Citat:
Jaha, det var svaret på den frågan. Kunde väl just ana att bättre än så blir det inte. Din fråga är, som jag har förklarat tidigare, omöjlig att svara på. Jag anser Pierre Karlsson skyldig till dubbelmordet på Öland, som han erkände. Det enda påtagliga beviset var en liten blodfläck från offret på mordvapnet. Jag anser också att mannen som friades för mordet på Susann Sallinen är skyldig, pga alla omständigheter kring mordet. Av samma orsak anser jag att Wisam Kadhim är skyldig.
Låt mig ställa en motfråga. Vad skulle få dig övertygad om skuld i ett mordärende?
De fakta du pekar på visar på brott mot griftefriden. Där är vi överens. Har du något bevis för mord? Vad motsäger att Lisa var död när NB hittade henne?
Låt mig ställa en motfråga. Vad skulle få dig övertygad om skuld i ett mordärende?
De fakta du pekar på visar på brott mot griftefriden. Där är vi överens. Har du något bevis för mord? Vad motsäger att Lisa var död när NB hittade henne?
![Sneaky](https://static.flashback.org/img/smilies2/sneaky.gif)
Du har alltså ingen som helst aning om vad det är du efterfrågar i bevisväg.
Ändå efterfrågar du ett sånt bevis.
Då kan vi lämna det därhän för gott. Då vet vi vad som gäller.
Vad som skulle få mig övertygad om skuld i ett mordärende?
Ja, när det gäller NB så har jag väl låtit det framkomma att jag är nöjd med det som finns
att tillgå i bevis- och indicieväg. Det är alldeles tillräckligt för att göra mig helt övertygad
om att han är ansvarig för Lisa Holms död. Och jag är sannerligen inte ensam om detta
ska gudarna veta.
Annars gällande mordfall generellt: ja, beviskraven ska förvisso vara högt ställda men
inte absurt höga dock. Och det har vi flera exempel på från senare år där det just varit så
att uppenbart skyldiga sluppit undan på grund av man höjt den där bevisribban
orimligt mycket. Vi har en chefsåklagare i landet som skrivit en uppmärksammad
artikel härom året i Dagens Juridik som just varnar för att det blivit ganska tokigt
i våra domstolar ibland vid dömandet. Han efterlyser lite mera sunt förnuft.
Nu är du där igen slutligen med "bevis för mord".
Då upprepar jag: det räcker fuller väl det som finns för att styrka ett avsiktligt dödande.
I din värld räcker det inte till uppenbarligen. Du vet ju inte ett dugg alls vad det är för slags
bevis du pratar om så det blir ju bara rent löjligt att återkomma till denna sak
hela tiden på det här tjatiga viset.
Först när du har gjort dig en föreställning om vari "beviset" skulle bestå så är det
meningsfullt att diskutera saken.
Gå du omkring i din tro att NB blott var en nekrofil och som råkat stöta på en död flicka
och då passat på att få utöva sin hemliga böjelse för en kortare stund.
Du tycker att det är "rimligt" och det får du väl så gärna tycka då.
Glömde den:
Citat:
Allt motsäger det. Så har du svar på det också.
Vad motsäger att Lisa var död när NB hittade henne?
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-05 kl. 19:19.
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-05 kl. 19:19.