2017-10-20, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Mycket intressant. Att en sluten grupp av detta slag som verkar på Facebook ska få statligt bidrag är ju rimligen helt oacceptabelt.

Vidare nämns det att gruppen ska motverka ”islamofobi” men (som kännetecknande för gruppen) UTAN någon som helst definition eller specifikation. Det får mig att tänka på en ledare av Sakine Madon i VLT tidigare i år:

Sakine Madon: Fortsätt granska brödraskapet i Sverige
http://www.vlt.se/opinion/ledare/sak...apet-i-sverige
Den identitetspolitiska delen av vänstern och Miljöpartiet pekas särskilt ut för att okritiskt ge stöd åt islamister i Muslimska brödraskapet.
Hur förhåller sig egentligen #jagärhär till islam och Musli
mska brödraskapet?

Tycker också det här är väldigt underligt.

Sedan måhända en petitess, men reagerar över en del punkter i både Minas och Magnus CV:n. Mina säger sig ha en fil kand i filmvetenskap. Jag trodde fil kand tog tre år att läsa in? Ok, hon kanske var snabb?

Därefter menar hon sig ha en master i ekonomi - vilket verkar vara en ettårig breddningskurs i entreprenörskap. Master trodde jag brukade ta två år? Men det kanske är vanligt med ettåriga master också.

Vidare kallar sig Mina författare, hon har skrivit EN bok hittills om jag fattat saken rätt.

Magnus tycks ha läst idéhistoria ett år vilket han kallar kandidat. (?!kr Det treåriga systemvetarprogrammet han därefter gått - och som väl borde vara på grundnivå det också - kallar han för sin masterutbildning.

Både Magnus och Mina har "examen" från journalisthögskolan, och den ettåriga utbildning de gått där kan ev vara masterutbildning?

OBS, jag kan förstås ha fått detta om bakfoten, är det korrekt som de skriver?
Citera
2017-10-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Tycker också det här är väldigt underligt.

Sedan måhända en petitess, men reagerar över en del punkter i både Minas och Magnus CV:n. Mina säger sig ha en fil kand i filmvetenskap. Jag trodde fil kand tog tre år att läsa in? Ok, hon kanske var snabb?

Därefter menar hon sig ha en master i ekonomi - vilket verkar vara en ettårig breddningskurs i entreprenörskap. Master trodde jag brukade ta två år? Men det kanske är vanligt med ettåriga master också.

Vidare kallar sig Mina författare, hon har skrivit EN bok hittills om jag fattat saken rätt.

Magnus tycks ha läst idéhistoria ett år vilket han kallar kandidat. (?!kr Det treåriga systemvetarprogrammet han därefter gått - och som väl borde vara på grundnivå det också - kallar han för sin masterutbildning.

Både Magnus och Mina har "examen" från journalisthögskolan, och den ettåriga utbildning de gått där kan ev vara masterutbildning?

OBS, jag kan förstås ha fått detta om bakfoten, är det korrekt som de skriver?
Nej, du har inte fått detta om bakfoten.
Själv har jag försökt att få fram deras examensarbeten från Göteborgs journalisthögskola som man annars kan lätt få fram på deras databas på Göteborgs journalisthögskola.
Enligt Mina CV tog hon sin examen i praktisk journalistutbilning 2005.
Magnus CV tog han sin magisterexamen 2001.
Men, jag finner ingenting!
Till och med en fil. kands examensarbeten kan man få fram från olika högskolor och universitet.

Men, detta par ingenting.

Det kan vara så att de har haft andra efternamn...
Minas flicknamn har jag försökt att få fram, med resultat noll.
Senast redigerad av SingSing 2017-10-20 kl. 09:24. Anledning: Tillägg
Citera
2017-10-20, 09:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
Ett så inihelvete bra inlägg!
lyssna på detta och svara ni som inte tror att det pågår ett folkutbyte
Här är beviset:https://vk.com/motgift?z=video-12276...all_-122766839
De svenska ambassadernas reklam för att locka fler bidragsinvandrare till Sverige uppmärksammades av PM Nilsson i en ledare i Dagens Industri den 10 oktober:

2017-10-10: PM Nilsson: Bidrag är fel sätt att marknadsföra Sverige
https://www.di.se/ledare/pm-nilsson-...sfora-sverige/
LEDARE. Om man går in på den svenska ambassadens hemsida i Amman kan man klicka sig fram till rubriken "10 things that make Sweden family-friendly". Texten går att läsa på engelska, arabiska, ryska och kinesiska.
Citat:
Ambassaden informerar om att Sverige erbjuder ersättning för att stanna hemma från och med andra månaden under graviditeten, samt har en ”very long paid parental leave” efter förlossning med rätt att stanna hemma 390 dagar med 80 procent av en normallön fram till att barnen fyller åtta år.

Ambassaden berättar också att barn ger rätt till barnbidrag, 1050 kronor per barn, samt ”extra family supplement” (flerbarnstillägg) och ger rappt ett exempel: ”Så, en familj med sex barn får inte bara 6.300 SEK extra varje månad utan också ett tillägg på 4.114 per månad bara för att de har sex barn”.

Därefter följer rubrikerna ”gratis skola”, ”gratis sjukvård” och ”gratis kollektivtrafik med barnvagn”. Man informerar noggrant om egenavgiften i vården på mellan 100 och 300 SEK men att ”high-cost protection” slår till vid 1.100 SEK och att det därefter är helt gratis.

Och om du är sjuk har du rätt till 80 procent av lönen upp till 27.800 SEK. Du har också rätt till ersättning för att vara hemma med sjukt barn.

Inte mycket plikt, faktiskt ingen alls, men väldigt mycket rätt.

[...]

Den svenska höga nivån på de samlade bidragen och de övriga mycket generösa välfärdstjänsterna som ambassaden i Amman beskriver är en av orsakerna till att Sverige slår rekord i väntetid på flyktingars första jobb. Det tar i snitt nio år innan hälften av asylinvandrarna har en fot på arbetsmarknaden.
OBS! Det tar i snitt nio år innan hälften av asylinvandrarna har en fot på arbetsmarknaden.

VARFÖR agerar ambassaderna, regeringen och medborgare som de i #jagärhär för att förstöra välfärdsstaten Sverige? Kan de som försvarar gruppen #jagärhär svara på det?
Citera
2017-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Den här kanske redan lagts in?

Jagärhär:s ansökan om ekonomiska medel för arbete mot rasism, liknande former av fientlighet och hatbrott.

De söker 500 000.

https://www.grsweden.com/misc/aliceb...rt_ansokan.pdf
Det står i deras ansökan att de i nuläget samarbetar med :Piratförlaget, Studieförbundet och Mecenat.
De planerar att fortsätta med de samt även med Västertrafik, Svensk Pen, Göteborgs universitet - pedagogen och Rädda Barnen.
Undrar om de redan nu har ett samarbete med Segerstedtinstitutet på Göteborgs universitet?

En intressant artikel angående Segerstedtinstitutet.
https://www.magnussandelin.se/vantol...tedtinstitutet
Citera
2017-10-20, 12:07
Bannlyst
#jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Inställningen är alltså att man ska verka för ett trevligare debattklimat men det kan behövas att man är hårda i tonen? Bemöta otrevlighet med ännu mer otrevlighet? Bemöta sansade diskussioner med otrevlighet? Ska andra människor inte ha rätten till att föra en "hård debattjargong" men ni i gruppen ska ha det? Och det är ni som godtyckligt avgör vad som är godkänt debattklimat eller inte?
Reglerna för själva gruppen är stenhårda! Man skall INTE bemöta något med otrevligheter eller liknande.
Men gruppen kan ju inte ta ansvar för var och ens handlingar på nätet.

Citat:
#jagärhär är ett stöd till dem som aktivt vill gå in och bryta för att stoppa spridningen av hat. Vi säger vad vi själva tycker och tänker, vi kommer inte alltid att vara överens i sakfrågor, men vi står enade för öppenhet, respekt och det goda samtalet.

#jagärhär handlar inte om att få andra att ändra sin åsikt. Det handlar om att våga och orka säga sin egen. Att visa att jag är här, och kanske är det någon annan därute som får kraft och hopp av min närvaro.

När modet sviktar eller orken att gå in i ett samtal saknas, hjälper vi varandra att vässa argumenten med kalla fakta. Men vi behöver inte alltid tänka ut något smart att säga, det viktiga är att vi tar plats och finns där i flödet. Är närvarande.

Det kanske är självklart men bör ändå sägas; när vi kommenterar är det av yttersta vikt att vi inte själva sprider fördomar, hat, skvaller, rykten eller nedlåtande kommentarer.

Tagga gärna dina inlägg och kommentarer med #jagärhär. Det markerar att vi varit där, och är även ett sätt för oss att hitta varandra och varandras inlägg.

Du kan själv ansöka om medlemskap eller bli tillagd av en vän.
Om du har en tydlig, trovärdig offentlig profil och en historik på Facebook utan hatiska, rasistiska och sexistiska uttalanden eller sympatier blir du insläppt. När du blivit medlem; Läs i det fastnålade inlägget om hur du kommer igång!

Ovanstående quote är svar på många av era frågor men av någon anledning misstänker jag att lögnerna mot gruppen kommer att fortsätta här.

Citat:
Egentligen räckte det ju med att veta detta:
Du har alltså ingen koll på graden av aggressivitet och vilka metoder din grupp tillämpar som skapar hela problematiken jag pratar om eller hur kommentarsfälten som blivit drabbade faktiskt har sett ut innan #jagärhär-medlemmarnas inmarsch. Då är du ju inte heller utrustad för att komma med ett adekvat försvar mot kritiken.
Jag har bra koll på det men jag kan vare sig läsa allt som skrivs eller veta om det är en fejkmedlem som skriver för att smutsa ner gruppen. Vi vet idag att det finns ett koppel fejkmedlemmar som skriver mycket illa om andra, ungefär på samma sätt som är vardagsmat på Flashback.
Jag har alltid adekvata svar men frågorna är inte alltid adekvata.
Senast redigerad av kosto 2017-10-20 kl. 12:24.
Citera
2017-10-20, 12:31
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Reglerna för själva gruppen är stenhårda! Man skall INTE bemöta något med otrevligheter eller liknande.

Vad anser du om dina medaktivisters kommentar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Lite mer kommentarer
Citat:
Ett gäng kommentarer från jagärhär aktivister

Tycker du att det är ett acceptabelt beteende ?
Citera
2017-10-20, 12:34
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Lite mer kommentarer som om någon icke jäh aktivist skulle skrivit det så skulle dom hugga direkt.
Men dessa personer är ju med i gruppen då är dom fria att hata hur mycket dom vill?
Helt fel min vän. Reglerna är stenhårda mot att man inte får hata över huvud taget. Men jag gissar att du struntar i vad vi säger om oss och våra regler för jag misstänker att det inte passar din agenda att sprida skit om om gruppen.
Citera
2017-10-20, 12:36
Bannlyst
#Jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Vilka grisar,blåsa folk som lägger ut pengar och arbetar åt dem.
Vill dom ha alla pengar själva?
Tycker inte du att det är bra för det allmänna diskussionsklimatet att folk slutar hata mycket illa i dessa diskussioner? Vad det gäller pengar är de hårt kontrollerade, ingen kan stoppa något i fickan.

Kan du vara vänlig och kalla oss för annat än nedsättande termer. Det blir trevligare så.
Citera
2017-10-20, 12:40
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ett så inihelvete bra inlägg!
Läs detta och svara, jävla Bolsjeviker!
"Att motverka den svenska modellen är att okritiskt ta till sig Maoismen"
Så sade landsförrädarna redan på tidigt -70 tal, och det har inte blivit bättre nu.

Numera ingår "att motverka den svenska modellen" att fylla landet med hånflinande muslimer, fullt upptagna med att porrsurfa på sina sprillans nya mobiler de fått av lättlurade svennesvin som skall avrättas så fort de tagit makten.
Vilket är något vi sosseförtryckta, hjärntvättade röstningsboskap är.
Rösta på alkissvetsarn, gör det...
Detta är ett praktexempel på sådan som vi skall försöka lugna ner. Vi tvingar ingen eller är på samma sätt tillbaka men ovanstående kommentar kan inte vara väl uttänkt innan det postades.
Citera
2017-10-20, 12:51
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Vad anser du om dina medaktivisters kommentar

Tycker du att det är ett acceptabelt beteende ?
Nu vet ju jag inte om det är fejk eller inte.
De flesta av det du visade var postat före de blev medlemmar.
Sedan en tid är kontrollen mycket hårdare för att bli medlem. Om man uttalat på fel sätt blir man inte medlem numera.

Till sist, nej jag personligen tycker man skall möta galenpannorna mycket hårdare än va reglerna för gruppen förespråkar så jag tycker inte alls det du visar var något hat. Men som medlem i gruppen gör jag inte så själv och jag tror inte de du visar gör det längre heller (om de inte är fejkade).
Citera
2017-10-20, 12:58
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig då att gruppen återkommande kollektivt bryter mot detta?

Citat:

Hur kommer det sig då att dessa "enskilda medlemmar" som ni alltid påstår agerar utanför ledarnas kontroll och ansvar när ni mottar kritik angående det för det mesta agerar som en samlad, synkroniserad grupp? Och aldrig kritiserar varandra, tar någon annans parti eller är förmögna att se saker ur något annat perspektiv än sina medsystrar och bröder från #jagärhär som då tydligen mot otroliga odds på helt eget bevåg och privat initiativ "bara råkar" dyka upp samtidigt i kommentarsfältet med ett homogent beteende?

Citat:
Jag har alltid adekvata svar men frågorna är inte alltid adekvata.

Hur menar du här?
Citera
2017-10-20, 13:03
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
#Jagärhär

Nu vet ju jag inte om det är fejk eller inte.
De flesta av det du visade var postat före de blev medlemmar.
Sedan en tid är kontrollen mycket hårdare för att bli medlem. Om man uttalat på fel sätt blir man inte medlem numera.

https://imgur.com/a/ddgq9

Och hur förklarar du detta?

Favorit i repris: https://imgur.com/3crzJBs
titta på regdatum vs skrivna kränkande inlägg.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-10-20 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in