Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseHHHH
ja har skrivit till dom på facebook nu, tack för ditt tips

Bra, dock är det inte direkt så anonymt att dela nånting på Facebook. Men tycker dom att du har nånting av värde har dom säkert nån bättre lösning.
Citera
2017-12-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Pajastips! Om man väl har seriös information är det väl enklast att skicka den informationen till Polisen? Är man helt foliehattshispig går det ju att skicka till politiker, massmedia och en helvetes massa andra för maximal effekt.

Sen om det bara är skitsnack som med det mesta här (inklusive mitt) är en helt annan sak. Är det seriös info (vilket jag betvivlar i allra högsta grad, känns mer som "attention-whore. Har man nu "insider" information så går man väl för fan inte in på flashback och frågar vad man ska göra? Hahah...) lär ju flera snappa upp det direkt.

Oavsett om han trollar eller inte, kan fortfarande folk som verkligen har tips, få alternativ på hur dom säkrast delar med sig.
Citera
2017-12-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Oavsett om han trollar eller inte, kan fortfarande folk som verkligen har tips, få alternativ på hur dom säkrast delar med sig.

Sant.

Sen ber jag om ursäkt för själva uttrycket, hans användares inlägg ger inte direkt intrycket av den typen av karaktär (beskriver sig själv som typ hippie dock, inget ont i det).
Citera
2017-12-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Spamma indikerar att jag har för syfte att störa tråden, samtliga av mina inlägg berör ämnet och en absolut majoritet i diskussion med andra individer i tråden.

Ämnet är intressant därför är jag aktiv i tråden, svårare än så är det inte.

Tillägg: Sen medger jag gladligen att 123 inlägg i en tråd är förbannat mycket... Kan väl egentligen förklaras med att jag spenderade majoriteten av gårdagen på resande fot (tåg) och saknade annan underhållning.
Det är oerhört underligt att du mer eller mindre medger att du faktiskt spammar sönder tråden, har följt tråden från början och ser ett tydligt mönster i dina inlägg, det genomgående i dina inlägg är att du försöker få folk att se dumma ut i sina inlägg, det började med att du idiotförklarar folk, försöker förvränga fakta och i slutet faktiskt framföra dolda hot, väldigt märkligt att du inte har modererats bort.
Vad är det med Robert Aschberg som du så innerligt vurmar för?
Undrar även vad det är med den avlidne du så innerligt hatar?
Robert är ett veritabelt svin som tror att han får/kan bete sig hur han vill, tex när han stormade in på frisörsalongen, och det är endast ett exempel av många.
Men när han sedan själv blir konfronterad så haglar hoten om kartläggning osv.
Du vet om man skapar en skitstorm så skvätter skiten på en själv till slut.
Hela det här fallet är underligt, NEJ det är inte "vanligt" att folk i 30 års åldern dör i hjärtinfarkt som många med dig vill framföra, och timingen är märklig den med, det finns så mycket som är märkligt.
Senast redigerad av Onebiker 2017-12-22 kl. 08:49.
Citera
2017-12-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det är oerhört underligt att du mer eller mindre medger att du faktiskt spammar sönder tråden, har följt tråden från början och ser ett tydligt mönster i dina inlägg, det genomgående i dina inlägg är att du försöker få folk att se dumma ut i sina inlägg, det började med att du idiotförklarar folk, försöker förvränga fakta och i slutet faktiskt framföra dolda hot, väldigt märkligt att du inte har modererats bort.
Vad är det med Robert Aschberg som du så innerligt vurmar för?
Undrar även vad det är med den avlidne du så innerligt hatar?
Robert är ett veritabelt svin som tror att han får/kan bete sig hur han vill, tex när han stormade in på frisörsalongen, och det är endast ett exempel av många.
Hela det här fallet är underligt, NEJ det är inte "vanligt" att folk i 30 års åldern dör i hjärtinfarkt som många med dig vill framföra, och timingen är märklig den med, det finns så mycket som är märkligt.

Skriver man att mossad tveklöst ligger bakom utan några bevis bör man idiotförklaras.

Är absolut inte vanligt med 30-åringar som får hjärtattack, det har jag inte heller påstått. Däremot är det inte heller omöjligt rent medicinskt.
Men, som jag nämnt många gånger tidigare, uppgifterna om hjärtattack är obekräftade.

Vidare tycker jag Aschberg är lite av ett rövhål, men det betyder inte att han är en mördare.
BR varken tycker jag om eller ogillar.
Citera
2017-12-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Klipper lite i texten...

Jag tror nog inte att du kan bedöma hur Robert Aschberg är som en person enbart utifrån ett tv-program. Halva grejen är väl att göra det intressant, ungefär som när "Arga snickaren" blir helt tokig över att det hänger en kabel någonstans osv. Det är ju TV det handlar om...sen om man ska se till själva programmet, så är det väl sannolikt att de har mer insyn än vad vi har i det som tas upp = de påverkas nog mer än vad man som lat tittare gör.

Jag tror nog att du får tänka logiskt i det som man kan avse med "konfronterad". Av de 2 intervjuer som har diskuterats här, så är det väl ganska tydligt att han primärt inte avser specifikt förtal.
"Handlar det om förtal i så fall?
– Det behöver det inte göra, det kan röra sig om andra saker."

Jag betvivlar det allra yttersta att Aschberg hade brytt sig om t ex. en anmälan mot Bechir om han inte hade dött. Jag tror att han skiter fullständigt i det, även om hans fru har konfronterats för något som berör honom själv.

En kvalificerad gissning så lär det väl snarare handla om renodlade hot. Då menar jag inte hytta med fingret och säga "Det här ska du få för!", utan antagligen hot som omfattar hälsa- eller liv. Hot som sannolikt är så grova att det inte utan vidare går att avfärda. Jag skulle bli chockad över om någon här t ex. blev anmäld för förtal. Hela tråden är full av pajkastningar...ingen normal person skulle orka bry sig om vad som skrivs här.
Citera
2017-12-22, 09:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Skriver man att mossad tveklöst ligger bakom utan några bevis bör man idiotförklaras.

Är absolut inte vanligt med 30-åringar som får hjärtattack, det har jag inte heller påstått. Däremot är det inte heller omöjligt rent medicinskt.
Men, som jag nämnt många gånger tidigare, uppgifterna om hjärtattack är obekräftade.
De som hävdar att Rabani blivit mördad eftersom hjärtinfarkter är så pass ovanligt bland personer i 30-årsåldern att det inte är möjligt, verkar inte reflektera över att det torde vara en betydligt mer vanlig orsak till att någon dör än att svenska medborgare i Sverige blir mördade av Mossad. Varför skulle Mossad eller judiska intressen mörda just Rabani? Han är inte farlig för dem. Utanför rörelsen framstår han som en pajas och det finns många människor i Sverige som i så fall torde stå högre i tur att bli mördade än Rabani.
Citera
2017-12-22, 10:09
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
De som hävdar att Rabani blivit mördad eftersom hjärtinfarkter är så pass ovanligt bland personer i 30-årsåldern att det inte är möjligt, verkar inte reflektera över att det torde vara en betydligt mer vanlig orsak till att någon dör än att svenska medborgare i Sverige blir mördade av Mossad. Varför skulle Mossad eller judiska intressen mörda just Rabani? Han är inte farlig för dem. Utanför rörelsen framstår han som en pajas och det finns många människor i Sverige som i så fall torde stå högre i tur att bli mördade än Rabani.

Kul att du är tillbaka i tråden. Nästan alla folk åt höger "vet" ju att han blev mördad och vi som är mer åt vänster blir avfärdade som betalda judetroll. Som du säger om Mossad kan mörda vem som helst och få det att se naturligt ut så är det en väldigt konstig plats att börja. Han har ju inte kommit ens med någon ny information så att tysta honom verkar ju ganska onödigt..

Andra högerfolk som inte köper rakt av att mossad dödar random youtubers får gärna skriva i tråden och visa att ni inte alla har så jävla låga krav på bevisning. Förstå att ni gör er till åtlöje om ni springer runt och bara "vet". Vet att Lottas "hot" var ett de facto mordhot, vet att Aschbergs intervju och Melins ledare är mer "bevis" etc.

Är ju fof inte mord eller hjärtinfarkt heller utan även andra dödsorsaker är ju fortfarande möjliga. Hjärtinfarkt var bara något som nämndes initialt. Finns ju andra naturliga sätt det kan ha visat sig han dött på hjärnaneurysm, oupptäckt kronisk sjukdom etc. Detta utan att ens gå in på de mer skamfulla sätt unga människor ofta dör. Om man med infon som finns nu "vet" att han mördats så får man förstå att det devalverar allt man vetat i det förgångna och allt det man säger sig veta i framtiden.

Edit:
För övrigt kul att bli kallad judetroll här och antisemitisk av sionister. När en av ens hjärtefrågor är ett fritt Palestina och man försöker upplysa gemene man om att Israel är en fasciststat som bör bekämpas med alla medel så är man ju självklart även betald av Soros för att skriva på flashback. Jag önskar jag var så produktiv, hade minst sagt behövt pengarna.
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-12-22 kl. 10:15.
Citera
2017-12-22, 10:18
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Kul att du är tillbaka i tråden. Nästan alla folk åt höger "vet" ju att han blev mördad och vi som är mer åt vänster blir avfärdade som betalda judetroll. Som du säger om Mossad kan mörda vem som helst och få det att se naturligt ut så är det en väldigt konstig plats att börja. Han har ju inte kommit ens med någon ny information så att tysta honom verkar ju ganska onödigt..

Andra högerfolk som inte köper rakt av att mossad dödar random youtubers får gärna skriva i tråden och visa att ni inte alla har så jävla låga krav på bevisning. Förstå att ni gör er till åtlöje om ni springer runt och bara "vet". Vet att Lottas "hot" var ett de facto mordhot, vet att Aschbergs intervju och Melins ledare är mer "bevis" etc.

Är ju fof inte mord eller hjärtinfarkt heller utan även andra dödsorsaker är ju fortfarande möjliga. Hjärtinfarkt var bara något som nämndes initialt. Finns ju andra naturliga sätt det kan ha visat sig han dött på hjärnaneurysm, oupptäckt kronisk sjukdom etc. Detta utan att ens gå in på de mer skamfulla sätt unga människor ofta dör. Om man med infon som finns nu "vet" att han mördats så får man förstå att det devalverar allt man vetat i det förgångna och allt det man säger sig veta i framtiden.

Edit:
För övrigt kul att bli kallad judetroll här och antisemitisk av sionister. När en av ens hjärtefrågor är ett fritt Palestina och man försöker upplysa gemene man om att Israel är en fasciststat som bör bekämpas med alla medel så är man ju självklart även betald av Soros för att skriva på flashback. Jag önskar jag var så produktiv, hade minst sagt behövt pengarna.

Bråck på kroppspulsådern som spricker, du dör inom en minut.
Citera
2017-12-22, 10:38
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:

Edit:

Man kan ju undra varför Mossad inte dödat (fd) Hampus Hellekant eller någon av de andra nazisterna som försökt spränga Expo-medarbetare och deras familjer. Känns som betydligt större hot än någon som plingat på ens dörr. Men detta är väl enligt tomtarna också Soros plan för att allt inte ska verka för uppenbart?
Ändå deppigt att de utnyttjar någon stackares för tidiga död på detta sätt, säger lite om deras människosyn.
Citera
2017-12-22, 10:39
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Bråck på kroppspulsådern som spricker, du dör inom en minut.

Ja till exempel. Jag erkänner gärna att jag inte är utbildad läkare. Lite väl mycket experter i tråden när det kommer till både hälsa och sannolikheter...

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av sylvaticum
Man kan ju undra varför Mossad inte dödat (fd) Hampus Hellekant eller någon av de andra nazisterna som försökt spränga Expo-medarbetare och deras familjer. Känns som betydligt större hot än någon som plingat på ens dörr. Men detta är väl enligt tomtarna också Soros plan för att allt inte ska verka för uppenbart?
Ändå deppigt att de utnyttjar någon stackares för tidiga död på detta sätt, säger lite om deras människosyn.

Ja verkligen. Inte konstigt Aschberg blir lite nervig av det hela. Påminner om pizzagate sett till hysterin och det slutade ju med att någon dök upp med skarpladdat vapen i jakt på sanningen.

En annan sak som stör mig är att folk påstår att så mycket borde offentliggöras för att det finns "allmänintresse". Som om det räckte för birthers att se Obamas födelseattest. Inte fan tycker jag man ska lägga skattemedel på att motbevisa varenda konspirationsteori bara för att tillräckligt många idioter tror på skiten.
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-12-22 kl. 10:43.
Citera
2017-12-22, 11:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kul att du är tillbaka i tråden. Nästan alla folk åt höger "vet" ju att han blev mördad och vi som är mer åt vänster blir avfärdade som betalda judetroll. Som du säger om Mossad kan mörda vem som helst och få det att se naturligt ut så är det en väldigt konstig plats att börja. Han har ju inte kommit ens med någon ny information så att tysta honom verkar ju ganska onödigt.
Jag håller helt med på den punkten. Det var ju ingen ny information direkt och det där "stora avslöjandet" som Rabani påstås skulle göra var ju inte sant. Det Rabani skrev var "det kommer en update ang Aschberg" vilket tolkats som det stora avslöjandet som borde generera i Stora journalistpriset.

Nej, man blir inte mördad av Mossad för att man gör en Youtubefilm där man står och maler i 40 minuter om gammal skåpmat om Aschberg som redan finns på nätet, som han googlat fram, bland annat saker som Aschbergs farfar skulle gjort för snart 100 år sedan. Det gör bara att man framstår som en galenpanna, precis som hans följare, vilket Aschberg så riktigt konstaterade. Sannolikheten att avlida i hjärtinfarkt i 30-årsåldern är i vart fall större än att bli mördad för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in