Citat:
Ursprungligen postat av
JonnyWalker.
Nån som vet om tramadol förlänger en sub-AT eller funkar det att köra på för att mildra abstinenssymptomen? Klippte CT för drygt en vecka sedan och det enda jag har tillgång till som mildrar är tram, men om det fördröjer ATn så skippar jag det.
Nja, jag slutade med subutex för 7 veckor sedan. Från att vara uppe i 3-4 tabletter per dag i 5-6 år la jag in mig och fick inget annat än ipren och alvedon i 2 veckor på avgiftningen.
Tramadol? Jag skrek efter vilken jävla morfin som helst ett rent helvete var det att gå igenom. Tänker inte gnälla.
Efter 2 veckor när jag skrev ut mig själv sprang jag hem till tramadolen. Tänkte jag skulle göra en nertrappning.
Började med 200mg per dag. För att vara ärlig tyckte jag inte det hjälpte mycket eftersom jag var positiv på Sub i 1,5 månad fram. Smärtorna släppte lite, ja, men inte så värst mycket. Frossa gjorde jag fortfarande och mina leder var som en 80-åring. Efter 3-4 veckor tyckte jag tramadolen hjälpte, men då var ju också hälften av all fysisk besvär över.
Vad jag tyckte Tramadolen hjälpte mot: Ont hade jag fof men kunde röra mig mer, så som att gå längre, röra mig under en längre tid på benen utan att kolla efter en stol att sätta mig på.
Hjälpte inte mot: Magbesvären, frossningarna, känslor och tankarna om att ta Sub.
Jag tycker du kan testa, kanske annorlunda för dig. Hade nog sagt att Oxycontin eller ngt liknande hade hjälpt mer men sen har du ju den att tända av på.
Övrigt: 7 veckor ren, mår toppen i kroppen! Tankarna äter mig innuti men har börjat lära mig kontrollera dom. Vissa dagar kan tankarna vinna och det känns som om jag precis slutat med Sub men det går över. Dag för dag och sakta kommer vi släppa denna kärlek.
Vi som tar/tog sub vet att detta inte är ett beroende, det är en sjukdom vi lär oss leva med.