Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Dagispersonal och undersköterskor är säkert välkomna i MP på sin lediga tid. Det fina med militärer är att förutom på sin lediga tid kan de också delta i sök på arbetstid eftersom det ingår i verksamheten att stödja civilsamhället.
En annan fin sak är att de är vana att snabbt anpassa sig efter situationens krav utan att behöva invänta instruktioner. Det kallas att ta initiativ.
Men jag har förtått att du ser militärens medverkan som något av ondo. Jag föreslår att du vänder dig till Skövde garnison och begär ut allt som handlar om söket vid Blomberg.
Det vore intressant att veta till nästa tejp och runkmord vilka yrken offrets föräldrar kan tillåtas ha för att inte nopomils MR-reflexer skall utlösas.
Vi har alla förstått att militär är uteslutet. Är det ok om pappan är kantor? Mamman kostekonom? Pappan agronom. Mamman jägmästare? Vilka yrken är garantier för att mgm inte blir utsatt för en komplott?
Jag har ännu inte fått klart för mig hur försvarets DNA-fejkningsförband är organiserat och utrustat. Du visste på ett tidigt stadium att eftersom försvaret var inblandat så kunde man förvänta sig att det DNA man funnit så klart var planterat. Bara en sån sak som labassistenterna: Har de vita rockar eller rockar i kamouflagemönster? Har de labbet i ett släp eller i ett tält? Hur stort är förbandet? Grupp, tropp eller pluton? Det kanske inte finns ett sånt förband. Alla i försvarets specialförband svingar pipetter med samma finess som stridskniven. Hur tänker du om detta?
Jag förstår att din strategi är att inte svara på mina frågor utan att ladda på ett magasin med huvudlösa frågor.
Men jag skulle faktiskt vilja ha reda på frågorna:
1. om militärhelikopter kan göra avstickare och
2. om dokumentation/utvärdering/bedömning av insatsen under veckan efter försvinnandet finns på papper och
3. på vilken nivå som godkännandet av insatsen görs i efterhand.
Får jag allra ödmjukast be dig om att svara?