2016-08-07, 17:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vi har också sett i tråden hur mordet sannolikt gick till. Tidigt.

Det har också läkt uppgifter om när larmet gick i ladan innan det blev offentligt och lite annat.
Allt detta är intressant.

Jätteintressant. Något larm i ladan har knappast yttrats härinne. Vad kan du berätta mera tro? Precis som det är intressant hur du gör skillnad på 17-åringar och 17-åringar i Sverige.
2016-08-07, 17:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Precis! Martorps gård var ett sekundärmål för att leta mask. Bröderna hade ALLTID kunnat använda ladans omgivning tidigare till det. Att det var ett sekundärmål har förtigits. Att maskletande skulle vara påhitt utav bröderna tillhör alltså desinformationen i denna Kinnekullehärva.

Varför har inte poliskvinnan som stod vid ladan fått vittna ingående? Varför finns inte hon i fupen? = FRÅGETECKEN i fupen.
Svar: för då hade inte desinformationen fått samma genomslag. Det var viktigt för Kammarspelet i Martorp att de förvillande falska uppgifterna fanns. Kom ihåg vad BS sa om fejkarbeta. Hur hade det låtit om det var ett sekundärmål?

De ridande kvinnornas vittnesmål finns inte heller i fupen = HÅL i fupen

Låt dem inte få dig att tro att det fanns en "massa" spår. Det är fortfarande bara 10 DNA spår. Allt annat är desinformation och överdrifter.

Sekundärmål va , mördaren Nerijus spionerande var ju det klockrena primära målet .
Maskletandet var sekundärmålet , din favvobalt har blåst dig totalt va ?
BS största och bästa insats var när han genomskådade detta .
Du glömmer väl inte bristen på alibi och att vittnen sett honom i bilen vid tiden för mordet ?
Desinformationen och överdrifterna står ju du för hela tiden .
Tala nu om vem mördaren är enligt dig istället så att det blir utrett en gång för alla .
2016-08-07, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja enligt vissa är ju maskletning mer eller mindre en nationalsport i Litauen. (Jag som trodde det var basket)

Han hade ju inga andra ställen att leta mask på heller, absolut skulle han absolut bege sig just till Martorp som ligger lååångt från caféet precis då MP befinner sig i området. Ytterligare en slump?

Ja, NB är ju världens mest otursförföljde person på planeten vad det verkar.
Bevare mig väl - har väl sällan eller aldrig sett så fullständigt värdelösa argument framföras till absolut ingen nytta. Måtte vara helt lågbegåvade som tror att det har bäring versus domslut om det så handlar om maskar, tolkar, ridande poliser eller annat.
Nej, skicka iväg NB till Litauen. Först då kanske det går upp en luma - vissa beter sig som om det finns hopp för dyngan.
2016-08-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja enligt vissa är ju maskletning mer eller mindre en nationalsport i Litauen. (Jag som trodde det var basket)

Han hade ju inga andra ställen att leta mask på heller, absolut skulle han absolut bege sig just till Martorp som ligger lååångt från caféet precis då MP befinner sig i området. Ytterligare en slump?

Ja, NB är ju världens mest otursförföljde person på planeten vad det verkar.
Jaså, ni försöker nu förringa maskletningen som var så viktig i början, "orsaken" till att familjen plockades in och senare häktades. Blir det Adriana senare?

Oron sprider sig.
2016-08-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
..vittnen sett honom i bilen vid tiden för mordet..
Vilka vittnen har sett NB i bilen?
Vittnen som såg bilen köra mot Martorp såg en utländsk bil. Såg inte vem som körde. Inte ens bekräftat att det var NB's bil.
Vittnen som såg bilen köra mot Blomberg kunde inte avgöra om det var NB eller AB som körde.
2016-08-07, 17:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Vittnen som såg bilen köra mot Martorp såg en utländsk bil. Såg inte vem som körde. Inte ens bekräftat att det var NB's bil.
Vittnen som såg bilen köra mot Blomberg kunde inte avgöra om det var NB eller AB som körde.
Ja, gissa tre gånger vem som framför sitt eget fordon när de andra två är hemma och äter pannkakor.
Glöm för all del inte bort att det är NB som avsatt allt DNA förutom sin kärring och inte hans bror.

OOps, jag glömde. Var det NB som for runt sen kl 16 på vägarna och inte hade alibi att vara hemma från kl 18?

Lägg ner ditt meningslösa dravel. Han är dömd på god grund.
Senast redigerad av develi 2016-08-07 kl. 17:46.
2016-08-07, 17:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Det är direktavsatt av någon menar du.
Men läs gärna hur en anställd på, det vid tillfället icke-ackrediterade, polislabbet NFC uttalar sig om metoderna i Hurtigs överklagan (punkt 59).

För övrigt far du med osanning om att NB skulle ha erkänt - det är en radioanka av Lars Johanssons egen gråtkanal P4 skaraborg, som simmat vidare.

Det är direktavsatt av Nerijus, läs på du i överklagan av Hurtig som är godkänt av Nerijus (därmed erkänt av Nerijus) punkt 66 och 69. Osanningen står du för, för du kan möjligen läsa men du förstår definitivt inte det du läser vilket du har bevisat på nu hela tiden.
2016-08-07, 17:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, ni försöker nu förringa maskletningen som var så viktig i början, "orsaken" till att familjen plockades in och senare häktades. Blir det Adriana senare?

Oron sprider sig.

Är du vid dina sinnes fulla bruk? Läs vad som diskuterades Herr Goretex. Det är NB som hela tiden hävdat att hans och broderns besök på Martorp var i syfte att leta mask. En rövarhistoria inte ens hans lillebror gick med på.

Egentligen ska dina inlägg inte besvaras då du fortfarande har ignorerat detta i snart en månad:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av katw 2016-08-07 kl. 17:50.
2016-08-07, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Det är direktavsatt av Nerijus, läs på du i överklagan av Hurtig som är godkänt av Nerijus (därmed erkänt av Nerijus) punkt 66 och 69. Osanningen står du för, för du kan möjligen läsa men du förstår definitivt inte det du läser vilket du har bevisat på nu hela tiden.
Exakt. Konspirationer om " någon" hör till den andra tråden.

Nerijus Bilevicius är dömd för att det är han själv som avsatt DNA och ingen annan.
Avslag HD och utvisad. Må det ske snarast.
2016-08-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Blodet som avsatts är från vått, färskt blod enligt kriminalteknikerna. Blir en annan blodbild vid blod som "gnuggas" in eller med torkat blod som blötts upp.
Hur fick din hemliga hämnar-mördare tag i Nerijus färska blod i samband med mordet?

Hurtig har tagit upp att Nerijus DNA kan ha avsatts vid hantering av den (redan) döda kroppen, har du missat det?

Vem var Nerijus-klonen som körde hans bil i ilfart t.o.r Martorp mordkvällen, som t.o.m vinkade till sina grannar?

Blodbild är allt dom undersökt förutom DNA, eller hur? Nytt, gammalt blod utan analysbart DNA? Lisa hade på händerna blod som inte innehöll användbart DNA. Blodgrupp? Gammalt menstruationsblod? NB:s eller Lisas DNA för detta blod om prov tas djupare i tyget? NB:s DNA ovanpå annans intorkade blod? Upplöst intorkat blod som sedan droppats? Polis som manipulerat bevisen med en droppe blod utan DNA eller NB:s blod? Listan kan göras lång för möjligheter.

Skippa era experter nu för jag har ("som glad amatör") testad detta med vanlig droppat blod och upplöst med lite vatten torkat blod och jag kan inte se någon skillnad på dessa "blodbilder" och inte heller celler om dom nu legat ett tag. Dock kan man se lite skillnad närmare i tid, mindre än två dagar men det gäller ju inte i detta fall. Får jag höra lite hysteri nu då?

Ovan skulle då gälla om en annan gärningsman använt NB:s kläder som fanns tillgänglig eller möjliga arbetshandskar för att hantera kroppen. Alltså ytligt avsatt DNA på annans blod, kanske Lisas egna.

Ja, vem var mannen i solglasögon? och ge vittnet en medalj som kunde avgöra det i så där 70 kmh.
2016-08-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, gissa tre gånger vem som framför sitt eget fordon när de andra två är hemma och äter pannkakor.
Glöm för all del inte bort att det är NB som avsatt allt DNA förutom sin kärring och inte hans bror.

OOps, jag glömde. Var det NB som for runt sen kl 16 på vägarna och inte hade alibi att vara hemma från kl 18?

Lägg ner ditt meningslösa dravel. Han är dömd på god grund.

Jag ställde bara en enkel fråga;

Jag har inte glömt DNA etc. Och jag ifrågasätter inte NB's skuld. Jag vill bara att du svarar på frågan. Men eftersom du aldrig svarar på frågor utan bara kommer med motfrågor och okvädningsord till den som ställer en fråga till dig, så förutsätter jag att du inget svar har.
2016-08-07, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Jag ställde bara en enkel fråga;

Jag har inte glömt DNA etc. Och jag ifrågasätter inte NB's skuld. Jag vill bara att du svarar på frågan. Men eftersom du aldrig svarar på frågor utan bara kommer med motfrågor och okvädningsord till den som ställer en fråga till dig, så förutsätter jag att du inget svar har.
Svarar inte på motfrågor? Lägg ner ditt dravel. Jag skriver däremot att det är fullständigt osannolikt att det är NBs bror oavsett om han inte lämnade fram körkort för identifiering till grannarna utifrån de faktorer jag skrev:
- Det är NB som är ute och far runt sen klockan 16.
- Det är NB som inte har alibi från kl 18.
- Det är extremt sällsynt att hans bror använder bilen.
- Det är NB som har avsatt DNA.

DÄRFÖR är dina frågor fullständigt ointressanta och du kan sluta att sedvanligt snyfta och känna dig såå oförrättad och överdriva om okvädningsord.
Offerrollen är aldrig klädsam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in