Citat:
Ursprungligen postat av
Katten30
Om inget stort kommer upp antar jag att NB blir dömd -igen - men ev tidsbestämt 16 år.
Jag vetifan vad jag tror om NB, oavsett DNA. Som sagt mordet skedde där. MEN då han jobbar där och fläckat ned hela härligheten ändå och tidslinjen som skevar hit och dit. Njaa. Jag vacklar än hit och dit. Som vissa andra mord får man aldrig veta till 100% så länge personen nekar! är man oskyldig och döms till livstids fängelse då man är en "utböling" och den enda möjliga att vara skyldig, samtidigt som folk i byn INTE tror att det är NB. Sedan har du personligheter gällande sexfantasier, en mjuk vänlig, tystlåten person kan ha sexuella tändningar på grova tilltag. Kanske vi aldrig blir 100% övertygade att NB är den skyldige? Frustrating don't you say?
Citat:
Frustrating don't you say?
Inte det minsta.
# Att gärningsmän nekar är en klassiker även när bevisningen talar rätt i trynet. Att neka och även försöka överklaga ända bort till HD förekommer.
# Utböling har inte ett skit med saken att göra.
# Hans spridande av psoriasis är ren bullshit i detta fall då det handlar om blod och inte torra hudflagor.
# Grundlurade folk finns det gott om i mordrättegångar: Vi trodde aaaaldrig att denna skulle vara skyldig. Dubbeliv/dubbelnatur är absolut inte ovanligt - varken vid förstagångsmord, seriemördare eller våldtäktsmän.