2016-01-22, 23:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag säger inte emot dig. Det verkar rätt vidrigt nämligen att döma av den här korta
filmsnutten: https://www.youtube.com/watch?v=xbkurCTNF6w
Jesus, jag fick kväljningar när jag såg "maten"!

Stället verkar perfekt för NB! Hoppas han hamnar där!

Det finns väl inga lagliga möjligheter att skicka dit honom förrän den dag han beviljas tidsbestämt straff? Om han nu skulle få det.
2016-01-22, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lagmannen avbröt IR med, när hon återigen uppmanade Irina att berätta om kroppsbesiktningen speciellt undre regionerna, detta skulle handla om ett Alibi. IR säger då att hon vill visa hur (illa) utredning/förhör gått till.
IR har lämnat sin klient sedan länge, hon driver en egen vendetta, tycks det mig som.
Exakt - bra sammanfattat av det jag tog upp. Just i detta parti lyste det tydligt igenom:
Hennes egen privata vendetta snarare än sin klient.
2016-01-22, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det finns väl inga lagliga möjligheter att skicka dit honom förrän den dag han beviljas tidsbestämt straff? Om han nu skulle få det.
Såg att de flera ggr var undermåliga och anmälda via Human Rights så där har Nopomil nåt att kämpa för om han landar där. Det var för många fångar, de slog dem med böcker och batonger med andra ord:

Rena tortyren.
2016-01-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan detta vara samma svarta SUV som pensionerade polisen BB såg? Den kanske först stod parkerad lite slarvigt framför cafeet, kanske ville föraren tala med Lisa? Av någon anledning åkte den kanske sedan iväg och vände sedan och åkte tillbaks till cafeet? Eller också väntade den kanske på Lisa ?

Sida 318 FUP:

Iakttagelser.Magnus berättar att han på söndagskvällen vid 18.30—19 tiden åkte från Kullen mot Källby.
Vid Blomberg, strax efter Cafét eller rättare sagt "gamla spritfabriken" hinner han upp en bil
som han tycker kör i väldigt låg fart.
Jansson, MAGNUS mobiltfn 0704031119.

Bilen tror han är en Skoda eller Dacia, modell "mini SUV" och svart till färgen.
Han säger att bilen till 99% var svenskreggad, om den vore utländsreggad så skulle han
reagerat. Han såg inget av vem eller vilka som fanns i bilen han körde om.
Klockan 19.40 ringer Magnus igen och vill förtydliga mer av hans iakttagelser.
Han har hört att flickan jobbade på Cafét, han såg troligtvis denna flicka, hon stod då vid sin
moped vid gaveln av Cafét som vetter mot Kullen. Magnus upplevde att flickan höll på att
åka från platsen, "höll på att kliva på mopeden".
Magnus hade även tänkt tanken "nu har de stängt Cafét". Klockan var 18.30--18.40.
Vad gäller bilen han körde om har tanken uppkommit, "höll den på att vända på vägen"

På sida 328 är det ju en till som sett en mörk bil som körde väldigt sakta vid samma tid. Väntade bilen på Lisa? Är det samma bil som tidigare BB såg parkerad slarvigt utanför cafeet 18:10?
2016-01-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg att de flera ggr var undermåliga och anmälda via Human Rights så där har Nopomil nåt att kämpa för om han landar där. Det var för många fångar, de slog dem med böcker och batonger med andra ord:

Rena tortyren.

Med tanke på alla sladdar och snören som låg tillgängligt verkar man inte vilja förhindra en decimering av antalet interner.
2016-01-22, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på alla sladdar och snören som låg tillgängligt verkar man inte vilja förhindra en decimering av antalet interner.
.. Reagerade på det samma. Men NB gillar ju sadism och snören så där kommer han väl trivas.
Medlem
Nä, nu vill jag höra en rimlig förklaring till Neros DNA avsättning! Påminner er alla om Lisas pappas fråga i Tingsrätten "Hur kan ditt DNA finnas på min dotters insida byxknapp (ja det va inte exakt så... men ungefär)

8
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan detta vara samma svarta SUV som pensionerade polisen BB såg? Den kanske först stod parkerad lite slarvigt framför cafeet, kanske ville föraren tala med Lisa? Av någon anledning åkte den kanske sedan iväg och vände sedan och åkte tillbaks till cafeet? Eller också väntade den kanske på Lisa ?

Sida 318 FUP:

Iakttagelser.Magnus berättar att han på söndagskvällen vid 18.30—19 tiden åkte från Kullen mot Källby.
Vid Blomberg, strax efter Cafét eller rättare sagt "gamla spritfabriken" hinner han upp en bil
som han tycker kör i väldigt låg fart.
Jansson, MAGNUS mobiltfn 0704031119.

Bilen tror han är en Skoda eller Dacia, modell "mini SUV" och svart till färgen.
Han säger att bilen till 99% var svenskreggad, om den vore utländsreggad så skulle han
reagerat. Han såg inget av vem eller vilka som fanns i bilen han körde om.
Klockan 19.40 ringer Magnus igen och vill förtydliga mer av hans iakttagelser.
Han har hört att flickan jobbade på Cafét, han såg troligtvis denna flicka, hon stod då vid sin
moped vid gaveln av Cafét som vetter mot Kullen. Magnus upplevde att flickan höll på att
åka från platsen, "höll på att kliva på mopeden".
Magnus hade även tänkt tanken "nu har de stängt Cafét". Klockan var 18.30--18.40.
Vad gäller bilen han körde om har tanken uppkommit, "höll den på att vända på vägen"

Således minst två vittnesmål, detta och BB:s, om en svart SUV vid caféet under den kritiska tidpunkten, glöm inte den bil som sågs stå undanskymd vid ett träd i skuggan mittemot caféet.
2016-01-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Nu är väl inte alla fängelser av denna standard men det är ändå stor skillnad. Sen är det inte omöjligt att han får respass tidigare. Det är en ny EU-lag som träder i kraft under våren.
2016-01-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Således minst två vittnesmål, detta och BB:s, om en svart SUV vid caféet under den kritiska tidpunkten, glöm inte den bil som sågs stå undanskymd vid ett träd i skuggan mittemot caféet.

Jag tror att detta är en av dom värre missarna. Vad exakt har man gjort för undersökningar av SUV:en och personer kopplade till den?
Har den anknytning till "ödehuset"?
2016-01-22, 23:43
Medlem
Qwarts avatar
Adrianas sannolikt säkra vittnesmål

Det finns bevis på att Nerijus lämnde Handlarn i Källby kl 19:22 den 6 juni. (FUP 996-999)
Ca 19:30 blir Adriana stoppad strax innan Blomberg av en man som hon i TR pekar ut som Nerijus.

Till er som tvekar på hennes vittnesmål:
Hur stor är sannolikheten att Nerijus i det närmsta har en dubbelgångare, som dessutom befann sig vid kopplingsstationen när Nerijus åkte där förbi där med sin bil.

Det är mer sannolikt att ha 7 rätt på Lotto fyra veckor i rad, än att Nerijus har en dubbelgångare som dessutom är på i princip samma ställe kl 19:30 lör 6 juni!!

2016-01-22, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det är som att advokaten tror att hon kör en parallell förhandling i rätten, mot polisen.
Hon drillar sina vittnen till att låta en stor del av vittnesmålen handla om hur elaka, dumma och nonchalanta polisen är. T.o.m godsägaren var tvungen att ge polisen en släng av sleven.
Det så uppenbart sammanpratat så det äcklar mig.
Citat:
Viktigt för AJ också att verkligen poängtera hur himla duktig NB var, så ABSOLUT INGEN skugga ska falla på AJ själv som dragit dit ondskan till byn.
Ja och via att försöka skingra molnen över sig själv så drar han snarare igång en tornado..
Citat:
Tycker också att den jävla mördarladan ska jämnas med marken eller brännas upp.
Står den kvar blir det som ett monument över ondskan som godsägaren drog in i byn.
I alla fall utbyggnaden där hon mördades - jämna skiten med marken. Fruktansvärt äckliga lokaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in