2014-03-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Varifrån kommer ursprungligen uppgiften att det innan detta rullades upp, gjorts flertalet slagningar på KJ:s bil i fordonsregistret?
Vem kom initialt med uppgiften och finns det bevis för att detta påstående är sant eller bör man betrakta det hela som en trådsanning?

Uppgiften är ju ytterligare en av alla intressanta omständigheter i fallet.
Är det som så att det är omöjligt att få reda på vem som gjort en förfrågan, men däremot möjligt att se att sådan gjorts?
Om så är fallet så undrar man ju varför och till vilken nytta?

Jag läste uppgiften i FUP och det var polisen som inhämtat det från Trafiksäkerhetsverket (?). Orkar inte kolla sidan. Dessvärre hade de flesta skett anonymt via nätet, bortsett från några namngivna typ Bodens kommun.

Så det är ingen trådsanning, så vitt jag förstår.
Citera
2014-03-07, 23:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, precis!
Man kan ju inte utesluta att någon eller några i den närmaste kretsen kring den dömde
bär på hemligheten om vad som hände den där ödesdigra vårkvällen i maj.
Som till och med kan ha varit honom behjälplig i något skede efteråt.

Den dömde lär tiga om det ligger till så här. Han lär inte avslöja någonting.
Han kommer knappast att ens erkänna sin egen skuld.

För den eller de som då i detta högst hypotetiska resonemang känner till hela sanningen
om mordet på Vatchareeya Bangsuan blir det inte lätt i så fall...
Att ha sånt ohyggligt att bära på torde vara milt sagt rätt knäckande å psykets vägnar...

Då lär försvårande av utredning och skyddande av brottsling (BrB 17:11) ligga i farans riktning för somliga av KJ:s närmaste. Hoppas på maxstraff (fyra år) även för dessa.
Citera
2014-03-07, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MB avfördes inte på ett övertygande sätt. Det var det vi diskuterade, finns det bevis på MB:s oskuld?

Nej för dig och några till (och ni är nog en minoritet, kanske därför ni är här?) avfördes han inte på ett övertygande sätt.
Citera
2014-03-07, 23:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nej för dig och några till (och ni är nog en minoritet, kanske därför ni är här?) avfördes han inte på ett övertygande sätt.
Anser du att hans hustru ger övertygande alibi?
Citera
2014-03-07, 23:48
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, den brukar vara låst? Okej... då kan du kanske också svara på om bilen med säkerhet hela tiden varit låst mellan den 4-22 maj?
Jag går på vad vittnen säger om det, varför tror du KJ ändrade sig rörande låsningen?
Du tycker det är helt normalt att han ändrar sig i det läget?
Citera
2014-03-07, 23:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Fast det stämmer inte riktigt. En psykopat bryter ner folk totalt. Det gör inte KJ. En psykopat har inga känslor, inget samvete. Det har KJ. En psykopat är inte konflikträdd, det är KJ osv
Inne i hans bubbla exploderar det nog känslor tror jag.
En skicklig skådespelare däremot tror jag han är som har LÄRT sig manipulera för att få det han vill ha i livet som kompensation för allt det onda, mobbing etc. Är man van att få skit, bygger man en stadig mur, stänger av livet.
Där inne sitter han nog nu och funderar över vad det var som gick snett

Misslyckandet av Olympiska mått tror jag var att brandplanen med Gula ödehuset - tänkt som VB:s krematorium - gick åt helvete. Kan vara det KJ funderar över i sina mörkaste stunder.
Citera
2014-03-07, 23:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
MB avfördes inte på ett övertygande sätt. Det var det vi diskuterade, finns det bevis på MB:s oskuld?
Det är din subjektiva uppfattning. Att det inte skedde på ett övertygande sätt.
Andra kan uppleva det som alldeles tillräckligt övertygande för att kunna avskriva honom
från all inblandning.

Hur skulle avföringen, hoppsan.. ....avförandet sett ut för att godkännas av
min nådige herre?
Citera
2014-03-08, 00:00
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Varifrån kommer ursprungligen uppgiften att det innan detta rullades upp, gjorts flertalet slagningar på KJ:s bil i fordonsregistret?
Vem kom initialt med uppgiften och finns det bevis för att detta påstående är sant eller bör man betrakta det hela som en trådsanning?

Uppgiften är ju ytterligare en av alla intressanta omständigheter i fallet.
Är det som så att det är omöjligt att få reda på vem som gjort en förfrågan, men däremot möjligt att se att sådan gjorts?
Om så är fallet så undrar man ju varför och till vilken nytta?

Om det faktiskt skett så tycker man ju att polisen borde lagt betydande mängder krut på att kolla vem som var så nyfiken på KJ:s bil.

FUP 1475
Citera
2014-03-08, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är din subjektiva uppfattning. Att det inte skedde på ett övertygande sätt.
Andra kan uppleva det som alldeles tillräckligt övertygande för att kunna avskriva honom
från all inblandning.

Hur skulle avföringen, hoppsan.. ....avförandet sett ut för att godkännas av
min nådige herre?
Du behöver inte titulera mig.

Det går naturligtvis inte att svara på, så jag vänder på frågan. Hans fru ger honom alibi, trots att de reste hem tillsammans och kom hem med en timmes mellanrum. De är oense om allt de gjorde den kvällen. Anser du att han är övertygande avförd?
Citera
2014-03-08, 00:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det jag ofta tänkt på är hade KJ redan besämnt sig eller kom ilskan helt plötsligt? Och varför just hon?

Det fanns ingen ilska i det här - bara nyfikenhet och lust.

"Varför just hon?" Varför INTE hon ? VB var ju både tillgänglig, godtroget naiv - och oanvändbar på annat sätt i "commander" Johanssons värld .. Gissar att KJ hade svårt att hitta ett lämpligare offer, valet av Vatchareeya föll sig förmodligen naturligt. Kanske diskuterades andra alternativ, men valet föll på henne.
Citera
2014-03-08, 00:03
Bannlyst
Citat:

Han behöver inte ens sin frus alibi.
Citera
2014-03-08, 00:03
Medlem
findays avatar
Citat:
Att man inte har helt likadana berättelser om en kväll ter sig fullt naturligt, hade däremot historierna varit identiska hade det talat mer för att dom pratat ihop sig om ett alibi.
Så hennes alibi för honom är fullgott och helt vad man kan förvänta sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in