Citat:
Ursprungligen postat av
Tretrion
Nej men seriöst vad fan kan man/borde man göra?
Har du ringt störningsjouren 20-30 gånger? Jävlar.
Eftersom det inte hjälper något hade jag försökt fixa ett möte med dem, eller deras chef. Fotbollsspelande INNE I LÄGENHETER ska fan inte vara tillåtet.
Låter som du har otur och har en dålig bovärd, störningsjoursgrupp (?) och de som har hand om det.
Du har pratat med grannarna under dem, be dem ringa störningsjouren och klaga också. Be alla som bor i närheten av familjen ringa och klaga. Dunk, dunstar och smällar, fortplantar sig lätt och låter förmodligen för de som bor 2-3 våningar över också.
Som sagt. De som har hand om fastigheten, bovärd, störningsjour osv. Verkar väldigt slappa.
Jag känner igen mig när du skriver hur du blir av ljuden. Alla är olika ljudkänsliga, själv går jag upp i varv som fan och blir stressad/stirrig. Klarar inte koncentrera mig eller slappna av,
Tyvärr är det svårt att blockera dunk, dunstar och smäll -ljud; så hörlurar medan man kollar på tv funkar inte jättebra för dunkljuden kommer tränga igenom (hörlurar fungerar bra med hög musik dock). Sen är det inte så skönt att gå runt med hörlurar hela eftermiddagen och kvällen. ;P
Jag kör ett par trådlösa hörlurar kopplade till datorn med musik på maxvolym, när jag känner mig extra ljudkänslig och irriterad. Rekommenderas starkt.
----------------------
Har också en invandrarbarnfamilj i lägenheten jämte mig, som tur väl har jag köket och badrummet som "skyddar" mitt vardagsrum (alltså vardagsrummet är inte direkt mot deras lägenhet). Brukar höra jävla massa skrik och springande på helgerna. Jag tror inte de har en tv heller - i somras satt de ute på innergården VARJE KVÄLL (förutom under ramadan) tills det blev mörkt, sedan gick de och lade sig.