Citat:
Ursprungligen postat av
lbl
Det är ju verkligen inget att spilla tid på...
HUR många ggr kan man rimligen ha behov av att Skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på en Spärris/Chaffis ...
Nä, lägg ned!
Din sturska ton är berättigad gentemot de som bara kommer in i tråden och postar utan att ha sökt först. Inte här.
Idag fick jag springa till bussen (igen). Busschauffören ser mig komma springandes, och stannar endast för min skull. Fick alltså skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på chaufför.
Put that in your pipe and smoke it.
Citat:
Ursprungligen postat av
Degerlunden
Spärrvakten i morse sa att han såg att min biljett är fake (v.0.13).
Han sa att kommateringen i botten på biljetten är fel och att det inte ska vara en "hyperlänk". Jag stod på mig och sa att han har fel och vi dividerade ett tag huruvida jag skulle få åka med på min biljett eller inte. Spärrvakten var en jag aldrig har visat biljett för tidigare så han vet inte att jag har satt det här i system.
Angående alla som blir nekade: Det roliga är att SL har skickat ut ett nytt internt PM
Citat:
Det råder osäkerhet kring vilka sms-biljetter som är falska och vilka
som inte är det. Därför skickar vi ut detta förtydligande.
För att det är så stor andel av personalen som inte har koll på det nya utseendet. PM:et upprepar att det enda som är nytt är kommatecknet och mellanrummet, och screenshot på hur det ser ut på android och dumphone. På screenshot (samma som förut) är biljettnumret
hyperlänkad
Poff, hoppas vi kan lägga ner teorierna om att det skulle ha skett några andra förändringar nu!