Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det finns mer saker jag hänger upp mig på, framförallt att det inte finns ett enda bevis på att NB mördade Lisa, och att det går ett mord på tusen hängningar.
Men nu var det hur Lisa kom in i ladan som vi diskuterade, och då måste jag älta samma sak som jag har ältat länge nu. Den ena förklaringen, konstigare än den andra, om hur Lisa kom in i ladan presenteras, medan alla bortser från den enklaste, Lisa gick självmant.
Ja, det tycker du att det inte finns. Men i själva verket och det har vi en dom som bekräftar
och en till snart, så är det hur säkerställt som helst att han gjorde det du inte ser bevis
på att han gjorde. I brist på inspelning av mordet och vittnen så är det övertygande nog
som det ligger till med all teknisk bevisning.
Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.
Det må sedan handla om självmord i 999 fall av 1000 hängningar men statistiken får nu
inte göra våld på verkligheten såsom den ser ut här och förvägra Lisa Holm sanningen
om hennes öde.
(Jag är förresten närmast helt säker på ett svenskt fall där man maskerade ett överlagt mord
till just ett självmord genom hängning. Det var invävt i ett av landets mest uppmärksammade
kriminalärenden i modern tid men närmare än så ämnar jag inte beröra den saken för det är så
ytterst känsligt att tala om. I synnerhet på detta forum.)