2017-04-27, 17:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump har backat av sin mur men verkar som republikanerna inte vill betala för Obamacare och Puerto Rico.

Så det är mer GOP än Trump här.

Nu säger demokraterna att det kommer bli en Shutdown om republikanerna rösta på obamacare 2.0 i veckan.

Så det kommer nog bli en Shutdown vad man än gör.
Om det stämmer så kommer Donald garanterat bli en historisk president!
Den förste Presidenten som lyckats få en shutdown under han första hundra dagar!

Den president som kommer närmast är Jimmy C. men han lyckades vänta med denna tills 30 september sitt första år. Donald är sämre än Carter! undrar hur Donald skulle gilla att få se den jmf i Fox and friends
2017-04-27, 17:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Hussein försvarar att han tar emot 400.000 us$, för ett tal på Wall Street. Ungefär lika mycket som han tjänade som President på ett år:

Former President Obama defends Wall Street speech

https://twitter.com/foxandfriends/st...74653052600320
2017-04-27, 17:35
Medlem
0rganets avatar
Det ser ju ut som att Republikanerna motarbetar Donald och dessutom lyckas få det att se ut som det är Donalds fel.
Hur länge tror ni Donalds rätt starka stöd håller i sig innan Republikanerna kan gör det som de anser måste göras dvs sätta Pence som Potus? De har ju faktiskt inte så lång tid på sig.
2017-04-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det ser ju ut som att Republikanerna motarbetar Donald och dessutom lyckas få det att se ut som det är Donalds fel.
Hur länge tror ni Donalds rätt starka stöd håller i sig innan Republikanerna kan gör det som de anser måste göras dvs sätta Pence som Potus? De har ju faktiskt inte så lång tid på sig.
Vad menar du med det fetade?

Jag ska säga att jag ärligt talat hoppas på att Pence tar över. Dels är jag rädd för att Trump ska starta ett tredje världskrig, men det skulle även visa väljarna att det nuvarande politiska systemet inte har det minsta med folkviljan att göra.
2017-04-27, 17:41
Medlem
Citat:

Trump har ju fortfarande 30% av republikanska partiet så om de vill se vita huset kommande 100 åren så lär de inte våga något, vilket vi såg under primärvalet och konventet.

Trump ska ha talat med Matt Drudge grundaren av Drudge Report i veckan.

Matt Drudge har sagt att Trump motarbetas som du säger av just republikaner i allt som ska igenom kongressen och senaten.
2017-04-27, 17:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad menar du med det fetade?

Jag ska säga att jag ärligt talat hoppas på att Pence tar över. Dels är jag rädd för att Trump ska starta ett tredje världskrig, men det skulle även visa väljarna att det nuvarande politiska systemet inte har det minsta med folkviljan att göra.
Tänkte på mellanårsvalet och jag håller om att Donald ska verkligen inte hålla på med utrikespolitik.
2017-04-27, 17:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump har ju fortfarande 30% av republikanska partiet så om de vill se vita huset kommande 100 åren så lär de inte våga något, vilket vi såg under primärvalet och konventet.

Trump ska ha talat med Matt Drudge grundaren av Drudge Report i veckan.

Matt Drudge har sagt att Trump motarbetas som du säger av just republikaner i allt som ska igenom kongressen och senaten.
Om det du skriver stämmer är inte bra, jag tror Donald inte gör sig så bra som en "lame Duck" dvs inte prestera något utan mer sitta av tiden, risken finns att han då vill verka stark när det kommer till utrikespolitiken.

Han borde utnyttjat den möjligheten han öppnade för igår, att säga upp NAFTA, jävlar vad det skulle skada många politiker på båda sidor (dvs skit i Canada och Mexico) utan använd det för att få igenom delar av sin politik i båda lägren.
2017-04-27, 20:13
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så, ja, Trump kan sannolikt gå ut ur NAFTA, men han kommer mycket sannolikt INTE att göra det.
Märkligt det där att merparten av alla artiklar du hade dragit fram höll med om det jag ursprungligen skrev; att det är kongressen och inte den högste sultanen som har mandat att försätta USA i utträde ur NAFTA.

Och i vanlig ordning så var ju hela grejen bara bullshit... Han visste att det var kört.
Precis som alla andra löften från den där bondfångaren; muren som aldrig kommer bli byggd, utkastandet av alla muslimer som är grundlagsvidrigt och inmurandet av meningsmotståndare. Han är en tv-programledare som säger de dumheter hans enfaldiga publik vill höra, men om den förväntar sig handling bakom orden så kommer den bli besviken varje gång.
2017-04-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Märkligt det där att merparten av alla artiklar du hade dragit fram höll med om det jag ursprungligen skrev; att det är kongressen och inte den högste sultanen som har mandat att försätta USA i utträde ur NAFTA.

Och i vanlig ordning så var ju hela grejen bara bullshit... Han visste att det var kört.
Precis som alla andra löften från den där bondfångaren; muren som aldrig kommer bli byggd, utkastandet av alla muslimer som är grundlagsvidrigt och inmurandet av meningsmotståndare. Han är en tv-programledare som säger de dumheter hans enfaldiga publik vill höra, men om den förväntar sig handling bakom orden så kommer den bli besviken varje gång.

Would he even have the power to scrap it on his own? Turns out presidents do have that power and don't need Congress. NAFTA's Article 2205, which Trump cited in his speech last week in Pittsburgh, is only 34 words and simply says that a party may withdraw from the agreement six months after it provides written notice.

Kina är fortfarande den största boven by far far far.

Är ett Nordkorea utan kärnvapen i utbyte mot att ha kvar underskottet med Kina värt något = Både ja och nej
2017-04-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
USA är nu helt plötsligt med i NAFTA igen.

Det är inte Trump-administrationen som styr i USA utan det är andra krafter som pressar honom. USA är ingen demokrati.

Paul Craig Roberts, fd anställd i Reagan adminstrationen, menar på Trump är fången i the Deep State:

http://www.zerohedge.com/news/2017-0...ive-deep-state
Ja man kan ju dumförklara Trump på många sätt och att han inte klarar av sitt ämbete verkar ju numera allt mer klart.
Att vara president i USA är ju ett teamwork som inte Trump är bekväm med. En svag president som söker bekräftelse på sin storhet. Nu skall dom mesta avtal omförhandlas som det så vackert heter när verkligheten kolliderar med drömmen. får nu trump igenom skatteförslagen så är nog katastrofen ett faktum även om Trump själv givetvis tjänar storkovan på det. Vilken narr man fått i vita huset.
2017-04-27, 22:43
Medlem
Slottsherres avatar
Underbar sammanfattning av vad Trump åstadkommit de första 100 dagarna av Seth Meyers, den smartaste och coolaste av alla komiker som driver med den enfaldige skrythalsen i Vita Huset:

https://www.youtube.com/watch?v=JPaodrB8T8Y
2017-04-27, 22:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Om det stämmer så kommer Donald garanterat bli en historisk president!
Den förste Presidenten som lyckats få en shutdown under han första hundra dagar!
Inte så att jag tror att det är så sannolikt, men vem skulle bry sig (förutom lättkränkta liberaler då)?
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Så jag var rätt angående sektan? Eller har du lässvårigheter?

För det står att presidenten kan avsluta NAFTA och att han inte då skulle behöva kongressen...

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Underbar sammanfattning av vad Trump åstadkommit de första 100 dagarna av Seth Meyers, den smartaste och coolaste av alla komiker som driver med den enfaldige skrythalsen i Vita Huset:

https://www.youtube.com/watch?v=JPaodrB8T8Y

Varför tror lättkränkta liberaler att alla andra kränks av sådan?
Jag gillar Trump och när någon driver med honom (eftersom Trump är en komiker själv ). Speciellt om denna någon försöker gömma sina salty liberal tears
Senast redigerad av FlashyBear 2017-04-27 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in