en hel buss för kontroll
Citera
2014-02-19, 09:30
Medlem
Blev nekad av spärrvakten i dag på Rådhuset då han sa att biljetternas utseende har ändrats.
Jag sa att det var den nya Klarna-biljetten men han sa att min bl.a. saknade ett kommatecken.

Jag frågade honom hur den skulle se ut och då vände han faktiskt på sin skärm och visade ett screenshot på en falsk och en riktig biljett där kommatecknet efter klockslaget samt mellanrummet på sista sifferraden var markerade.

Efter mycket om och men lyckades jag peka och förklara för honom att min biljett faktiskt har kommatecknet samt mellanrummet och då bad han om ursäkt och släppte igenom mig.

Vet inte riktigt varför han nekade i första läget. Om det var en chansning eller om han faktiskt bara missade.
Citera
2014-02-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartklub
Blev nekad av spärrvakten i dag på Rådhuset då han sa att biljetternas utseende har ändrats.
Jag sa att det var den nya Klarna-biljetten men han sa att min bl.a. saknade ett kommatecken.

Jag frågade honom hur den skulle se ut och då vände han faktiskt på sin skärm och visade ett screenshot på en falsk och en riktig biljett där kommatecknet efter klockslaget samt mellanrummet på sista sifferraden var markerade.

Efter mycket om och men lyckades jag peka och förklara för honom att min biljett faktiskt har kommatecknet samt mellanrummet och då bad han om ursäkt och släppte igenom mig.

Vet inte riktigt varför han nekade i första läget. Om det var en chansning eller om han faktiskt bara missade.

En fråga bara, visst inte ska mellanrummet i sifferaden vara understryket?
Senast redigerad av clenkey 2014-02-19 kl. 12:04.
Citera
2014-02-19, 12:10
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
En fråga bara, visst inte ska mellanrummet i sifferaden vara understryket?

Det är din smsapp som avgör vad som blir markerat eller ej. Inte Fejkbiljett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in