2016-11-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voltio
Det stämmer att jag menade "mindre" brott. Men det är såklart att snuten jättegärna vill klippa en tung och häftig kriminell som dig med många kopplingar.

Jag kan ha missuppfattat denne tråd och belyser det med detta inlägg, voltio är således inte människan jag kritiserar.

Gällande "mindre" brott, typ fortkörning och dylikt förstår jag inte ens varför man kallas till förhör.... Och som vissa i tråden föranleder ett "god cop" / "bad cop" förhållande. Kan inte se att man blir knäckt vid förhör kring ringa brott som föranleder en bot eller 1månads fängelse...

Få förhörsprotokoll kring smärre brott publiceras, så där saknar jag kunskap. Sett till grövre brott däremot finns det en hel del som visar på hur den misstänkte bryts ner successivt i förhör efter förhör med fakta kring brottet.

Jag är väl inte normal som trodde att det fanns folk som knäcks vid förhör gällande t.ex fortkörning.
Citera
2016-11-10, 00:19
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nu skulle ju inte jag beskriva det som ett problem utan tycker det är bra att folk som är skyldiga blir fällda.

Menar givetvis problemet för den som är misstänkt. Har inga problem med att mördare får sitta direkt.
Citera
2016-11-10, 00:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Jag misstänker att du inte egentligen läst Rättegångsbalken eller HD:s dom 2014 utan bara sitter och gissar vad "fri bevisprövning" innebär.

Jag föreslår att du läser den här domen: http://www.hogstadomstolen.se/Domsto...3-14%20Dom.pdf

pkt 19 innehåller referenser till aktuella lagrum

Du snackar fortfarande skit. Det står ingenting om att det är förbjudet att använda bevis från förundersökningen, bara att sådana bevis skall tolkas försiktigt. Lär dig läsa din sopa!
Citera
2016-11-10, 01:06
Medlem
Quwaesad177s avatar
Bäst att helt enkelt inte tala med grisarna alls överhuvudtaget nånsin, under någon som helt omständighet.
Det ska dom värdelösa och direkt skadliga för medborgarna svinen ha, sedan är det väl mest i filmer folk knäcks eller ja kanske inte utländska då utan svenska.
Svensk polis är ju skit dock, knappt alls nån uppklaringsnivå överhuvudtaget o nedlagda utredning läggs i uppklarat högen etc.

Nä, de flesta knäcks inte o def inte pga nåt en utredningspolis gjort utan åker dit på sin egen dumhet.
Bara man kniper så lägger grisen ner utredning tillslut i sig 10 fall av 9 (räkna som 10 av 10 då SP är så exceptionellt inkompetenta)
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-11-10 kl. 01:43.
Citera
2016-11-10, 01:24
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jag tror att man måste ha en story , en egen version av händelseförloppet, n,

Då tar man det i rätten. Det är ju precis vad poliserna vill ha ur en. En alternativ story där man indirekt erkänner saker de kan använda mot en. Många har en dum föreställning om att man kommer undan om man hittar på en historia som inte går att motbevisa.
Jag har kollat rätt mycket på "the First 48 " en dokumentärserie om mord med mycket förhör. Så jävla många gånger de har skitlite bevis men lyckas lura gärningsmannen att erkänna att han var på plats och dra någon story om att det var någon annan som mördade offret eller till och med erkänna mordet och påstå att det var självförsvar.
Senast redigerad av langaocb 2016-11-10 kl. 01:54.
Citera
2016-11-10, 01:31
Medlem
Imirons avatar
Om man ska hålla snattran eller inte beror på brottet, bevisen och omständigheterna. Har du t.ex. åkt någonstans och medvetet slagit ihjäl någon, på ett sätt som gör självförsvar orimligt, bör du hålla tyst. Att försöka börja hitta på ett alibi lär bara gå åt skogen.

Är det däremot våldtäkt med en tjej du kom hem med efter krogen är det ju bättre att säga att hon var med på det.
Citera
2016-11-10, 01:38
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Om man ska hålla snattran eller inte beror på brottet, bevisen och omständigheterna. Har du t.ex. åkt någonstans och medvetet slagit ihjäl någon, på ett sätt som gör självförsvar orimligt, bör du hålla tyst. Att försöka börja hitta på ett alibi lär bara gå åt skogen.

Är det däremot våldtäkt med en tjej du kom hem med efter krogen är det ju bättre att säga att hon var med på det.
Oops, ja så det är såklart helt rätt det beror på men svensk polis nästan intill maniskt tvångsbeteende nedläggande och eller deras inkompetens kommer nog till undsättning ändå skyldig som oskyldig

Men i allmänhet så är det bäst att undvika poliskontakt så mycket som möjligt

USA men ändå bra råd men med ovan quotade tillägg som sagt
http://www.vice.com/read/law-profess...ution-survival
https://www.youtube.com/watch?v=d-7o9xYp7eE
https://www.youtube.com/watch?v=9Y_l3sa-iJQ
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-11-10 kl. 01:43.
Citera
2016-11-10, 01:52
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
.

Ja precis. I teve-serien jag nämnde är det gärningsman efter gärningsman som hittar på en historia om varför de befann sig på mordplatsen när bevisen på att har befunnit sig där är jävligt svaga. Så många som hade klarat sig om det enda de sa var "lawyer please".
Citera
2016-11-10, 06:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ja precis. I teve-serien jag nämnde är det gärningsman efter gärningsman som hittar på en historia om varför de befann sig på mordplatsen när bevisen på att har befunnit sig där är jävligt svaga. Så många som hade klarat sig om det enda de sa var "lawyer please".
Just det.
Minikravet för att överhuvud taget vara med på förhöret är en fungerande bandspelare och advokat.
Citera
2016-11-10, 07:34
Medlem
Xeliouss avatar
De flesta tröttnar väl på att sitta i förhör, vill väl därifrån? En del kanske är arga på kumpaner som de anser gjort att hen åkt fast
Citera
2016-11-10, 08:57
Medlem
1. Småbrott kan man neka till, har man tur dyker inte sagd konstapel upp på rättegång, alternativt tvingade man konstapeln på en seg förmiddag i tingsrätten.

2. En taktik vid större, och särskilt vid komplicerade mål, är att vid rättegång ge sin historia och inte i förhör. Blir mycket svårare för åklagaren att motbevisa din version av händelseförlopp "on the spot" än om du gett åklagaren tid innan rättegång att förbereda sig.
Vid ekonomisk brottslighet är detta en speciellt lyckad taktik.
Citera
2016-11-10, 10:42
Bannlyst
Att hålla käften är naturligt, som att andas, det sker på automatik liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in