Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-06, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Det många tycks ha svårt att förstå är att det kan finnas grupper som är politiskt obundna och kan verka just mot hat på nätet. Kanske förståeligt då det inte gjorts i denna skala i Sverige förut så då är det självklart att det kommer finnas skeptiker.

Du skriver det ju själv där va skönt det skulle vara om det "föll på plats". Det handlar helt enkelt om folks vilja att tillskriva en grupp med antingen höger, vänster eller mittenpolitiska agendor. Och det är helt enkelt inget vi står för.
Alla är välkomna som står bakom folks lika värde, och ja då finns det vissa partier som inte uppfyller det kravet så varför skulle vi bjuda in folk som ställer sig bakom en sådan ideologi?

Om man står bakom allas lika värde och röstar på SD, är man välkommen då?
Citera
2017-05-07, 15:19
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Jag skulle mer säga att det är du som medvetet misstolkar det jag skriver. Så som det blir många gånger när man pratar med folk som vägrar ta till sig det vi gör. Inget nytt under solen här inte

Hmm... KÄNNS BEKANT för er sekt, eller för din medverkan i tråden. Frågar man dig så har ju alla förstått fel. Jag tror det är många som försöker förstå dig, du försöker däremot inte förstå någon. Vem är det som missförstår allt, egentligen?

Det hela påminner lite om en yrkeskriminell som blir förhörd av polisen men som fortsätter neka oavsett all bevisning
Senast redigerad av vegege 2017-05-07 kl. 15:39.
Citera
2017-05-07, 15:52
Medlem
Jag läser inte facebook kommentarer lika mycket längre. #Jagärhär syns överallt. Man tappar lusten så fort man ser det första medelandet. Dom bidrar inget. Det är samma floskler överallt gjorda av kvinnor följt utav massor av hjärtan, mer floskler och korta meningar från kvinnor som håller med.
Citera
2017-05-08, 17:26
Medlem
ExtremParanoias avatar
Hur går det med att bekämpa ”hatet” egentligen #jagärhär? Blev kallad ”Äcklig nazist svin” utav en invandrad aktivist från eran mobb när jag påpekade att slopande utav gränskontrollerna var idiotiskt. Hon insåg att hon skämde ut sig själv och tog bort den sedan med 4 stycken gilla från mobben. Kvinnan som jag har skärmdumpat hyllade Karl Marx, Lenin, Stalin och andra mördare såg jag när jag kollade in hennes profil. Punch a nazi hade hon också skrivit över ett klipp där Identitären Richard Spencer blev sucker punched av någon AFA idiot som ni säkert har all sympati för?

Anser ni #jagärhär? att det finns något gott hat & våld?
Senast redigerad av ExtremParanoia 2017-05-08 kl. 17:32.
Citera
2017-05-09, 06:40
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Om man står bakom allas lika värde och röstar på SD, är man välkommen då?

Nope det är man inte.
Stöder man SD är man inte för allas lika värde, just för att du stöder SD. Man kan inte ha kakan och äta den också.
Citera
2017-05-09, 06:42
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Hur går det med att bekämpa ”hatet” egentligen #jagärhär? Blev kallad ”Äcklig nazist svin” utav en invandrad aktivist från eran mobb när jag påpekade att slopande utav gränskontrollerna var idiotiskt. Hon insåg att hon skämde ut sig själv och tog bort den sedan med 4 stycken gilla från mobben. Kvinnan som jag har skärmdumpat hyllade Karl Marx, Lenin, Stalin och andra mördare såg jag när jag kollade in hennes profil. Punch a nazi hade hon också skrivit över ett klipp där Identitären Richard Spencer blev sucker punched av någon AFA idiot som ni säkert har all sympati för?

Anser ni #jagärhär? att det finns något gott hat & våld?

Ja vi har redan sett dom fåtal dåliga exemplen som folk här lyckats skrapa ihop.
Har man en grupp på över 71 000 medlemmar så kommer det alltid finnas dom som inte fattar vad vi gör eller helt enkelt inte klarar av att hålla sig ifrån påhopp själv. Men det är fortfarande ingen talande bild för hela gruppen.
Jag kan nog räkna på handen så många bevis som jag faktiskt fått på att folk skrivit tveksamma saker.
Citera
2017-05-09, 06:43
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad är det jag misstolkar i att du i ena andetaget hävdar att gruppen inte är politisk och inte gör skillnad på medlemmars partitillhörighet och i nästa erkänner att vissa människor inte är välkomna beroende på partitillhörighet?

Du gjorde det till och med i ett och samma inlägg .

Att en grupp är politiskt obunden betyder inte att det inte får vara politisk. Jag tror det är du som missuppfattat vad det innebär.
Citera
2017-05-09, 09:53
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Att en grupp är politiskt obunden betyder inte att det inte får vara politisk. Jag tror det är du som missuppfattat vad det innebär.

Men herregud människa. Det faktum att medlemmar i ett svenskt riksdagsparti inte är välkomna som medlemmar i #jagärhär gör att gruppen inte är politiskt obunden.

Tvärtom betyder det att man tar partipolitisk ställning.

Får du verkligen ut något av att säga emot dig själv?
Citera
2017-05-09, 11:35
Moderator
Tinuviels avatar
Det ser ut som om #jagärhär satsar på att bli en fullfjädrad kampanjorganisation inför valet 2018.

Den mediaelit som paret Dennert representerar har ställt upp med positiva artiklar och det vänsterliberala etablissemanget har sponsrat projektet med miljontals kronor.

Makarna Dennert och deras administratörer såsom exempelvis Maria Robsahm (tidigare Carlshamre) och Svante Thunberg (Malena Ernmans make) dirigerar nu en lydig armé redo att argumentera för det intellektuellt och moraliskt förkastliga uttrycket "allas lika värde" vilket vi ser översättas i kampanjer för att afghanska "barn" ska få amnesti och att media bör undvika artiklar som kan komma att leda till det #jagärhär definierar som hat.

Mina Dennert har i #jagärhär återskapat den åsiktsbubbla hon drömt sig tillbaka till - den där allt annat än en okritisk hallelujastämning är att betrakta som hat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-...-trakasserier/

Nu strävar de efter att öka på möjligheterna att utöva påtryckningar genom att anställa en journalist som i deras namn ska agera "opinionsbildande" och bland annat föreläsa för politiker och organisationer. Alltmedan deras drönare visar på en framtid där man anmäler konton på Facebook och fyller kommentarsfält med korrekta åsikter, med den arrogans som skyddet av en stor grupp av meningsfränder så lätt skapar.
Citera
2017-05-09, 11:54
Medlem
Citat:
Nope det är man inte.
Stöder man SD är man inte för allas lika värde, just för att du stöder SD. Man kan inte ha kakan och äta den också.

Och här kom ännu ett politiskt ställningstagande från #jagärhär. Och till på köpet ett felaktigt antagande grundat i fördomar och ett oklädsamt politiskt vi är bättre än dig-tänk.
Citera
2017-05-09, 12:48
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Nope det är man inte.
Vad betyder allas lika värde? Allt åt alla?
Citera
2017-05-09, 18:56
Medlem
b1tchazznigas avatar
Citat:
Nope det är man inte.

Fast nu är ju inte alla människor lika värda. En pedofil är inte lika värd som ett oskyldigt barn. En mördare är inte lika värd som en gravid kvinna. Hela konceptet "människans lika värde" bygger på en medveten felöversättning som egentligen bara existerar i Sverige om jag minns rätt. Övriga länder har en verklighetsförankring så därför har man översatt det till den egentliga betydlsen dvs "allamänniskor har rätt till lika värdighet". Med andra ord är ert mantra byggt på en lögn, såsom era övriga liv och åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in