2015-12-25, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Man kan nästan tro det av inläggen.
Jaså, är det att han har runkat som gör honom till skurk?
Lönlöst att diskutera detta med kvinnor. Men jag trodde iofs, att det i första hand är var han runkat, snarare än hur ofta, som är det kritiska. Ja ja, själv tror jag inte att det är något vidare värst spring på stället ifråga, nej han har nog fått vara ganska ifred där.
Då är det andra gången du försöker göra det här till en könskvoterad fråga för att vinna mark - vilket säger mer om dig än om mig och jag repeterar:
Ser du NÅN ANNAN än dig själv av manligt kön som anser att hans runkande och sprutande på väggar och golv på en arbetsplats är normalt?

Det handlar inte om spring på stället, det handlar inte om x antal runkar. Jag gav dig flertal vinklingar på varför det är onormalt.
Utöver detta (äckligt, oetiskt, ohygieniskt) ska följande ses i ett sammanhang:
Han tänder inte på sin fru och får inte stånd om han inte är bakfull.
Han har onanerat i ett fönster som vetter mot cafét. Han visar därmed tecken på hypersexualitet.
Hypersexualitet riskerar leda till att fantasier sätts i bruk och är således ett riskbeteende.
Han har sen mördat en 17 åring i rummet bredvid - dvs sexuellt motiv med sexualsadistiska inslag.

Edit: Den röda tråden mellan onanerandet och mordet finns i de två sista meningarna - forskningen ser ett sammanhang (vetenskap, beprövad erfarenhet och inte gissningar). Han kan även ha runkat vid samma tillfälle - det vet vi däremot inget om.
Senast redigerad av develi 2015-12-25 kl. 22:36.
2015-12-25, 22:23
Medlem
Enligt Leif GW Persson så spelar det ingen roll vilken advokat han är här så är det kört för NB ,10 DNA träffarna går inte komma runt.
Men IR hade kanske kunnat haft en annan taktik från början,går inte reparera skadan är redan skedd...
2015-12-25, 23:00
Bannlyst
Citat:

Lönlöst att diskutera detta med kvinnor. Men jag trodde iofs, att det i första hand är var han runkat, snarare än hur ofta, som är det kritiska. Ja ja, själv tror jag inte att det är något vidare värst spring på stället ifråga, nej han har nog fått vara ganska ifred där.

Så du lyckades "krama fram" ännu ett inlägg om runkandet? Du tror inte att det beror på att det är just vi kvinnor som råkar illa ut på grund av hypersexuella män som inte kan hålla koll på sina lustar utan står och runkar på alla möjliga ställen som gör att vi reagerar som vi gör? Det är väl självklart att platsen för runkandet spelar betydligt större roll än hur många gånger det har inträffat. Om man nu ska kunna se något lite positivt med runkandet så är det ju att antalet spikar i hans eget kistlock ökade med några stycken tack vare att det pekar ut vad han har sysslat med när han har stått och glott på tjejerna vid cafét.
2015-12-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Så du lyckades "krama fram" ännu ett inlägg om runkandet? Du tror inte att det beror på att det är just vi kvinnor som råkar illa ut på grund av hypersexuella män som inte kan hålla koll på sina lustar utan står och runkar på alla möjliga ställen som gör att vi reagerar som vi gör? Det är väl självklart att platsen för runkandet spelar betydligt större roll än hur många gånger det har inträffat. Om man nu ska kunna se något lite positivt med runkandet så är det ju att antalet spikar i hans eget kistlock ökade med några stycken tack vare att det pekar ut vad han har sysslat med när han har stått och glott på tjejerna vid cafét.

Speciellt om det är där han stryper/hänger upp en 17-åring i två varv av blå balsnören kring halsen och därefter tejpar in hennes ansikte (utom ett öga) med TRE METER silvertejp! Och blottar hennes kön och bröst.

Då är det mord med alla sexuella förtecken som finns. Att det sedan visade sig finnas ett stort antal spermafläckar i närområdet var inte avgörande men var en indikation i samma i riktning.

Runkandet är inte det avgörande i detta fall. Du kan känna dig lugn.

DETTA VAR TILL AHORNLAND
Senast redigerad av Remark 2015-12-26 kl. 00:18.
2015-12-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Enligt Leif GW Persson så spelar det ingen roll vilken advokat han är här så är det kört för NB ,10 DNA träffarna går inte komma runt.
Men IR hade kanske kunnat haft en annan taktik från början,går inte reparera skadan är redan skedd...
Det enda som kunde gått annorlunda är om NB sagt att han träffat Lisa och att dom hade haft kontakt, eller att han städat efter någon som utfört brottet.
Men iom att han benhårt håller fast vid att han aldrig träffat Lisa, så kommer han få sitta... Och det är ju i sig brilliant, eftersom han med 99.9% sannolikhet utfört mordet. Om det inte varit han, så hade han själv kunnat förklara sitt DNA, brist på alibi och sitt agerande i samband med brottet.
Men han gör inte det, helt enkelt för att polisen har murat in honom med bevis. Han kan inte själv komma på nån bättre bortförklaring än " Någon har satt dit mig".
2015-12-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Det enda som kunde gått annorlunda är om NB sagt att han träffat Lisa och att dom hade haft kontakt, eller att han städat efter någon som utfört brottet.
Men iom att han benhårt håller fast vid att han aldrig träffat Lisa, så kommer han få sitta... Och det är ju i sig brilliant, eftersom han med 99.9% sannolikhet utfört mordet. Om det inte varit han, så hade han själv kunnat förklara sitt DNA, brist på alibi och sitt agerande i samband med brottet.
Men han gör inte det, helt enkelt för att polisen har murat in honom med bevis. Han kan inte själv komma på nån bättre bortförklaring än " Någon har satt dit mig".

Haft kontakt eller städat upp efter annan hade inte hjälpt eftersom det inte finns något spår efter någon annan.
Då hade han behövt peka ut vem denna andre var samt att utredningen hittat mer som stödjer det.

Men med ingen teknisk bevisning eller vittnesbevisning som tyder på att någon annan varit inblandad så är NB körd vilken story han än kör.
2015-12-26, 00:22
Bannlyst
Hoppas att detta fall inte är ett dåligt omen. Hovrätten upphäver livstidsstraffet för man som mördat en ung kvinna med ett knivhugg i hjärtat och dömer istället mannen till 16 års fängelse.

"Mord är det allvarligaste brottet mot liv och hälsa och präglas alltid av hänsynslöshet. Hovrätten har kommit fram till att omständigheterna i det här fallet inte framstår som mer försvårande än vad som följer av brottstypen i sig, och därför ska mannen dömas till ett tidsbestämt straff", säger hovrättslagmannen Linda Hallstedt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21757391.ab
2015-12-26, 00:22
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Haft kontakt eller städat upp efter annan hade inte hjälpt eftersom det inte finns något spår efter någon annan.
Då hade han behövt peka ut vem denna andre var samt att utredningen hittat mer som stödjer det.

Men med ingen teknisk bevisning eller vittnesbevisning som tyder på att någon annan varit inblandad så är NB körd vilken story han än kör.

Sedan har vi en fru och broder som ska kunnat pekat ut samma person och givit en sammanhållen och trovärdigt händelseförlopp.

Nu har vi inte det... och en fru och broder som borde bli dömda för skyddande av brottsling, eller till ett strängare straff som tex medhjälp till mord.
2015-12-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Sedan har vi en fru och broder som ska kunnat pekat ut samma person och givit en sammanhållen och trovärdigt händelseförlopp.

Nu har vi inte det... och en fru och broder som borde bli dömda för skyddande av brottsling, eller till ett strängare straff som tex medhjälp till mord.

Dom ingår inte i målet. Dom är avförda.
2015-12-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt

funderar på om bröderna gått med MP för att leta efter lisa. och sen "hittat" jackan o byxor o hjälmen....då kanske nb varit fri idag. bara spekulerar...
2015-12-26, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
funderar på om bröderna gått med MP för att leta efter lisa. och sen "hittat" jackan o byxor o hjälmen....då kanske nb varit fri idag. bara spekulerar...
Hur skulle han hittat byxorna? De satt på henne i skåpet (nere vid anklarna) och en person från MPS lär knappast dra i en död som är i framskriden föruttnelse..
2015-12-26, 05:44
Bannlyst
Citat:

"Lönlöst att diskutera detta med kvinnor?"
Med den meningen likställer du män med djur som inte kan kontrollera sina drifter.
Ganska orättvist mot alla normalt fungerande killar.
T.o.m min katt krafsar sand över sin skit för att den inte ska synas och det är mer än vad NB klarar av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in