2016-03-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vilket tycker du är rimligast. Teknikerna inväntar rättsläkaren så denne får se offret intakt på fyndplatsen med blottade kläder på plats (vilket även sägs i vittnesmål och framgår av tidsuppgifter i FUP) eller förbereder genom att presentera en avklädd och utlyft kropp för att komma hem fortare?

Självklart är prio 1 att komma hem fortare. Om man därmed komprometterar en mordutredning är väl inget att bry sig om. Var det inte nåt bra på TV den fredagen?
2016-03-12, 18:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Självklart är prio 1 att komma hem fortare. Om man därmed komprometterar en mordutredning är väl inget att bry sig om. Var det inte nåt bra på TV den fredagen?
De var kriminaltekniker och visste vad de gjorde.

#develi påstår utan belägg att teknikerna väntade. Jag påstår varken att de väntade eller inte väntade.
2016-03-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Javisst, IB´s försök till alibi har varit direkt pinsamma. Hon hade dålig koll redan vid de inledande förhören och hade uppenbara svårigheter med tidsuppskattning.
Ungdomsspelet med änglarna upptog nog större delen av hennes uppmärksamhet denna kväll.

Nu prövar jag en sån där postuleringsgrej utan bevis á la Xenia och Nopomil:
NB hade så klart varit och ställt om tidsvisningen på mikrovågsugnen för att förvilla Irina.
2016-03-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
blottat kön och bröst. Tycker det här låter som ännu ett panikartat försök från X att förklara sig.

Klumpigt uttryckt av mig. Givetvis är det kroppen som är blottad, inte kläderna...

Grejen är den att strumpor, skor, byxor, trosor avlägsnades innankroppen lyftes ut ur skåpet.
Teknikerna lär inte ha först klätt av kroppen och sedan lyft ut den ur skåpet innan rättsläkaren anlänt, för att få åka hem snabbare.....
Vilket också framgår av tidsuppgifterna i FUP.

Förstår inte riktigt varför X ifrågasätter det uppenbara.

Fick tidigare själv denna känga av X
Citat:
Du håller hela tiden på att hacka på detaljer som saknar betydelse för frågan vem som dödade Lisa
2016-03-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

#develi påstår utan belägg att teknikerna väntade. Jag påstår varken att de väntade eller inte väntade.

Du antyder försåtligen att dom lyfte ut kroppen innan rättsläkaren var på plats. Andemeningen är solklar.

Jag litar på vad krimteknikerna själva säger, vilket är #develis belägg såsom mitt. Vilka belägg har du för motsatsen?
2016-03-12, 19:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du antyder försåtligen att dom lyfte ut kroppen innan rättsläkaren var på plats. Andemeningen är solklar.

Jag litar på vad krimteknikerna själva säger, vilket är #develis belägg såsom mitt. Vilka belägg har du för motsatsen?
Vad säger krimteknikerna, som är belägg?
2016-03-12, 19:07
Medlem
Citat:

Jaha, å vad menar du med det här
Citat:
Så kriminalteknikerna väntade 7½ timme utan att ta ut kroppen.
2016-03-12, 19:10
Medlem
Citat:

Just det de visste vad de gjorde. De visste att de skulle beställa dit en rättsläkare och invänta vederbörande. Det låter som ren rutin men ändå beskrivs hur de fattade ett beslut i den riktningen. Visste de alltså vad de gjorde om de frångick såväl rutin som eget beslut?
Din teori om att sängvärmen lockade ställer jag emot att alla blev supermotiverade. Kanske tog man beslut om samfällt kaffebrejk och mackor för att orka resten av natten. Ringde till maken/partnern om att man nog skulle bli sen och möttes av 100% förståelse. Sen spottade man i nävarna och körde på.
2016-03-12, 19:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Jaha, å vad menar du med det här
Om du hade tagit med emojin hade du också förstått.
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Just det de visste vad de gjorde. De visste att de skulle beställa dit en rättsläkare och invänta vederbörande. Det låter som ren rutin men ändå beskrivs hur de fattade ett beslut i den riktningen. Visste de alltså vad de gjorde om de frångick såväl rutin som eget beslut?
Din teori om att sängvärmen lockade ställer jag emot att alla blev supermotiverade. Kanske tog man beslut om samfällt kaffebrejk och mackor för att orka resten av natten. Ringde till maken/partnern om att man nog skulle bli sen och möttes av 100% förståelse. Sen spottade man i nävarna och körde på.
Det är fullt möjligt, det också.
2016-03-12, 19:18
Medlem
Har Irina tagit ut skiljsmässa från Nerijus?
2016-03-12, 19:22
Medlem
Citat:
Om du hade tagit med emojin hade du också förstått.

Det är fullt möjligt, det också.
Det är helt klart ett ifrågasättande av rättsläkarens och polisens vilja att lösa mordet. Och vilken proffession besitter du att ifrågasätta det som står klart och tydligt i fup?
2016-03-12, 19:23
Medlem
Citat:
Vad säger krimteknikerna, som är belägg?

Svara på min fråga istället.

Vilka belägg har du för att dom inte inväntade rättsläkaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in