Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-04, 07:29
Medlem
Jarnabos avatar
http://sv.tinypic.com/r/144a61h/9

Det går sådär med Latrins beslut att sluta med alkoholen...
För ett par dagar sedan såg jag henne komma ut från ett av de lokala "haken" här i Järna.
Och jodå, den mystiske pojkvännen var också med!
Jag som alltid annars har kameran runt halsen, hade för en gångs skull lämnat den hemma.
Hädanefter ska kameran alltid få följa med, även när jag bara ska till lokala affären, som ligger mittemot det aktuella haket...
#såjävlamycketsnack #alltiddessalögner #järnaärenlitenbyhåla #duharsåmångaögonpådig
Citera
2017-05-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo

För ett par dagar sedan såg jag henne komma ut från ett av de lokala "haken" här i Järna.
Jag som alltid annars har kameran runt halsen, hade för en gångs skull lämnat den hemma.
Hädanefter ska kameran alltid få följa med, även när jag bara ska till lokala affären, som ligger mittemot det aktuella haket...
#såjävlamycketsnack #alltiddessalögner #järnaärenlitenbyhåla #duharsåmångaögonpådig

Okej.
Var pojkvännen snyggare än fula Catrin då?
Ta en paparazzibild nästa gång.
Kommer du på Catrins rättegång?
Citera
2017-05-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tycker att ni som spelar in ljud från rättegången bör tipsa/skicka dessa till rättegångspodden för maximal spridning om järnabon catrin hedlund

länk https://soundcloud.com/rattegangspodden

Eller så begär man bara ut inspelningen från TR efter avslutad förhandling. Deras inspelning är 1000 ggr bättre rent kvalitetsmässigt och är en offentlig handling.
Citera
2017-05-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo

1. Hur vet vi att du talar sanning och inte bara utövar dina häxprocess-konster?
2. Du såg henne komma ut från haket, hur vet du att hon inte drack vatten när hon var där?
Citera
2017-05-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Blir nog både bild och ljudupptagning ;-) https://youtu.be/OnvluR2cS3A

Allvarligt att kränka domstolsprocessen medelst filmupptagning. Ska nog tipsa rättens ordförande så att en kontroll sker av åhörare
Citera
2017-05-04, 11:12
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildopullan
Allvarligt att kränka domstolsprocessen medelst filmupptagning. Ska nog tipsa rättens ordförande så att en kontroll sker av åhörare

Tipsa på du, det finns flera sätt än detta. Och ska man citera Catrin: MyLifeIsYourMovie så får hon ju nu precis det hon vill.
Citera
2017-05-04, 11:16
Medlem
Lalandes avatar
Nu hävdar människan på sin insta story att det kommer vara stängda dörrar på huvudförhandlingen. Finns det någon substans i detta eller är det önsketänkande från henne?

Haha nån som såg hennes insta story för någon dag sedan när hon smygfilmade sin pojkvän? Dom satt på balkongen och solade och han sa "när vi flyttar till Mallis ska jag börja med en sport"
Klassiskt gullig grej som en fem-åring skulle kunna säga. Inte en vuxen.

Är man så där obegåvad så förstår jag varför man dejtar Latrin. Få se nu, ska barnen flytta med eller hur har ni tänkt där? Ingen av er har något jobb. Lycka till med att flytta utomlands. Du får sälja mååånga biljetter för att bekosta den flytten, Catrin.
Senast redigerad av Lalande 2017-05-04 kl. 11:21.
Citera
2017-05-04, 11:25
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Nu hävdar människan på sin insta story att det kommer vara stängda dörrar på huvudförhandlingen. Finns det någon substans i detta eller är det önsketänkande från henne?

Haha nån som såg hennes insta story för någon dag sedan när hon smygfilmade sin pojkvän? Dom satt på balkongen och solade och han sa "när vi flyttar till Mallis ska jag börja med en sport"

Är man så där obegåvad så förstår jag varför man dejtar Latrin. Få se nu, ska barnen flytta med eller hur har ni tänkt där? Ingen av er har något jobb. Lycka till med att flytta utomlands. Du får sälja mååånga biljetter för att bekosta den flytten, Catrin.
Finns ingen som helst anledning till att det skulle vara stängda dörrar. Bara en klassisk catten lögn, hon vill väl att inte så många ska dyka upp
Citera
2017-05-04, 11:55
Medlem
Citat:

Inte alls omöjligt. Rätten har möjlighet att besluta om stängda dörrar, normalt efter yrkande från en eller båda parter. Huvudregeln är att det ska vara offentligt och normalt krävs det starka skäl för stängda dörrar. Sådana skäl kan vara t ex den misstänktes integritet eller ekonomi. Catrin kan inte veta idag om det blir stänga dörrar eftersom det är något hon får begära i samband med att rättegången inleds, och därefter ska rätten överlägga om skälen är så starka så att man ska stänga. I detta fall kan jag tänka mig att viss del av förhandlingen stängs, ex när man går igenom hennes personliga förhållanden. Ett annat skäl som talar för att rätten stänger dörrarna är helt är om Catrin visar upp det drev som pågår mot henne på ex Flashback.
Citera
2017-05-04, 12:28
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildopullan
Inte alls omöjligt. Rätten har möjlighet att besluta om stängda dörrar, normalt efter yrkande från en eller båda parter. Huvudregeln är att det ska vara offentligt och normalt krävs det starka skäl för stängda dörrar. Sådana skäl kan vara t ex den misstänktes integritet eller ekonomi. Catrin kan inte veta idag om det blir stänga dörrar eftersom det är något hon får begära i samband med att rättegången inleds, och därefter ska rätten överlägga om skälen är så starka så att man ska stänga. I detta fall kan jag tänka mig att viss del av förhandlingen stängs, ex när man går igenom hennes personliga förhållanden. Ett annat skäl som talar för att rätten stänger dörrarna är helt är om Catrin visar upp det drev som pågår mot henne på ex Flashback.

Finns inte en chans att det blir stängda dörrar, hon lever i en fantasivärld.
Citera
2017-05-04, 12:54
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Det kommer inte bli stängda dörrar. Detta mål innehåller överhuvudtaget inga kriterier för att skyddas med sekretess. GM är inte ung, det är inget sexualbrott och GM har själv mer än lovligt aktivt valt att "go public". Hon har själv valt bort sin integritet bland annat genom sin blogg och kommer ingalunda bli välsignad med att kunna ljuga bakom stängda dörrar. Tänkbart är att tingsrätten eventuellt sekretessbelägger personaliagenomgången, men i övrigt kommer förhandlingen vara öppen, precis som det ska vara för att säkerställa rättssäkerheten. Det är inget GM någonsin kommer kunna ändra på.
Citera
2017-05-04, 13:29
Medlem
Citat:

Tror jag absolut inte kommer att ske. Jag hänvisar till rättegångsbalken.

5 Kap. Rättegångsbalken - Om offentlighet och ordning m.m. vid domstol

1 § En förhandling vid domstol ska vara offentlig.
Kan det antas att det vid en förhandling kommer att läggas fram uppgift, för vilken hos domstolen gäller sekretess som avses i offentlighets- och sekretesslagen (2009:400), får rätten, om det bedöms vara av synnerlig vikt att uppgiften inte röjs, besluta att förhandlingen i den del som rör uppgiften ska hållas inom stängda dörrar. Även i annat fall får en förhandling hållas inom stängda dörrar, om sekretessen gäller enligt 35 kap. 12, 13 eller 17 § eller 36 kap. 1 eller 2 § offentlighets- och sekretesslagen eller, när det gäller domstolsförhandling under förundersökning i brottmål eller därmed likställt mål eller ärende, enligt 18 kap. 1, 2, 3 eller 17 § eller 35 kap. 1 eller 2 § samma lag. En förhandling ska alltid hållas inom stängda dörrar, om sekretessen gäller enligt 27 kap. 5 § andra och tredje styckena eller 34 kap. 4 § samma lag och det skulle strida mot avtal som avses där att uppgiften röjs vid förhandlingen.
Förhör med den som är under femton år eller lider av en psykisk störning får hållas inom stängda dörrar.
Är det annars för särskilt fall föreskrivet att förhandling får hållas inom stängda dörrar, ska det gälla. Lag (2009:401).

Inga av undantagen är uppfyllda, varför huvudreglen om offentlig förhandling - som är en av de mest grundläggande kriterier för rättssäkerheten - är gällande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in