2016-02-17, 15:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ett (1) hårstrå av Lisas tjocka långa hår. Och inga (0) besudlingar. Ingen kamp. Inga spår.

Det är den där bristen på logik och bristen på ett trovärdigt scenario som synliggörs - återigen.

Då spelar det ingen roll hur mycket sexual-sadistisk teori som gödslas med här i tråden. Det framstår bara som ett uttryck för desperation - och ett märkligt intresse.

Är det vad du skulle säga till LH:s föräldrar som förklaring till varför LH mördas på det här viset??? Uttryck för desperation och ett märkligt intresse. Nä nu tror jag.......

Vilken jävla desperation??? KÅT? NB låg ju FF på lördagskvällen med sin hustru som sig bör, vilken han alltid borde hållit sig till istället för att stå och dra i sin lilla impotenta skinnspik och fantisera om andra på caféet. Varför gifta sig med en människa som man inte tänder på? Nää de här blir vara dummare och dummare ju. Vecket resonemang
2016-02-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Ungefär så tänker jag med. För att kunna ställa mer adekvata frågor vid förhör, hur mobiler rört sig och för att få en uppfattning om nya kontaktnät har bildats från den 7 juni. Eller helt avslutats för den delen.

Men jag ser redan brister i det resonemanget.

Folk uppför sig konstigt vid oförklarliga försvinnande. Man hade kanske inte sett nåt mönster alls. Bara förvirrade samtal hit och dit.

Ja, men väldigt tidigt på kvällen var det väldigt få som kände till något....
Det skulle bli lättare och tydligare om man drar ner tidsspannet något tex 18:26 till 21:00 7 juni, vore intressant att analysera telefontrafiken i Blomberg.
Det är ju rimligtvis under denna tid då det mesta av intresse skett.
Jag är övertygad om att det finns något att hämta där.
2016-02-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att du inte håller med mig betvivlar jag inte en sekund - men du har fortsatta problem eftersom det är grunderna för en dom som jag beskrev och det är inte mycket att göra åt.

Det behöver inte "med våld sammafogas" eftersom det ger följande bild:

1. Lisa har balsnöre virat runt halsen.
2. Två meter upp i luften vid rör (som har avskavt parti) återfinns ytterligare hårstrå för henne.
3. Rakt under röret finns snörbitar med NB och Lisas DNA av samma sort som sitter runt hennes hals.
4. Förutom detta finns hans och hennes DNA på samma sorts snöre inklusive hennes hårstrå på diskhon i närliggande rum.

Är det för komplicerat för dig att dra en slutsats av detta med tanke på att NBs DNA sen finns på 10 platser på hennes kläder?

Det är snarare solklart och besvara frågan var. Det vill säga brottsplatsen.

Ok men då får väl jag kontra så du ser mitt perspektiv. Och mina farhågor. Du springer så snabbt develi. Lugna dig lite.

Blodiga snörbitar vad säger det oss? Det säger oss att de måste rört vid blod. Var finns det blod? Runt halsen. Mun är tejpad.

Om vi hittar blodiga snörbitar som vi nu vet måste befunnit sig runt halsen för att komma i kontakt med blod varför är de utbytta och av vem och när?

Kan Lisa ha strypts men hängts i annat snöre? Finns två snaror? Var är resten? Varför hittas inte en hel snara?

Kan hund missa blodiga snörbitar på golv? Hur hittas de då? Kryper krimtek. runt på golvet i hela ladan med förstoringsglas?

Du tycker vi stirrar på detaljer när vi söker en helhet.

Vad åklagaren gör är att hoppa från tuva till tuva.

Hopp in i lada. Hopp bort till Mantorp. Hopp bort till fyndväg. Hopp bort till joggerska.

DNA!, skriker du då.

Ja säger jag. Dna förklarar inte mord. De bevisar att det finns spår av en särskild person på ett särskilt föremål. Inget annat. Du vill ha det till att det betyder strypning. Steget är långt.
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-17 kl. 16:07.
2016-02-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Larmet sattes på kl 20.39

Undersökningen av Lisas moped börjar på sidan 888 i fup.

För att kunna läsa de sms Lisa hade fått och skickat behöver polisen hennes mobil.
  • Varför sattes larmet på cafeet på 20:39 och inte 18:15 ca då tjejerna låste cafeet? Vem gjorde detta 20:39?
  • Varför behövs Lisas mobil? Den enda hon SMS:ar med hela dagen är SH och hans mobil måste väl vara tillgänglig?
2016-02-17, 16:01
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ett (1) hårstrå av Lisas tjocka långa hår. Och inga (0) besudlingar. Ingen kamp. Inga spår.

Det är den där bristen på logik och bristen på ett trovärdigt scenario som synliggörs - återigen.

Då spelar det ingen roll hur mycket sexual-sadistisk teori som gödslas med här i tråden. Det framstår bara som ett uttryck för desperation - och ett märkligt intresse.

VAD ÄR BLOD AV NB OCH LISA DÅ? =BEVIS
2016-02-17, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Är det vad du skulle säga till LH:s föräldrar som förklaring till varför LH mördas på det här viset??? Uttryck för desperation och ett märkligt intresse. Nä nu tror jag.......

Vilken jävla desperation??? KÅT? NB låg ju FF på lördagskvällen med sin hustru som sig bör, vilken han alltid borde hållit sig till istället för att stå och dra i sin lilla impotenta skinnspik och fantisera om andra på caféet. Varför gifta sig med en människa som man inte tänder på? Nää de här blir vara dummare och dummare ju. Vecket resonemang
Valet av person är nog strategiskt då han levt ett uppenbart dubbelliv utifrån två aspekter: Dels för att hålla sin image och dels praktiskt.
För övrigt väljs en partner som är "följsam" och är inte denna helt foglig så sker det via trakasserier i lagom dos för att sen att smeka och skämta i nästa andetag: att snärja en person så där lite lagom så att hon inte förmår lämna. Sen skadar det ju inte om hon är ekonomiskt beroende heller. Hjärntvätt över tid som formbar modellera..

Det finns således psykopatiska (sadistiska) drag hos mänskligheten utan fastställande av diagnos. Skulle det handla om psykopati så är det samma sak - det är bara att ta bort begreppet kärlek och empati helt (kladdiga onödiga emotioner som stör klarseende skulle han nog uttrycka sig) samt lägga till skådespel via inlärt beteende.
Voila.
2016-02-17, 16:09
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Det var Lisas pappa som råkade dra igång larmet när han flyttade mopeden. Pappans mobil är säkert undersökt. Jag tror att skeptiker eller vad dom vill kallas vill se alla sms som Lisa skickade och tog emot under hela dagen. Då måste polisen ha hennes mobil för att kunna läsa dom.

Nyfiken i farten igen: menar du inte med att larmet sattes på = sattes igång. Missförstånd mellan debattörer?

Larmet startas efter arbetsdagens slut vad jag läst.
2016-02-17, 16:13
Bannlyst
Citat:
Det var Lisas pappa som råkade dra igång larmet när han flyttade mopeden. Pappans mobil är säkert undersökt. Jag tror att skeptiker eller vad dom vill kallas vill se alla sms som Lisa skickade och tog emot under hela dagen. Då måste polisen ha hennes mobil för att kunna läsa dom.

Men varför säger du så här? Lisas pappa kan lika gärna ha inbillat sig att han satte igång larmet men det kan ha satts igång av annan. Som också var där.
2016-02-17, 16:17
Medlem
Jag tror att NB kan vara inblandad, DNA talar ju för detta.
Åklagarens historia hänger dock inte ihop, det finns bland annat ingen vettig motivbild.
Att NB, på en tidig söndagkväll mellan arbetspasset och shopping med frugan skulle ägna sig åt sadistisk ritualhängning är uteslutet. Det skulle i så fall innebära att han är en MYCKET störd person och det finns det ju ingen som tycker att han är.
Dessutom : Om det hade varit ett sexuellt motiv så hade kroppen varit berörd på något sätt.
Det hade funnits någon typ av DNA på själva kroppen.
Nu verkar kroppen ha hanterats så "respektfullt" det bara går.
Att byxor är neddragna kan vara för att indikera ett sexuellt motiv (som inte finns i verkligheten) eller det kan bero på något annat, någon har föreslagit för att kroppen lättare skall få plats i skåpet.

Det är heller inte möjligt att ensam hinna med allt det som NB påstås ha gjort.
De har varit minst två stycken.
Det fanns ju vittnesmål om två bilar som åkt till Martorp.
Detta vittnesmål har visst hamnat i slasken.
Jag kan tänka mig att NB körde den ena bilen och visade vägen till byssjan.
Kroppen fraktades i den andra bilen, därför hittar man inget DNA i NBs bil.
NB hjälpte till att få in kroppen i skåpet och slängde jacka och hjälm i riset.
Den andre personen är troligtvis den som Pizzavittnet ser lämna ladan ungefär vid samma tid som Lisas telefonfickringning sker. Då hör pappan Lisa tala svenska med någon, därför talar troligen denne medhjälpare svenska.

Att NB inget säger kan bero på flera olika saker, tex pengar, hot eller lojalitet.
Det kan också bero på att det spelar ingen roll för honom om han berättar, han vet att han blir ändå dömd till livstid.

GT 16 Augusti 2015:
Citat:
Vittnet ska ha sett litauernas bil köra i hög fart mot Martorp, säger en person.
Spaningsledare Lars Johansson varken bekräftar eller förnekar nyckelvittnets existens.
– Om det finns en sådan här vittnesuppgift som du nämner så är den en del av förundersökningen och inget som jag kan berätta om, säger han.
Men det ska finnas ytterligare information från vittnet, som väcker frågetecken.
– De ska ha haft följe av ytterligare en bil.
Polisen har tidigare bekräftat för GT att flera bilar, åtminstone tre, har beslagtagits för teknisk undersökning i mordutredningen.
– Vi har haft flera olika typer av fordon inne för undersökning. Vi har ett fordon som fortfarande är i beslag, säger Lars Johansson.

http://www.expressen.se/gt/ny-teori-...isa-holm-bort/
2016-02-17, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok men då får väl jag kontra så du ser mitt perspektiv. Och mina farhågor. Du springer så snabbt develi. Lugna dig lite.

Blodiga snörbitar vad säger det oss? Det säger oss att de måste rört vid blod. Var finns det blod? Runt halsen. Mun är tejpad.
Om vi hittar blodiga snörbitar som vi nu vet måste befunnit sig runt halsen för att komma i kontakt med blod varför är de utbytta och av vem och när?

Kan Lisa ha strypts men hängts i annat snöre? Finns två snaror? Var är resten? Varför hittas inte en hel snara?

Kan hund missa blodiga snörbitar på golv? Hur hittas de då? Kryper krimtek. runt på golvet i hela ladan med förstoringsglas?

Hopp in i lada. Hopp bort till Mantorp. Hopp bort till fyndväg. Hopp bort till joggerska.
DNA!, skriker du då.
Ja säger jag. Dna förklarar inte mord. De bevisar att det finns spår av en särskild person på ett särskilt föremål. Inget annat. Du vill ha det till att det betyder strypning. Steget är långt.
Samma klassiska mönster - nio smattrande frågetecken. Är ni stöpta i samma mall eftersom det enda det verkar handla om är ett liv utifrån detta med massiva skiljetecken? Är det kognitiva störningar eller är det blinda försvaret som dimmar hjärnan?
Jag vet inte med nåt verkar ytterst märkligt när man ser reflektionerna utifrån ett väldigt snävt perspektiv.

Hunden sägs ha visat förhöjt intresse men hundföraren letade inte snörbitar. Han scannade ladan för att hitta Lisa. Utöver detta är inte snörbitarna dramatiskt blodiga - du framställer det hela i överdrifter som om det vore köttben utlagda. Det är makroskopiskt och det är DNA.
Lisa har sen inte befunnit sig på brottsplatsen länge. Detta sammantaget försvårar söket.
För övrigt är det inte ens intressant - detta är ett strålande exempel däremot på fel fokus bortom just det DNA som du och andra NB-kramare gärna vill hoppa över och landa i just grodperspektivet.

Ja, ni stirrar på detaljer och missar målet.
2016-02-17, 16:19
Medlem
Citat:

Den ende som Lisa enligt telefonlistan skickade SMS till och mottog SMS från under dagen var SH.
Det var många SMS mellan dem den dagen.
2016-02-17, 16:20
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

DNA!, skriker du då.

Vadå utbytta? vem har påstått att de är det?
Under tejpen satt snaran kvar när kroppen hittades. (som jag skrev igår, repstumparna är nog från när NB skar ner LH från röret. Att de har LH:s blod är väl inte så konstigt för hon försökte väl på alla vis att komma loss, tar i snaran runt halsen får sitt blod på sig, fortsätter i ren panik att känna uppåt snöret hon hänger i och lämnar blod som hon redan har på händerna där) NB har lämnat blod efter sig på snören för det har med psoriasis att göra. Känner personer med svår sådan. NB lämnade snören inne vid diskhon för att det var en vägen som LH:s kropp blev utburen. Skrev jag också om igår. Läser ni inte mina inlägg?
När kom hundarna in i slakthuset? Har för mig att de bara var i ladan och omkring för sök.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in