Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Blodet som avsatts är från vått, färskt blod enligt kriminalteknikerna. Blir en annan blodbild vid blod som "gnuggas" in eller med torkat blod som blötts upp.
Hur fick din hemliga hämnar-mördare tag i Nerijus färska blod i samband med mordet?
Hurtig har tagit upp att Nerijus DNA kan ha avsatts vid hantering av den (redan) döda kroppen, har du missat det?
Vem var Nerijus-klonen som körde hans bil i ilfart t.o.r Martorp mordkvällen, som t.o.m vinkade till sina grannar?
Blodbild är allt dom undersökt förutom DNA, eller hur? Nytt, gammalt blod utan analysbart DNA? Lisa hade på händerna blod som inte innehöll användbart DNA. Blodgrupp? Gammalt menstruationsblod? NB:s eller Lisas DNA för detta blod om prov tas djupare i tyget? NB:s DNA ovanpå annans intorkade blod? Upplöst intorkat blod som sedan droppats? Polis som manipulerat bevisen med en droppe blod utan DNA eller NB:s blod? Listan kan göras lång för möjligheter.
Skippa era experter nu för jag har ("som glad amatör") testad detta med vanlig droppat blod och upplöst med lite vatten torkat blod och jag kan inte se någon skillnad på dessa "blodbilder" och inte heller celler om dom nu legat ett tag. Dock kan man se lite skillnad närmare i tid, mindre än två dagar men det gäller ju inte i detta fall. Får jag höra lite hysteri nu då?
Ovan skulle då gälla om en annan gärningsman använt NB:s kläder som fanns tillgänglig eller möjliga arbetshandskar för att hantera kroppen. Alltså ytligt avsatt DNA på annans blod, kanske Lisas egna.
Ja, vem var mannen i solglasögon? och ge vittnet en medalj som kunde avgöra det i så där 70 kmh.