2016-02-16, 18:54
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tunn hudplåster

http://www.apotea.se/duoderm-extra-t...m-x-10-cm-5-st

Mycket smidig. Du kan använda händerna utan att den spricker, väldig elastsisk. Men skulle knappast hålla för ett rep som glider i handflatan
Kanske helt enkelt använde engångshandskar typ operationshandskar och sedan slänga i tex papperskorg vid Handlarn i Källby ihopavtagna i varandra, ingen märker det.
2016-02-16, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
När kunde han undanröja bevisen? Han var väl inte ensam i ladan någon gång innan den blev avspärrad? Visste han vilka spår han lämnat efter sig? Det tror jag inte. Jag är nöjd med att han inte fick möjlighet att röja undan snören, handsken etc.

" Visste han vilka spår han lämnat efter sig?"

Haha! Kul kommentar

Det får vi nog räkna med att han vet om vi utgår från att han är gärningsman.

Om vi skippar det där att han är gärningsman. Nää, då vet han nog inte ett skit. Helt rätt!

Så hur vill du ha det? Vet eller vet han inte?
2016-02-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jamen du får inte bortse ifrån Nerijus positiva bidrag till sökinsatsen. Missing People var ju på väg att slösa bort jag vet inte hur många mantimmar runt Martorp. Hur skulle det se ut. Tid var ju då den viktigaste resursen förstod Nerijus.

Det var inte Missing People. Det var militärer tillika kollegor.
Och åtminstone en officer.

De hade dessutom främlingsfientlig attityd.

Och den "lille" som var med såg ju NB med hundar....klart att inte han fick vittna.

Fortfarande tillhör torsdag kväll och natt tillhör den mörkade delen av utredningen liksom militärens sökschema.

Martorpshändelserna får t o m HR att ljuga angående att Bj S*hl "erinrade" sig i efterhand = lögn.
Senast redigerad av nopomil 2016-02-16 kl. 19:09.
2016-02-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Observera - han "valde" inte honom. Andra valde. NB vet inget om detta.
Annars håller jag med dig att Assange är ett arsle.

Du har fel. Nero är ett arsle och en lustmördare.

Assange är en person som de facto blivit utsatt för hemska rättsövergrepp som tvingat honom söka skydd på Ecuadors ambassad.

Assange har ställt till det för sig genom att utmana starka krafter, och samtidigt råkat ut för groupies, kvinnor som har lätt för att ljuga. Jurister sprider falska rykten om vad saken handlar om och om vad som är gällande svensk rätt. Andra höga jurister tiger när de får veta hur det ligger till. Oavsett vad man tycker om Assange så har han inte begått våldtäkt enligt kriterier i gällande lag, och han har blivit mycket illa behandlad.

Din analysförmåga visar att det är lönlöst att jobba med rättssäkerhet i Sverige då folk inte jobbar seriöst där det behövs, och kastar bort tid på ett monster som Nero. Det är därför olika saker kan pågå, för att folk som du legitimerar att seriöst arbete benämns rättshaverism.

Jag har bara sett din närvaro i trådar där brottslingen är ett överbevisat arsle (jag älskar det nya ordet. tack).

Du visar aldrig din närvaro i trådar där folk har råkat illa ut, är oskyldigt dömda eller där det finns riktiga brister i systemet, där lyser du med din frånvaro. Du har en fablaise för Nero lustmördaren och de två skitungarna som sköt sin far i sängen, när han sov, grävde ner honom och levde loppan för hans pengar.

Det jag undrar över vad är det konkret som gör att du är så besatt av att Nero är oskyldig. Du borde ha uppfattat att allt du tänker på och gräver fram är sådant en domstol avfärdar.
2016-02-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Enligt dig var handbojandet enbart en demonstration för media. Varför finns det då ingen bild där man ser handbojorna?

Kan du visa på någon bild där NB och AB med säkerhet belagts med handfängsel?

NB lämnar huset utan handbojor, men i armlås:
https://www.google.se/search?q=lisa+...A6kh5wxGLnM%3A

AB har lämnat huset utan handbojor, men i armlås:
http://x.cdn-expressen.se/images/76/...1x1/965@40.jpg

Jag tycker det verkar som att bröderna fördes bort från bostaden i armlås, utan handfängsel.
Om de bojades skedde det efter de lämnat bostaden och observerades av media.
Varför har då ingen fotograferat när de beläggs med handfängsel, om det gjordes som en demonstration för media?

Polisen sa det själva. Ljög de?
2016-02-16, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu "gömmer" du en sak. NB:s mamma skulle komma hit för första gången. Det är en "detalj" som inte passar in i tunnelseende polisers och räddhågsna debattörers snäva världsbild.
NB var endast intresserad av att jobba klart, ta emot sin mamma och sedan åka hem till Litauen (med katten!) i några månader.
Inte av någonting annat.
Nej jag GLÖMMER inte att kärringen var på ingående och kunde bo i AJs flygel den 23 juni..
Jag tror nämligen detta ihop med annan stress utlöste mordet som han fantiserat om ända sen han sågade rör i mjölkrummet.
2016-02-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag tänker på handsken och örhängena i första hand. Tror inte han uppfattade att Lisa tappade dem. Kände han behov av att avlägsna snörena? Det fanns andra snörstumpar där också som inte hade med mordet att göra. Han lade tillbaka tejprullen och gömde kroppen så i hans ögon var han kanske färdig? Han började sen oroa sig för hur dna avsätts, och det med all rätta. Han vet att tejp och snöre finns kvar på Lisa och undrar om hans dna finns på dessa? Antingen på dem i ladan eller på de i skåpet. Men då var det försent.

Är du satt här för att mata försvaret med argument?

Du drösslar med påstående som talar för NBs oskuld. Det kan väl knappast undgå dig själv.
2016-02-16, 19:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nu "gömmer" du en sak. NB:s mamma skulle komma hit för första gången. Det är en "detalj" som inte passar in i tunnelseende poliser och räddhågsna debattörer snäva världsbild.
NB var endast intresserad av att jobba klart, ta emot sin mamma och sedan åka hem till Litauen (med katten!) i några månader.
Inte av någonting annat.
Du verkar väldigt säker på vad flickmördaren var intresserad av.
Hur kommer det sig egentligen?

Ett utomordentligt bra sätt att undvika att hamna i stress och irritation för populäre Nero
med snart stundande mammabesök (Jippi, morsan kommer ) hade varit att helt
sonika avstå från att snara en sommarjobbande jänta och hänga henne till döds i
arbetsgivarens sunkiga lokaler. Lite karaktär på karljäveln, att anstränga sig med att bemästra
det sjuka som pockade inom honom, vanlig sund, hederlig impulskontroll, så hade för fan
ingenting av detta behövt hända och herr litauer kunnat fortsätta leva ett någorlunda
drägligt liv tillsammans med sin vackra ryska där det fanns lite att ta i och haft sina
avkopplande stunder ihop med älskade brodern där man fiskade eller hade sina
givande diskussioner om husbyggen och stardolls med mera.
Och sen kunnat ha några angenäma dagar tillsammans med högt vördade modern
och ätit goda blinier och prinsessbakelser. Allt detta sumpade han nu. För vad egentligen?
För några sekunders banala muskelryckningar i skrevet? Var det verkligen värt detta?
Överflyttad framöver till ett litauiskt fängelsehelvete lär han få anledning att ställa sig
själv den frågan många gånger.
Var det värt det?
Senast redigerad av Grandioso 2016-02-16 kl. 20:01.
2016-02-16, 19:21
Bannlyst
Citat:
Nu vet vi varför han inte letade. AJ var behjälplig så det räcker. Om Adriana inte letade kan det bero på att hon arbetade. Man kan inte kräva att de som redan arbetar ska ta ledigt och hjälpa till.

Katten kunde de leta efter? Men det var väl något de skyllde på när de snokade omkring?

Var de andra litauerna med? Blev de tillfrågade om de ville vara med?
2016-02-16, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, AJ räknar då upp varenda sorts rör som ska ner från taket:

" jag bad då Nerijus att med sin bror att ta hand om det där och plocka ner alla rör som hängde i taket, det var vattenrör, det var vakuumrör, det var varmvatten och kallvatten som sagt var och det var en massa mjölkmaskiner"

Detta rör (hon hängdes i) är ett sånt vakuumrör till en mjölkmaskin säger han i FUP:

Aivaras lär inte begripa vad som ska sparas eller inte med tanke på att NB var tolk. AJ beskriver honom som hantlangare i detta projekt.
AJ:
" Det var Nerijus som gjorde det största jobbet, hans bror var mer hantlangare"
Nerijus brukar vara pigg att ta äran från sin bror enligt brodern. Arbetsgivaren har inte talat med brodern och vet inte ens hans namn, så här är det fritt fram att ta åt sig äran för Nerijus. Betydelselöst i sak kan tyckans men nej, inte alls. Brodern får skulden för misslyckanden och han får äran för allt annat, vilket passar honom svårt bra. Han står på brodern! (egen slutsats)

100% av Nerijus umgänge bortsett från frugan stod till att försvinna vid tidpunkten för mordet. Vilket ger oss leran under fötterna på en psykopat som står på andra. och en tidpunkt för när marken börjar svikta & nya mål sökas.

Det är förvisso möjligt att det kan vara vacuumrör till mjölken men jag har aldrig sett några sådana böjningar på dessa rör. Om det är vakuumrör för mjölken så bör de vara lättvättade inifrån och en sådan böj gör det svårare att få riktigt rent dessutom borde materialet vara rostfritt. (rimligen) Ser mer ut som ett vattenrör.
2016-02-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej jag GLÖMMER inte att kärringen var på ingående och kunde bo i AJs flygel den 23 juni..
Jag tror nämligen detta ihop med annan stress utlöste mordet som han fantiserat om ända sen han sågade rör i mjölkrummet.

Det var ingen kärring. Det var hans mamma och en kvinna.
Resten tillhör din brist på logik och övermått av fantasi.

NB ville endast leva sitt lilla liv. Jobba och åka hem.

Frågan är väl snarare vilka som inte ville leva det lilla livet. Vilka som ville ta risker och ständigt komma undan med det. År efter år.
2016-02-16, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att NB blivit inspirerad av de djur som skjutits och hängts i rören i taket med samma typ av blå snöre han sen hängde Lisa med. Sjukt, och märkligt att han gjorde på samma sätt med en människa.
Att just det rör som han använder för att hänga Lisa är det enda som sparas när utrustningen skärs ner kan inte vara en slump. Speciellt inte när det är mördaren själv som fått denna arbetsuppgift. Jag tror att det är i samband med detta som idéerna börjar ta fastare form utifrån sexuella fantasier som han vanligtvis masturberar till. Han verkar sen bestämma sig tvärt just den helgen om man ser på händelsen med Adriana dagen innan.

Ja, jag tror han inspirerades, nu hittade han den ultimata lokalen.
Senast redigerad av develi 2016-02-16 kl. 19:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in