Jag tror att NB kan vara inblandad, DNA talar ju för detta.
Åklagarens historia hänger dock inte ihop, det finns bland annat ingen vettig motivbild.
Att NB, på en tidig söndagkväll mellan arbetspasset och shopping med frugan skulle ägna sig åt sadistisk ritualhängning är uteslutet. Det skulle i så fall innebära att han är en MYCKET störd person och det finns det ju ingen som tycker att han är.
Dessutom : Om det hade varit ett sexuellt motiv så hade kroppen varit berörd på något sätt.
Det hade funnits någon typ av DNA på själva kroppen.
Nu verkar kroppen ha hanterats så "respektfullt" det bara går.
Att byxor är neddragna kan vara för att indikera ett sexuellt motiv (som inte finns i verkligheten) eller det kan bero på något annat, någon har föreslagit för att kroppen lättare skall få plats i skåpet.
Det är heller inte möjligt att ensam hinna med allt det som NB påstås ha gjort.
De har varit minst två stycken.
Det fanns ju vittnesmål om två bilar som åkt till Martorp.
Detta vittnesmål har visst hamnat i slasken.
Jag kan tänka mig att NB körde den ena bilen och visade vägen till byssjan.
Kroppen fraktades i den andra bilen, därför hittar man inget DNA i NBs bil.
NB hjälpte till att få in kroppen i skåpet och slängde jacka och hjälm i riset.
Den andre personen är troligtvis den som Pizzavittnet ser lämna ladan ungefär vid samma tid som Lisas telefonfickringning sker. Då hör pappan Lisa tala svenska med någon, därför talar troligen denne medhjälpare svenska.
Att NB inget säger kan bero på flera olika saker, tex pengar, hot eller lojalitet.
Det kan också bero på att det spelar ingen roll för honom om han berättar, han vet att han blir ändå dömd till livstid.
GT 16 Augusti 2015:
Citat:
Vittnet ska ha sett litauernas bil köra i hög fart mot Martorp, säger en person.
Spaningsledare Lars Johansson varken bekräftar eller förnekar nyckelvittnets existens.
– Om det finns en sådan här vittnesuppgift som du nämner så är den en del av förundersökningen och inget som jag kan berätta om, säger han.
Men det ska finnas ytterligare information från vittnet, som väcker frågetecken.
– De ska ha haft följe av ytterligare en bil.
Polisen har tidigare bekräftat för GT att flera bilar, åtminstone tre, har beslagtagits för teknisk undersökning i mordutredningen.
– Vi har haft flera olika typer av fordon inne för undersökning. Vi har ett fordon som fortfarande är i beslag, säger Lars Johansson.
http://www.expressen.se/gt/ny-teori-...isa-holm-bort/