2016-01-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är den enklaste förklaringen, skrev jag. Varifrån skulle hon annars fått blod under nio fingernaglar?
Varför resonerade inte TR som du nu gör då ?
2016-01-12, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man tänker väl oftast efter om man hörde rätt? Det gör jag iaf, ofta hörs det fler rop efter första också.
Jo men jag pratar om en spelad situation som får henne att agera direkt utan tvekan.
Han ropar på hjälp, hon vänder sig om, han kryddar med nåt smärtsamt tillrop, håller sig för hjärtat och låtsas segna ner.
För att vara övertydlig så tror du - via vad du ser - att denna fått hjärtstopp.

Inte behöver du väl fundera på om du hörde rätt?
2016-01-12, 19:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag jag använde ordet predator från engelsk litteratur i ämnet om förövare eftersom jag finner det beskrivande i sammanhanget:
NB är ett jävla rovdjur.
Du förstår att jag inte talar om typ ett vargbeteende va? Att det är en viss term?

En predator slår till utifrån det jag skrev. De kan även backa ur situationen för att den inte var optimal och försöka på nytt sen igen.

Jag vill se hur du tidsmässigt och riskmässigt beskriver din variant - eftersom du har en förmåga att framställa dig att ha kommit på den ultimata berättelsen vs åklagarens om att kunna bli lurad av NB.
Skriv i den andra tråden så får vi se hur du får ihop allt.
NB är ett jävla rovdjur som dröjer elva minuter med att slå till mot bytet och riskerar att det smiter.

Min version sammanfaller med åklagarens från det att Lisa är död. Läs gärna gärningsbeskrivningen. Innan dess tog NB inga risker.
2016-01-12, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Varför resonerade inte TR som du nu gör då ?
Det vet jag inte. Fråga den.
2016-01-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men GW var ju supermannen förut? När han anklagande "landsortspolisen"? Rikskriminalen och annat erinrar jag mig du bräkte om då.

Har aldrig skrivit det. Jag har aldrig litat på GW -nån gång. Hans kritik var inget värd då och nu då han känner lukten av fint folk, så är han livrädd - igen.
2016-01-12, 19:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bevisen för mord begånget av just Nero finns i överflöd.
Du godkänner inte dem som bevis för mord. Det är ditt problem då.

Hovrätten kommer att döma Nero. Och det är allt annat än en oskyldig Nero som då åter en
gång mottar en livstidsdom.

Det är inte ofta förresten man ser en GM vara så bunden till ett dåd som denne balt.
Det kan låta häpnadsväckande för dig med flera, men just så ligger det till.

En landning i verkligheten efter alla turer uppe i det blå vore för övrigt att
rekommendera så här i slutet på historien om mordet på en ung flicka och hennes
onde mördare. Rekommenderas till flera pers här.
Nämn ett bevis som visar att NB har mördat och inte bara begått brott mot griftefriden.
2016-01-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, vem kan tänkas uppfostra någon till att bli en sexualsadistisk lustmördare?
Ganska poänglös kommentar av lilla mamsingen därhemma i byn.

Hon liksom flera med henne verkar ha långt kvar till den punkten då man är i läge att ge upp
alla krampfyllda ansträngningar att hålla just den här ondskan från just den här personen
ifrån sig. Förnekelse in absurdum leder sällan till något bra. Mer rekommendabelt, även
för mammor och pappor till överbevisade mördare av skilda slag, är att ta tag i traumat
direkt och bearbeta efter förmåga. I förtvivlan försöka driva sanningen på flykten är som
att kasta iväg en bumerang.

Så sant.
Men min avsikt var att belysa att man kan aldrig känna en annan människa. Lisas pappa visste, eller trodde sig veta att Lisa aldrig skulle göra så och så. Folk (inklusive jag själv) kommer alltid att avvika från rekommendationer, tillsägelser, order och regler. Avvikelserna kan rubriceras olika. Lisa följde med till ladan: fatalt. NB gjorde inte som mamma lärt honom: grovt kriminellt.
2016-01-12, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
NB är ett jävla rovdjur som dröjer elva minuter med att slå till mot bytet och riskerar att det smiter.
Min version sammanfaller med åklagarens från det att Lisa är död. Läs gärna gärningsbeskrivningen. Innan dess tog NB inga risker.
Din version är förnedrande mot offret.

1. Ja, han är en predator, ett rovdjur, på det råa sätt han behandlat Lisa.
2. Ja, han är en predator utifrån vetenskaplig engelsk terminologi.
3. Ja, han beter sig som ett rovdjur (predator) innan tillslag (preying) - men ibland lyckas bytet smita förstår du. Det blev inte läge liksom (opportunity factor), nånting störde jakten.

Men som rovdjur kommer han tyvärr försöka igen om han misslyckas och är hungrig.
Senast redigerad av develi 2016-01-12 kl. 19:50.
2016-01-12, 19:42
Medlem
Citat:
.... Varför i ett trångt hörn?....
Jag vet ju inte om jag förstår vad du menar för du uttrycker dig retoriskt och i form av en fråga.

Ifrågasätter du att hon faktiskt hängts i PEM-slangen i förrummet ?

Eller menar du att valet av en sådan plats i sig utesluter vissa tänkbara gärningsmän, bland dem NB ?
2016-01-12, 19:43
Medlem
Kanske inte hör hemma här, men smaklöst och svinigt är det!
http://www.hd.se/lokalt/angelholm/20...cka-deltagare/
2016-01-12, 19:46
Medlem
Citat:
Hon hade inte låtit lura sig in i ladan när hon var så blyg att hon inte ens vågade ringa pappas kollega utan övertalning från honom.

Märklig fixpunkt igen. Nekrofil? Jajamen. Griftefridsbrott? Jajamen. NB mördare? Absolut inte. Tejpning med en hand? Jajamen. Lisa blyg? Jajamen. Låtit lura sig? Absolut inte.
TR hade andra fixpunkter. Många i den här tråden likaså.
2016-01-12, 19:47
Medlem
Jag begriper mig inte på denna GM. Varför erkänner han inte? Kan han har förträngt det han gjort så till den grad att han tror att han är oskyldig? Eller kan det vara så att han skyddar någon annan? En expert säger:

Det finns två kategorier som inte erkänner och det är ju dels de som är oskyldiga eller de som på något sätt för sig själva lyckas förneka att det här har hänt.

Kan han kanske ångrat sig efteråt? Fick han inte en så skön orgasm som han hade trott? Eller ångrade han sig när han såg att Lisa var en omyndig flicka? Eller skyddar han sin bror? GM ger för övrigt ett apatiskt intryck. Han verkar inte kämpa speciellt mycket för att bli frikänd och det är för mig konstigt att han inte bytt ut sin usla advokat.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6341316

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in