Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Jag har inte snackat om åt vilket håll Julia åkte hem, jag sa att Lisa tog vägen söder om kaféet hem/dit.
Jag sa att vittnen som sett en tjej på moped har sett Julia, inte Lisa.
Julia blev inte tagen för att hon inte var sist kvar på platsen, inte pga vilket håll hon körde...
Mest troligt har Lisas moped aldrig lämnat den ursprungliga platsen förrän det att pappan flyttar den.
Fadern saboterade viktigt bevismaterial genom att han flyttade och startade mopeden, som det fanns ingen orsak att göra.
Fadern kom dit 20.30 och Lisa skulle ha åkt därifrån 18.30, sedan när det inte gick att nå henne på mobilen och nycklarna satt kvar i mopeden var det lätt att förstå något allvarligt kunde ha hänt henne.
Mopeden var bevismaterial som polisen skulle undersökt och ingen privatperson, det som var viktigt var om mopeden hade blivit körd som skulle ha varit lätt att kontrollera genom att polisen känt på motorn om den var varm.
De här motorerna blir heta mycket snabbt vid körning.
Sedan var det viktigt att positions bestämma platsen där mopeden fanns, lämpligen med foto, om den blivit förflyttat, sedan Lisa parkerad den där.
Det som sedan fadern säger om mopeden att den inte blivit flyttat och körd är ingenting värt.
Om det hade kunnat bevisas att mopeden blivit körd med hade hela spaningen fått en annan inriktning, det skulle inte varit möjligt att misstänka NB.