2016-01-21, 22:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du må skita i det, men det finns säkert andra här som ser det som relevant i förhållande till de påståenden som handlar om att NB är en tvångsonanist. Elva besudlingar kan åstadkommas vid ett eller ett par tillfällen, jag tycker faktiskt att de som intecknar besudlingarna för ett tvångsbeteende inte har stöd för det.

Märkligt att inte Nerijus klarar av att hålla sig från att onanera på arbetet, borde väl åtminstone klara av att hålla sig tills han är hemma. Stackarn hinner inte ens onanera på någon toalett. Besudlingar på väggarna, i hallen och i lampkupan. Det måste verkligen vara svårt för Nerijus att hålla sig. Själv känner jag ingen kille överhuvudtaget inklusive mig själv, som känner sådant onanitvång på sin arbetsplats så som Nerijus gjorde. Men visst alla är vi olika, snart ser jag väl min chef och medarbetare besudla hallen, rummen och lampkupor på mitt arbete.
Senast redigerad av henkess 2016-01-21 kl. 22:24.
2016-01-21, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
För att mängden tejp är mer än vad som hade behövts för att hindra ngn att skrika. 3 m blir ett antal varv runt huvudet. Hela behandlingen av LH andas inåtvänd aggressivitet, sadism, vilket bl a onani skapar avslappning. Vi har förstått att kroppen inte låg i ngn "normal" ställning för att denne skulle få plats i det minimala skåpet + plats för kläder ovanpå. Märkligt att haka upp sig på...

Inte ett dugg märkligt att ifrågasätta dina påståenden tycker jag. Du påstår något utan att styrka det med något, klart som tusan att du ska ifrågasättas.

Svara på frågan, hur mycket tejp behövs det för att hindra någon att skrika? Jag vill ha ett svar i metriska mått.

Ja, många av oss har förstått var offrets hittades och att det behövdes fysisk kraft för att placera kroppen i skåpet, dock finns det inget stöd för att placeringen är ett uttryck för aggressivitet.
2016-01-21, 22:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det går inte att tejpa huvudet på en människa vid medvetande och med fria händer. Skulle hon vara halvt medvetslös så förloras njutningen av tejpningen. Det hela måste ha utspelas under en tid, skulle hon ha varit så medveten att hon plågades, och så omedveten att hon inte tog bort tejpen? Knappast.

Andemeningen i den andre skribentens inlägg var, som jag tolkar det, att NB njöt av själva dödskampen oavsett det rörde sig om 10 sek eller en halv minut. Med eller utan tejp.

Sista raderna visar bara ett återupprepande av ett antingen- eller resonerande. Försök att för några sek tänka dig in i en liknande situation där du till skillnad från henne är vid fullt medvetande fram tills du förlorar det (från 100 till 0) och vet vad som komma skall. Skulle chocken i sig kunna leda till en passivisering? Tycker du själv att det är realistiskt resonerat att metervis tejp runt huvudet ska kunna slitas av i ett ryck eller två?
2016-01-21, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Märkligt att inte Nerijus klarar av att hålla sig från att onanera på arbetet, borde väl åtminstone klara av att hålla sig tills han är hemma. Stackarn hinner inte ens onanera på någon toalett. Besudlingar på väggarna, i hallen och i lampkupan. Det måste verkligen vara svårt för Nerijus att hålla sig. Själv känner jag ingen kille överhuvudtaget inklusive mig själv, som känner sådant onanitvång på sin arbetsplats så som Nerijus gjorde. Men visst alla är vi olika, snart ser jag väl min chef besudla hallen, rummen och lampskärmar på mitt arbete.
.. ärligt talat leder ett försvar av NBs förehavande som normaliserat till att det skämmer ut män rent generellt som oetiska, översexuella idioter.
2016-01-21, 22:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lycka till med förskönandet av NBs sperma och runkforskaren.

Ja, det är ovanligt eftersom det är en offentlig lokal på en arbetsplats vid ett fönster med utsikt mot cafét - med ett mord som skett av en anställd.

Ja, det är onormalt eftersom det inte är på en toalett. Just denna del är förklarad procentuellt av Långström och onani på arbetsplats är klassat som hypersexualitet.
Långström baserar säkert sin forskning på dolda kameror... Nej, han har intervjuat folk, och där ljuger folk om skamliga beteenden, även om de är anonyma. Var det elva besudlingar det handlade om? Det betyder en självtillfredställelse varannan vecka om de skedde under 2015. Det är inte hypersexualitet eller tvångsmässigt onanerande.
2016-01-21, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lycka till med förskönandet av NBs sperma och runkforskaren.

Ja, det är ovanligt eftersom det är en offentlig lokal på en arbetsplats vid ett fönster med utsikt mot cafét - med ett mord som skett av en anställd.

Ja, det är onormalt eftersom det inte är på en toalett. Just denna del är förklarad procentuellt av Långström och onani på arbetsplats är klassat som hypersexualitet.

Ladan är i allra högsta grad en privat lokal med privatanställda, hur kan du ens påstå något annat?

Kan du styrka att de flesta män onanerar på toaletten? Jag tror faktiskt inte att du har riktigt bra koll på det där med att runka.

Vad Långström säger tycker jag att vi kan skita i, han har inte gjort egna studier, han hänvisar till litteraturen, när skrevs den? Dessutom så tror jag att han har sig själv som referens.
2016-01-21, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Andemeningen i den andre skribentens inlägg var, som jag tolkar det, att NB njöt av själva dödskampen oavsett det rörde sig om 10 sek eller en halv minut. Med eller utan tejp.

Sista raderna visar bara ett återupprepande av ett antingen- eller resonerande. Försök att för några sek tänka dig in i en liknande situation där du till skillnad från henne är vid fullt medvetande fram tills du förlorar det (från 100 till 0) och vet vad som komma skall. Skulle chocken i sig kunna leda till en passivisering? Tycker du själv att det är realistiskt resonerat att metervis tejp runt huvudet ska kunna slitas av i ett ryck eller två?
Nej, men metervis tejp lindas inte runt huvudet på nolltid. Hon skulle ha gjort motstånd under tiden.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Långström baserar säkert sin forskning på dolda kameror... Nej, han har intervjuat folk, och där ljuger folk om skamliga beteenden, även om de är anonyma. Var det elva besudlingar det handlade om? Det betyder en självtillfredställelse varannan vecka om de skedde under 2015. Det är inte hypersexualitet eller tvångsmässigt onanerande.
PLATSEN ÄR INTE NORMAL EFTERSOM DE SOM ONANERAR PÅ SIN ARBETSPLATS ÄR PÅ EN TOALETT OCH TORKAR UPP EFTER SIG.
... Förutom att det anses som hypersexualitet.
Medlem
Citat:
Tanken var att fixa till lokalerna där om jag inte minns fel, förmodligen inbegriper det städning, målning och reparation, NB och AB jobbade med sådant. Kanske tänkte NB att det inte spelar någon roll om han sölar ner lite eftersom att lokalerna snart ska renoveras. Inget konstigt att han struntade i att torka upp efter sig i ett sådant läge, ingen annan använde de rummen av byggnaden, så vad är problemet?

Javisst, "fint och hygieniskt", det hade grisen själv nöffat till AJ. Om du ägde en lada där det byggdes silo och vad den nu används till mer och det fanns lokaler i din lada som skulle renoveras, lokaler som inte användes för tillfället, hade du då inte tyckt det hade varit konstigt om en anställd till dig stod och sprutade sin sperma på väggar, golv och i din lampkupa?
Om du själv var en anställd, hade du inte sett det som något konstigt att göra så då?
Senast redigerad av helsan 2016-01-21 kl. 22:26.
2016-01-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Tror du att NB är den enda mannen i Sverige som har sprutat sperma i en gammal stallbyggnad eller på en byggarbetsplats? Det finns ju naturliga skäl till att kvinnor inte är insatta i ämnet, de brukar inte vara med när det sker.

Kan du förklara det där lite närmare är du vänlig. Menar du att kvinnor inte är med när ni runkar eller att kvinnor sällan är med när ni får utlösning? Men det är väl inte så många män i Sverige som runkar på arbetsplatsen och sen blir dömda för mord på ett av sina runkobjekt? Kanske "någon" har statistik på detta fenomen?
2016-01-21, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Javisst, "fint och hygieniskt", det hade grisen själv nöffat till AJ. Om du ägde en lada där det byggdes silo och vad den nu används till mer och det fanns lokaler i din lada som skulle renoveras, lokaler som inte användes för tillfället, hade du då inte tyckt det hade varit konstigt om en anställd till dig stod och sprutade sin sperma på väggar, golv och i din lampkupa?
Om du själv var den anställda, hade du inte sett det som något konstigt att göra så då?
Spannmålsförvaring och slakt i lokalerna där äcklet skvätter omkring och tar i saker. Jo, jo.. jättegott.
Förutom totalt ohygienskt är det fullständigt oetiskt.
Lägg därtill att gömma skit under en sten. Mums.
Hjortstek och bröd från trakten.
2016-01-21, 22:27
Medlem
Annvonplatens avatar
jag tycker det är konstigt att polisutredningen inte gjort en rekonstruktion av själva mordscenariot och använt en docka på 50 kg. för att se om deras mordscenario verkligen håller. men de verkar inte varit så intresserade av det. Bara antagit att så här har det gått till. Det finns ju en obducent som ifrågasatt att brottsoffret har dött av hängning. Hunden regerade inget inne ladan. Däremot fick hunden ökad aktivitet bakom cafeét längs en kraftledningsgata uppgav hundföraren i TR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in