Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-20, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Inte för att det hör till topic men jag känner ingen sexuell attraktion till den sextonårige ynglingen på min avatar.

Jag valde denna kille pga hans mycket uttrycksfulla ögon vilka lite avspeglar det sinnestillstånd jag själv ofta hamnar i när jag besöker detta forum. Flashback är en dyster plats med många elaka skribenter så inget konstigt i att man blir lite orolig härinne ibland.

Och hur maskulin var du själv i dina mellersta tonår? Troligen rätt pojkaktig du med så var lagom spydig.

Tyckte hon att det kändes skönt och sexigt att bli kysst och smekt av detta skägg också?

Menar inget illa här men för mig hade det nog känts lite som att bli smekt av ett sandpapper.

Och visst, kanske är det så att du inte har några komplex, grattis till dig isåfall, men samtidigt måste du väl förstå att en man som väljer att dölja en stor del av sitt ansikte med ett likaledes stort skägg kommer att ge intryck av att han har just något som han vill dölja för sin omvärld?

Denna tanke är väl inte mer än logisk eller?

Hon tyckte att skägget stack om jag var typ för nära men verkade uppskatta det med tanke på efterföljande skratt.

Faktiskt så uppfattar jag dig som lite spydig med, ser en introvert estetisk puritan framför mig.
Citera
2016-01-20, 03:44
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Hon tyckte att skägget stack om jag var typ för nära men verkade uppskatta det med tanke på efterföljande skratt.

Faktiskt så uppfattar jag dig som lite spydig med, ser en introvert estetisk puritan framför mig.

Då ser du till en tredjedel rätt. Jag är estetiskt lagd och därav min undran om var skönheten finns i ett yvigt skägg. Var det denna sort du syftade till när du beskrev ditt eget "trollskägg"?

Du har inte övervägt en annan typ av skägg ibland, t.ex. ett lite mer avslöjande bockskägg? Då behöver ingen bli lurad av falsk marknadsföring iallafall.
Citera
2016-01-20, 03:51
Bannlyst
Citat:
Då ser du till en tredjedel rätt. Jag är estetiskt lagd och därav min undran om var skönheten finns i ett yvigt skägg. Var det denna sort du syftade till när du beskrev ditt eget "trollskägg"?

Du har inte övervägt en annan typ av skägg ibland, t.ex. ett lite mer avslöjande bockskägg? Då behöver ingen bli lurad av falsk marknadsföring iallafall.

Jag har faktiskt provat flera olika varianter men nu får det växa vilt så länge jag känner för det. Vem vet, får jag för mig att raka (klippa) bort allt i morgon så gör jag det.

*Kvinnor respekterar enbart män som gör som dom vill *
Citera
2016-01-20, 03:57
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Jag har faktiskt provat flera olika varianter men nu får det växa vilt så länge jag känner för det. Vem vet, får jag för mig att raka (klippa) bort allt i morgon så gör jag det.

*Kvinnor respekterar enbart män som gör som dom vill *

Med det resonemanget så antar jag att även du hade respekterat din flickvän om denna valt att låta håren på ben och armar växa vilt så länge hon kände för det?
Citera
2016-01-20, 04:02
Bannlyst
Citat:
Med det resonemanget så antar jag att även du hade respekterat din flickvän om denna valt att låta håren på ben och armar växa vilt så länge hon kände för det?

Det tänkte jag aldrig på men visst har jag lite svårt för kvinnor med håriga ben, speciellt under täcket. För övrigt bryr jag mig inte om dom har hår under armarna och så, det är upp till dom vad dom trivs med.

Anser att utseendefixeringen är själlös och en anledning till dåliga relationer (och även skilsmässor).
Citera
2016-01-20, 04:12
Medlem
Klopeks avatar
Det är väl skillnad på skägg och skägg. Visst finns det del kvinnor som dras till snubbar som har den typen av skägg som TS länka till första inlägget. De kvinnorna är framförallt sådana med färgat svart hår, piercings m.m ser jag framför mig. Och ibland öronpluggar med omkrets som toarullar.

Hela ansiktet och ansiktsdragen försvinner med ett sådant skägg. Antingen skäggstubb eller ett vältrimmat skägg med skarpa linjer, bara då är det snyggt tycker iaf jag.
Citera
2016-01-20, 04:14
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det tänkte jag aldrig på men visst har jag lite svårt för kvinnor med håriga ben, speciellt under täcket. För övrigt bryr jag mig inte om dom har hår under armarna och så, det är upp till dom vad dom trivs med.

Anser att utseendefixeringen är själlös och en anledning till dåliga relationer (och även skilsmässor).

Många som är visuellt och estetiskt lagda kan faktiskt bli glada ända in i själen av ett fint (och synligt) ansikte.

Förresten, varför skulle det vara så förkastligt att prioritera utseendet hos en partner? Detta i sig betyder ju inte nödvändigtvis att man bortser från andra viktiga faktorer som personlighet/kompatibilitet.

Inse istället att utseendet är en del av det helhetskoncept som de flesta av oss tar hänsyn till i vårt val av en bättre hälft.
Citera
2016-01-20, 04:17
Bannlyst
Citat:
Många som är visuellt och estetiskt lagda kan faktiskt bli glada ända in i själen av ett fint (och synligt) ansikte.

Förresten, varför skulle det vara så förkastligt att prioritera utseendet hos en partner? Detta i sig betyder ju inte nödvändigtvis att man bortser från andra viktiga faktorer som personlighet/kompatibilitet.

Inse istället att utseendet är en del av det helhetskoncept som de flesta av oss tar hänsyn till i vårt val av en bättre hälft.

Det där lät nästan som reklam för elitsinglar.se där alla är vackra, intelligenta och framgångsrika posörer.
Citera
2016-01-20, 04:32
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det där lät nästan som reklam för elitsinglar.se där alla är vackra, intelligenta och framgångsrika posörer.

Okej, vet inte riktigt hur jag ska besvara detta inlägg?

Menar du att det bara är de snyggaste och mest framgångsrika personerna (utåt sett) som bryr sig om en snygg utsida?

Jag skulle snarare tro att det är en allmänt rådande sanning, åtminstone bland de som är såpass unga att de ännu har utseendet på sin sida.
Citera
2016-01-20, 04:38
Bannlyst
Citat:
Okej, vet inte riktigt hur jag ska besvara detta inlägg?

Menar du att det bara är de snyggaste och mest framgångsrika personerna (utåt sett) som bryr sig om en snygg utsida?

Jag skulle snarare tro att det är en allmänt rådande sanning, åtminstone bland de som är såpass unga att de ännu har utseendet på sin sida.

Det skiljer sig från person till person men visst uppfattar jag det som att utseendefixeringen är överdriven, speciellt bland yngre människor.

Men nu har vi drivit iväg en bra bit från topic. Dra i mitt skägg och säg god natt.
Citera
2016-01-20, 04:40
Medlem
Citat:

Vad har det med om du är estetiskt lagd eller inte som gör att du gillar renrakat?

Många som är visuellt och estetiskt lagda gillar människor med skägg?

Det är inte en fråga om det. Det är en fråga om smak.
Citera
2016-01-20, 04:48
Medlem
technoisbests avatar
http://tidningensolo.se/skagget-som-far-oss-pa-fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in