Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 16:12
  #111949
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur fan kan du sammankoppla det med kniven när det redan står beskrivet i FUP hur lätt de ramlar av?
Hon tappade dem redan inne i cafét.
Just därför, det var ingen kamp som fick henne att tappa örhängena, två stycken på samma ställe. Hon tog av sig hjälmen.
2016-01-12, 16:15
  #111950
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du inser alltså inte att resonemanget kamp-kniv-kamp är cirkelresonemang? Jag är inte Lisa, och jag har svårt att finna en nödsituation där jag inte skulle hinna dra ur startnyckeln.
Har du något svar?
Är det nån som står för cirkelresonemang i denna tråd så är det du om det så är nekrofili eller annat.

Om nån låtsas falla ner, ta sig för bröstet och säger nåt om "heart attack" samt ropar "help me" på knagglig engelska - skulle du ordna med en massa - för situationen - helt onödiga saker innan?
2016-01-12, 16:16
  #111951
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns mer saker jag hänger upp mig på, framförallt att det inte finns ett enda bevis på att NB mördade Lisa, och att det går ett mord på tusen hängningar.

Men nu var det hur Lisa kom in i ladan som vi diskuterade, och då måste jag älta samma sak som jag har ältat länge nu. Den ena förklaringen, konstigare än den andra, om hur Lisa kom in i ladan presenteras, medan alla bortser från den enklaste, Lisa gick självmant.
Ja, det tycker du att det inte finns. Men i själva verket och det har vi en dom som bekräftar
och en till snart, så är det hur säkerställt som helst att han gjorde det du inte ser bevis
på att han gjorde. I brist på inspelning av mordet och vittnen så är det övertygande nog
som det ligger till med all teknisk bevisning.

Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.

Det må sedan handla om självmord i 999 fall av 1000 hängningar men statistiken får nu
inte göra våld på verkligheten såsom den ser ut här och förvägra Lisa Holm sanningen
om hennes öde.

(Jag är förresten närmast helt säker på ett svenskt fall där man maskerade ett överlagt mord
till just ett självmord genom hängning. Det var invävt i ett av landets mest uppmärksammade
kriminalärenden i modern tid men närmare än så ämnar jag inte beröra den saken för det är så
ytterst känsligt att tala om. I synnerhet på detta forum.)
2016-01-12, 16:17
  #111952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du kanske inte är, eller har varit, så blyg att du inte har vågat ringa din pappas kollega.

Det var ingen trygg miljö vid den ladan.

I tonåren kan alla vara obekväma/ovana/blyga inför att utföra "vuxenhandlingar", så förmodligen även jag.

Miljön var trygg vid arbetsplatsen och några meter över vägen sträckte den sig nog också. Lisa var precis på G att kickstarta mopeden på väg hem ... bara ett handtag åt NB först.

NB måste slagit till erhört snabbt och effektivt.

Det fanns ju en hel del trafik som passerade förbi under aktuell tidpunkt har det visat sig.

EDIT. Missförstå mig, med vuxenhandling syftade jag på att Lisa själv skulle kontakta pappans kollega (istället för att gå via pappan)
__________________
Senast redigerad av Remark 2016-01-12 kl. 16:40.
2016-01-12, 16:20
  #111953
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hur fan vet du att hon hade satt på sig hjälmen? Lisa hade sitt eget blod under naglarna. Hon kämpade rejält för att få bort snaran. Möjligen for örhängen då.
Hon hade mer troligt inte hjälmen på huvudet med tanke på örhängena som hittas strax innanför dörren till stalldelen.
Hon kan ta av den för att höra vad fanstyget säger. Hon behöver inte ens ha den på huvudet, den kan fortfarande hänga på armen som arbetskamraterna såg henne gå iväg. Springer hon iväg för att hjälpa äcklet så hänger den kvar om hon reagerar instinktivt.
__________________
Senast redigerad av develi 2016-01-12 kl. 16:22.
2016-01-12, 16:24
  #111954
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det nån som står för cirkelresonemang i denna tråd så är det du om det så är nekrofili eller annat.

Om nån låtsas falla ner, ta sig för bröstet och säger nåt om "heart attack" samt ropar "help me" på knagglig engelska - skulle du ordna med en massa - för situationen - helt onödiga saker innan?
Det var inte aktuellt om inte Lisa kunde se runt hörn.
2016-01-12, 16:26
  #111955
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var inte aktuellt om inte Lisa kunde se runt hörn.
Varken du eller jag har en susning om var Lisa befann sig då han agerar. Hon ses stå vid sin moped och verkar redo för avfärd dock enligt vittne.

Att sen ropa på henne innebär att hon uppmärksammas och tittar, kanske tar ett steg åt sidan.
Vi pratar inte tornados i Blomberg.

Jag repeterar:
Citat:
Om nån låtsas falla ner, ta sig för bröstet och säger nåt om "heart attack" samt ropar "help me" på knagglig engelska - skulle du ordna med en massa - för situationen - helt onödiga saker innan?
2016-01-12, 16:27
  #111956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I tonåren kan alla vara obekväma/ovana/blyga inför att utföra "vuxenhandlingar", så förmodligen även jag.

Miljön var trygg vid arbetsplatsen och några meter över vägen sträckte den sig nog också. Lisa var precis på G att kickstarta mopeden på väg hem ... bara ett handtag åt NB först.

NB måste slagit till erhört snabbt och effektivt.

Det fanns ju en hel del trafik som passerade förbi under aktuell tidpunkt har det visat sig.

Om han nu väntade bakom fiket och överraskade henne när hon dök upp var det säkert inga större problem att "övertala" henne till att följa med. Med anda ord hon hade inget val.
2016-01-12, 16:27
  #111957
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det tycker du att det inte finns. Men i själva verket och det har vi en dom som bekräftar
och en till snart, så är det hur säkerställt som helst att han gjorde det du inte ser bevis
på att han gjorde. I brist på inspelning av mordet och vittnen så är det övertygande nog
som det ligger till med all teknisk bevisning.

Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.

Det må sedan handla om självmord i 999 fall av 1000 hängningar men statistiken får nu
inte göra våld på verkligheten såsom den ser ut här och förvägra Lisa Holm sanningen
om hennes öde.

(Jag är förresten närmast helt säker på ett svenskt fall där man maskerade ett överlagt mord
till just ett självmord genom hängning. Det var invävt i ett av landets mest uppmärksammade
kriminalärenden i modern tid men närmare än så ämnar jag inte beröra den saken för det är så
ytterst känsligt att tala om. I synnerhet på detta forum.)
Tingsrätten blev övertygad därför att han inte förklarade sig, det var inte bevisen i sig som övertygade den.
2016-01-12, 16:29
  #111958
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hur fan vet du att hon hade satt på sig hjälmen? Lisa hade sitt eget blod under naglarna. Hon kämpade rejält för att få bort snaran. Möjligen for örhängen då.
Hon tappade örhängena av någon orsak. Den enklaste förklaringen är att hon tog av sig hjälmen, och att hon tog i snöret precis vid hängningen var en reflex av att det gjorde ohyggligt ont.
2016-01-12, 16:29
  #111959
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I tonåren kan alla vara obekväma/ovana/blyga inför att utföra "vuxenhandlingar", så förmodligen även jag.

Miljön var trygg vid arbetsplatsen och några meter över vägen sträckte den sig nog också. Lisa var precis på G att kickstarta mopeden på väg hem ... bara ett handtag åt NB först.

NB måste slagit till erhört snabbt och effektivt.

Det fanns ju en hel del trafik som passerade förbi under aktuell tidpunkt har det visat sig.

Med tanke på det korta avståndet, så behövde vår hantverkare inte speciellt mycket tid på sig. Men ett högt risktagande lät det som alltid, men hade Nerijus väl bestämt sig för sitt offer så hade han - samtidigt så hörde det väl till spänningen, att stå och spana sedan slå till nära Lisas arbetsplats. Finns inget som säger att han kan ha försökt sig på att överfalla Lisa tidigare, men av någon anledning har han dragit sig ur.
2016-01-12, 16:32
  #111960
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Om han nu väntade bakom fiket och överraskade henne när hon dök upp var det säkert inga större problem att "övertala" henne till att följa med. Med anda ord hon hade inget val.
Om han väntade bakom kaféet hade hon inte skickat SMS till pappa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in