Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skulle inte drmma om att ogiltigfrklara dem allihop - det r det du sjlv som har gjort nr du har ogiltigfrklarat andra kllor p samma grund. Eller menar du att du har tolkningsfretrde och att andra regler gller fr de som sger snt du hller ned om?
Som sagt. Jag har:

1. Tittat p citaten du anger och hller med dig om att de ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

2. Nsta steg blir d att titta p dina kllor fr att se om de r tillfrlitliga:

i. En anonym aktr vars personliga omdme utgr sjlva kllan r per definition ingen klla. Den gr liksom inte att kolla upp.

ii. En identifierad aktr (McRae) som citeras i valda delar frn en i vrigt hemligstmplad intervju r inte heller det en klla eftersom den inte gr att kolla upp.

Det hr r inget som jag har hittat p. Det fljer av kllans sjlva vsen att den ska kunna kollas upp fr att se om respektive pstende har ngon frankring i verkligheten. Det r kllans funktion.

Menar du verkligen att det r jag som godtyckligt ska ha hittat p det hr? Allvar?
Citera
2017-12-25, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Som sagt. Jag har:

1. Tittat p citaten du anger och hller med dig om att de ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

2. Nsta steg blir d att titta p dina kllor fr att se om de r tillfrlitliga:

i. En anonym aktr vars personliga omdme utgr sjlva kllan r per definition ingen klla. Den gr liksom inte att kolla upp.
Och dr frasvannnstan alla dina egna kllor fr att Hanjour INTE kunde flyga, alls.

Citat:
ii. En identifierad aktr (McRae) som citeras i valda delar frn en i vrigt hemligstmplad intervju r inte heller det en klla eftersom den inte gr att kolla upp.
Och dr frsvann resten av dina kllor utom en person som vi inte ens vet om hon ngonsin har trffat Hanjour..

Citat:
Det hr r inget som jag har hittat p. Det fljer av kllans sjlva vsen att den ska kunna kollas upp fr att se om respektive pstende har ngon frankring i verkligheten. Det r kllans funktion.
Det betyder att du bekvmt kan avfrda hel PENTTBOM och stora delar av NIST som hnvisar till PENTTBOM. Jag frstr att det knns lockande.

Citat:
Menar du verkligen att det r jag som godtyckligt ska ha hittat p det hr? Allvar?
Var har jag sagt att du godtyckligt hittat p det? Jag sger att om du frhller dig till kllor p detta vis s br det givetvis ven glla dina egna kllor - och d r de "diskvalificerade" fr diskussionen..

Jag skulle inte drmma om att ogiltigfrklara dem allihop - det r det du sjlv som har gjort nr du har ogiltigfrklarat andra kllor p samma grund. Eller menar du att du har tolkningsfretrde och att andra regler gller fr de som sger snt du hller med om?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-25 kl. 12:46.
Citera
2017-12-25, 12:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Citera det i ditt underlag som du upplever ger std t ditt pstende, s tar vi det drifrn.

Jag kan liksom inte gra det t dig.

https://www.scribd.com/document/1312...r-Hani-Hanjour

Sid 20:
20/23/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
03/10/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.

Sid 21:
03/16/1998 HANJOUR, as well as BANDAR AL-HAZMI, took solo flight at Arizona Aviation
04/13/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
04/16/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
04/19/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.

Sid 22:
05/18/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $101.37cash payment.

Sid 27:
10/12/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $200 cash payment.

Sid 28:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation. RAYED ABDULLAH also trained at Arizona Aviationon this date

Sid 30:
02/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation
03/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $260 cash payment.
03/04/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation

Sid 31:
03/08/1999 HANJOUR took commercial pilot training on PA 23-1.80 aircraft from AMRO HASSAN for
1.5 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation. [Amro Hassan pilot logbook]
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino,CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation.[Amro Hassan pilot logbook]

Det fr rcka s lnge.. Sk p "solo" i PDF-filen jag lnkat ovan s hittar du fler - fast det spelar ju nd ingen roll eftersom du inte godknner FBI som klla d deras agenter inte namnges...
Citera
2017-12-25, 12:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Citera de avsnitt du upplever ger std till ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

S tar vi det drifrn.

Citat:
Citera det i ditt underlag som du upplever ger std t ditt pstende, s tar vi det drifrn.

Jag kan liksom inte gra det t dig.

Hani Hanjour
Aviation Training

Sierra Aeronautical Academy Airline Training Center fSAAATC)
9465 Earhart Road
Oakland, CA 94614
9/3/96 - 9/9/96
(ground training) [265A-NY-280350-SF, serial 1847]

Cockpit Resources Management (CRM)
14605 North Airport Drive
Suite 120
Scottsdale, AZ
9/29/96-10/15/96
[265A-NY-280350-IN serial 953; main serial 7001]
12/10/97-12/19/97
[265A-NY-280350, serial 2865]

Arizona Aviation
Falcon Field
4855 Falcon Drive
Mesa, AZ
01/1998 - 04/199912/1999
[265A-NY-280350-302s serials 8325,26251]

Pan Am International Flight Academy,aka Jet Tech International
3824 East Roeser
Phoenix, AZ
2/8/01-3/16/01
[265A-NY-280350, serial 2870]

Air Fleet
150 Fred Wehren Dr
Teterboro,NJ
05/2001
[265A-NY-280350-302, serial 72281 265A-NY-280350-NK, serial 3239]

Sawyer Aviation
4180 West Kitty Hawk
Chandler, AZ 85226
6/23/01 - 7/29/01 - member of Sim Club
[265A-NY-280350-302, serial 14782]

Caldwell Flight Academy
Essex County Airport
35 Wright Way
Fairfield, NJ
06/2001-07/2001
[265A-NY-280350SUB F serial 99]

Freeway Airport
Bowie, mMD
08/2001
[265A-NY-280350-BA serial 178]

Congressional Air
Charters
Gaithersburg, MD
08/2001
[265A-NY-280350-302serial 17110]

Sid 20:

Sid 21:
03/16/1998 HANJOUR, as well as BANDAR AL-HAZMI, took solo flight at Arizona Aviation

Sid 22:
05/18/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $101.37cash payment.

Sid 27:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $200 cash payment.

Sid 28:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation. RAYED ABDULLAH also trained at Arizona Aviationon this date

Sid 30:
03/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $260 cash payment.

Sid 31:
03/08/1999 HANJOUR took commercial pilot training on PA 23-1.80 aircraft from AMRO HASSAN for
1.5 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation. [Amro Hassan pilot logbook]
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino,CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation.[Amro Hassan pilot logbook]

Det fr rcka s lnge.. Sk p "solo" i PDF-filen jag lnkat ovan s hittar du fler - fast det spelar ju nd ingen roll eftersom du inte godknner FBI som klla d deras agenter inte namnges...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-25 kl. 13:06.
Citera
2017-12-25, 12:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, mitt nsta argument r att Hanjour endast kom dit tre gnger och drp disapeared like fog.

Gr aktrens uttalande att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls?

Till er andra. Den hr smileyn brukar signaturen SnakePlisssken klistra in nr hen knner p sig att hens argument r lite skakiga. Att de inte hller riktigt.

Bra att veta. Hen s.a.s. verkompenserar.

Och det skulle vara ett argument fr vad? Att/om Hanjour endast flg tre gnger i just den simulatorn, vad menar du att det skulle betyda??
Citera
2017-12-25, 19:27
Medlem
Citat:
Och dr frasvannnstan alla dina egna kllor fr att Hanjour INTE kunde flyga, alls.
DU pstr det, ja. Jag diskuterar som sagt mer n grna och med stor tillfrsikt respektive kllas tillfrlitlighet FRST EFTER DET att frgan om vad deras uttalanden faktiskt kan anses utgra ett std fr, har avhandlats

Du driver fr nrvarande tv motsatta stndpunkter:

1. Deras uttalanden ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga alls.

2. Deras uttalanden saknar giltiga kllor och mste drfr g bort.

Split personality?

Citat:
Och dr frsvann resten av dina kllor utom en person som vi inte ens vet om hon ngonsin har trffat Hanjour..
DU pstr det, ja. Jag diskuterar som sagt mer n grna och med stor tillfrsikt respektive kllas tillfrlitlighet FRST EFTER DET att frgan om vad deras uttalanden faktiskt kan anses utgra ett std fr, har avhandlats

Du driver fr nrvarande tv motsatta stndpunkter:

1. Deras uttalanden ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga alls.

2. Deras uttalanden saknar giltiga kllor och mste drfr g bort.

Split personality?

Citat:
Det betyder att du bekvmt kan avfrda hel PENTTBOM och stora delar av NIST som hnvisar till PENTTBOM. Jag frstr att det knns lockande.
Nej, det innebr att jag hanterar det FBIs PENTBOM OCH NISTs WTC-utredning sger enligt precis samma kriterier som vilka andra aktrer som helst. Med den helt avgrande distinktionen att de r de formellt ansvariga utredarna inom respektive del av den samlade officiella utredningen av vad som hnde 9/11, vem som lg bakom och varfr.

1. Stmmer tillgnglig data/underlag med de slutsatser som grs?

2. r tillgnglig data skrad vad gller autenticitet och chain of custody?

3. r respektive klla i princip mjlig att kolla upp utifrn det material som presenteras?

4. r de slutsatser som fregivet vilar p vetenskaplig grund i princip mjliga att falsifiera?

Och s vidare. Inga konstigheter.

Citat:
Var har jag sagt att du godtyckligt hittat p det? Jag sger att om du frhller dig till kllor p detta vis s br det givetvis ven glla dina egna kllor - och d r de "diskvalificerade" fr diskussionen..
Tja ...
Citat:
2. Det r dock helt irrelevant eftersom dina citat enligt dina egna stipulerade "regler" r ogiltiga.
Vill du har fler exempel?

Citat:
Jag skulle inte drmma om att ogiltigfrklara dem allihop - det r det du sjlv som har gjort nr du har ogiltigfrklarat andra kllor p samma grund. Eller menar du att du har tolkningsfretrde och att andra regler gller fr de som sger snt du hller med om?
Se ovan, din stackare.
Citera
2017-12-25, 19:28
Medlem
Citat:
Och det skulle vara ett argument fr vad? Att/om Hanjour endast flg tre gnger i just den simulatorn, vad menar du att det skulle betyda??
Att det uttalandet inte gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga, alls.
Citera
2017-12-28, 11:27
Medlem
Citat:

Sid 20:

Sid 21:

Sid 22:

Sid 27:

Sid 28:

Sid 30:

Sid 31:

r det ngon, frutom onopono (och mjligen putteibla, som dock tycks mycket osker kring detta), som tycker det verkar som att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Citera
2017-12-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
r det ngon, frutom onopono (och mjligen putteibla, som dock tycks mycket osker kring detta), som tycker det verkar som att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Till skillnad frn eventen dr allt tyder p att Hanjour inte kunde flyga, alls, s presenterar inte FBI hr ngra andra uppgifter n att han typ ska ha gjort allt det hr.

Finns det ngra andra korrobererande uppgifter n avfotograferade papper med ngot skrivet p?

Eller tar du FBIs uppgifter p from tro allena?

Vet du ngot alls om organisationen FBIs historia?

Hur vet vi t.ex. att solo inte inkluderade att ngon instruktr satt bredvid nr han flg?
Senast redigerad av onopono 2017-12-28 kl. 16:42.
Citera
2017-12-28, 17:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till skillnad frn eventen dr allt tyder p att Hanjour inte kunde flyga, alls, s presenterar inte FBI hr ngra andra uppgifter n att han typ ska ha gjort allt det hr.

Finns det ngra andra korrobererande uppgifter n avfotograferade papper med ngot skrivet p?

Eller tar du FBIs uppgifter p from tro allena?

Vet du ngot alls om organisationen FBIs historia?

FBI har publicerat uppgifterna i ett dokument med mngder av namngivna skolor, flygplatser, instruktrer, banker, hotell, kontaktuppgifter etc etc sida upp och sida ner. Det r fullt mjligt fr precis varenda mnniska som ser detta dokument att kontrollera uppgifterna. nd verkar ingen ha hittat ngot som inte stmmer, ingen av de omnmnda fretagen eller personerna har reagerat p ngra felaktigheter eller tveksamheter.
Ingenting..

Fr vrigt r det nrmast fascinerande hur bias-frgade mnga verkar vara - du vill allts inte ta dessa uppgifter under vervgande eftersom de inte korroborerade, men samtidigt sitter du och tjoar i ufo-avdelningen om Pentagon:
Det r tv videor som har slppts av Pentagon. Bda med skrad chain of custody och formellt clearade av ansvariga. Om de r fake s r det i s fall ansvariga inom Pentagon som str fr det
Och hr gr det tydligen hur bra som helst att lita p myndigheter..
Trots att de INTE har slppt denna chain of custody.
Trots att de INTE har namngivit piloterna, platsen eller ens tidpunkten fr den ena filmen.
Trots att det INTE finns ngra namn p de psttt "ansvariga" som ska ha clearat filmen
osv osv..

Sjlv tror jag p ktheten i bda pstendena - det skulle alltfr ltt kunna avsljas om det var konstruerade uppgifter - och vad skulle man ha att vinna p det?? Det hade varit hur enkelt som helst att bara sga "hemligt"....

Citat:
Hur vet vi t.ex. att solo inte inkluderade att ngon instruktr satt bredvid nr han flg?
Eftersom de skriver "Hanjour took flight lessons" nr han inte flugit solo. Och pga formuleringar som denna dr skillnaden tydligt gr at utlsa fr alla:
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino, CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation
Samt FAA's definition:
According to FAA, it means that the pilot should be the only person in the aircraft. According to 14 CFR 61.51 - Pilot logbooks,
(d) Logging of solo flight time. Except for a student pilot performing the duties of pilot in command of an airship requiring more than one pilot flight crewmember, a pilot may log as solo flight time only that flight time when the pilot is the sole occupant of the aircraft.

14 CFR 61.8761.87 - Solo requirements for student pilots also says pretty much the same thing:
(a) General. A student pilot may not operate an aircraft in solo flight unless that student has met the requirements of this section. The term solo flight as used in this subpart means that flight time during which a student pilot is the sole occupant of the aircraft or that flight time during which the student performs the duties of a pilot in command of a gas balloon or an airship requiring more than one pilot flight crewmember.
Citera
2017-12-28, 17:58
Medlem
Citat:
FBI har publicerat uppgifterna i ett dokument med mngder av namngivna skolor, flygplatser, instruktrer, banker, hotell, kontaktuppgifter etc etc sida upp och sida ner. Det r fullt mjligt fr precis varenda mnniska som ser detta dokument att kontrollera uppgifterna. nd verkar ingen ha hittat ngot som inte stmmer, ingen av de omnmnda fretagen eller personerna har reagerat p ngra felaktigheter eller tveksamheter.
Ingenting..

Fr vrigt r det nrmast fascinerande hur bias-frgade mnga verkar vara - du vill allts inte ta dessa uppgifter under vervgande eftersom de inte korroborerade, men samtidigt sitter du och tjoar i ufo-avdelningen om Pentagon:
Det r tv videor som har slppts av Pentagon. Bda med skrad chain of custody och formellt clearade av ansvariga. Om de r fake s r det i s fall ansvariga inom Pentagon som str fr det
Och hr gr det tydligen hur bra som helst att lita p myndigheter..
Trots att de INTE har slppt denna chain of custody.
Trots att de INTE har namngivit piloterna, platsen eller ens tidpunkten fr den ena filmen.
Trots att det INTE finns ngra namn p de psttt "ansvariga" som ska ha clearat filmen
osv osv..

Sjlv tror jag p ktheten i bda pstendena - det skulle alltfr ltt kunna avsljas om det var konstruerade uppgifter - och vad skulle man ha att vinna p det?? Det hade varit hur enkelt som helst att bara sga "hemligt"....

Eftersom de skriver "Hanjour took flight lessons" nr han inte flugit solo. Och pga formuleringar som denna dr skillnaden tydligt gr at utlsa fr alla:
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino, CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation
Samt FAA's definition:
According to FAA, it means that the pilot should be the only person in the aircraft. According to 14 CFR 61.51 - Pilot logbooks,
(d) Logging of solo flight time. Except for a student pilot performing the duties of pilot in command of an airship requiring more than one pilot flight crewmember, a pilot may log as solo flight time only that flight time when the pilot is the sole occupant of the aircraft.

14 CFR 61.8761.87 - Solo requirements for student pilots also says pretty much the same thing:
(a) General. A student pilot may not operate an aircraft in solo flight unless that student has met the requirements of this section. The term solo flight as used in this subpart means that flight time during which a student pilot is the sole occupant of the aircraft or that flight time during which the student performs the duties of a pilot in command of a gas balloon or an airship requiring more than one pilot flight crewmember.
1. Det hr r AVFOTOGRAFERADE dokument som anvnts som bevis i rttegngen mot KSM.

2. Nstan all bevisning mot KSM var i form av erknnanden denne gjort under lngvarig tortyr.

3. Nr CIA ombads presentera bandinspelningar frn samma tortyr s sger CIA att dessa har makulerats.

4. Det r samma CIA som i mnga r med tortyr kom fram till att Abu Zubaydah var Al Qaidas chief of operations, trots att man senare fick backa och erknna att samme Abu Zubaydah var helt oskyldig.

5. Trots det gick man inte in och korrigerade alla de uppgifter samme helt oskyldige Abu Zubaydah lmnat under samma lngvariga tortyr.

Nu vill du att vi p from tro allena ska acceptera avfotograferade papperslappar frn samma rttegng?

r du helt frn vettet?

(Dina fria febriga fantasier frn Pentagon/UFO-trden r inte vrda ngon kommentar.)
Citera
2017-12-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Ngon kunnig som kan frklara hur kaparna frn cockpit lyckades navigera s bra och trffa bda wtc tornen och pentagon?

flygsimulator. det svra r att landa och starta. det kanske finns en anledning till varfr det r s f muslimska piloter men andra sidan vem vill ka med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in