2017-12-25, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skulle inte drömma om att ogiltigförklara dem allihop - det är det du själv som har gjort när du har ogiltigförklarat andra källor på samma grund. Eller menar du att du har tolkningsföreträde och att andra ”regler” gäller för de som säger sånt du håller ned om?
Som sagt. Jag har:

1. Tittat på citaten du anger och håller med dig om att de ger stöd åt ditt påstående om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

2. Nästa steg blir då att titta på dina källor för att se om de är tillförlitliga:

i. En anonym aktör vars personliga omdöme utgör själva ”källan” är per definition ingen ”källa”. Den går liksom inte att kolla upp.

ii. En identifierad aktör (McRae) som citeras i valda delar från en i övrigt hemligstämplad intervju är inte heller det en ”källa” eftersom den inte går att kolla upp.

Det här är inget som jag har hittat på. Det följer av ”källans” själva väsen att den ska kunna kollas upp för att se om respektive påstående har någon förankring i verkligheten. Det är ”källans” funktion.

Menar du verkligen att det är jag som godtyckligt ska ha ”hittat på” det här? Allvar?
Citera
2017-12-25, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Som sagt. Jag har:

1. Tittat på citaten du anger och håller med dig om att de ger stöd åt ditt påstående om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

2. Nästa steg blir då att titta på dina källor för att se om de är tillförlitliga:

i. En anonym aktör vars personliga omdöme utgör själva ”källan” är per definition ingen ”källa”. Den går liksom inte att kolla upp.
Och där förasvannnästan alla dina egna källor för att Hanjour INTE kunde flyga, alls.

Citat:
ii. En identifierad aktör (McRae) som citeras i valda delar från en i övrigt hemligstämplad intervju är inte heller det en ”källa” eftersom den inte går att kolla upp.
Och där försvann resten av dina källor utom en person som vi inte ens vet om hon någonsin har träffat Hanjour..

Citat:
Det här är inget som jag har hittat på. Det följer av ”källans” själva väsen att den ska kunna kollas upp för att se om respektive påstående har någon förankring i verkligheten. Det är ”källans” funktion.
Det betyder att du bekvämt kan avfärda hel PENTTBOM och stora delar av NIST som hänvisar till PENTTBOM. Jag förstår att det känns lockande.

Citat:
Menar du verkligen att det är jag som godtyckligt ska ha ”hittat på” det här? Allvar?
Var har jag sagt att du godtyckligt hittat på det? Jag säger att om du förhåller dig till källor på detta vis så bör det givetvis även gälla dina egna källor - och då är de "diskvalificerade" för diskussionen..

Jag skulle inte drömma om att ogiltigförklara dem allihop - det är det du själv som har gjort när du har ogiltigförklarat andra källor på samma grund. Eller menar du att du har tolkningsföreträde och att andra ”regler” gäller för de som säger sånt du håller med om?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-25 kl. 12:46.
Citera
2017-12-25, 12:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Citera det i ditt underlag som du upplever ger stöd åt ditt påstående, så tar vi det därifrån.

Jag kan liksom inte göra det åt dig.

https://www.scribd.com/document/13120414/FBI-Summary-about-Alleged-Flight-77-Hijacker-Hani-Hanjour

Sid 20:
20/23/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
03/10/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.

Sid 21:
03/16/1998 HANJOUR, as well as BANDAR AL-HAZMI, took solo flight at Arizona Aviation
04/13/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
04/16/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
04/19/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.

Sid 22:
05/18/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $101.37cash payment.

Sid 27:
10/12/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation.
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $200 cash payment.

Sid 28:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation. RAYED ABDULLAH also trained at Arizona Aviationon this date

Sid 30:
02/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation
03/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $260 cash payment.
03/04/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation

Sid 31:
03/08/1999 HANJOUR took commercial pilot training on PA 23-1.80 aircraft from AMRO HASSAN for
1.5 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation. [Amro Hassan pilot logbook]
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino,CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation.[Amro Hassan pilot logbook]

Det får räcka så länge.. Sök på "solo" i PDF-filen jag länkat ovan så hittar du fler - fast det spelar ju ändå ingen roll eftersom du inte godkänner FBI som källa då deras agenter inte namnges...
Citera
2017-12-25, 12:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Citera de avsnitt du upplever ger stöd till ditt påstående om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

Så tar vi det därifrån.

Citat:
Citera det i ditt underlag som du upplever ger stöd åt ditt påstående, så tar vi det därifrån.

Jag kan liksom inte göra det åt dig.

Hani Hanjour
Aviation Training

Sierra Aeronautical Academy Airline Training Center fSAAATC)
9465 Earhart Road
Oakland, CA 94614
9/3/96 - 9/9/96
(ground training) [265A-NY-280350-SF, serial 1847]

Cockpit Resources Management (CRM)
14605 North Airport Drive
Suite 120
Scottsdale, AZ
9/29/96-10/15/96
[265A-NY-280350-IN serial 953; main serial 7001]
12/10/97-12/19/97
[265A-NY-280350, serial 2865]

Arizona Aviation
Falcon Field
4855 Falcon Drive
Mesa, AZ
01/1998 - 04/199912/1999
[265A-NY-280350-302s serials 8325,26251]

Pan Am International Flight Academy,aka Jet Tech International
3824 East Roeser
Phoenix, AZ
2/8/01-3/16/01
[265A-NY-280350, serial 2870]

Air Fleet
150 Fred Wehren Dr
Teterboro,NJ
05/2001
[265A-NY-280350-302, serial 72281 265A-NY-280350-NK, serial 3239]

Sawyer Aviation
4180 West Kitty Hawk
Chandler, AZ 85226
6/23/01 - 7/29/01 - member of Sim Club
[265A-NY-280350-302, serial 14782]

Caldwell Flight Academy
Essex County Airport
35 Wright Way
Fairfield, NJ
06/2001-07/2001
[265A-NY-280350SUB F serial 99]

Freeway Airport
Bowie, mMD
08/2001
[265A-NY-280350-BA serial 178]

Congressional Air
Charters
Gaithersburg, MD
08/2001
[265A-NY-280350-302serial 17110]

https://www.scribd.com/document/13120414/FBI-Summary-about-Alleged-Flight-77-Hijacker-Hani-Hanjour

Sid 20:

Sid 21:
03/16/1998 HANJOUR, as well as BANDAR AL-HAZMI, took solo flight at Arizona Aviation

Sid 22:
05/18/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $101.37cash payment.

Sid 27:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $200 cash payment.

Sid 28:
10/14/1998 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation. RAYED ABDULLAH also trained at Arizona Aviationon this date

Sid 30:
03/03/1999 HANJOUR took solo flight at Arizona Aviation, and made $260 cash payment.

Sid 31:
03/08/1999 HANJOUR took commercial pilot training on PA 23-1.80 aircraft from AMRO HASSAN for
1.5 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation. [Amro Hassan pilot logbook]
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino,CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation.[Amro Hassan pilot logbook]

Det får räcka så länge.. Sök på "solo" i PDF-filen jag länkat ovan så hittar du fler - fast det spelar ju ändå ingen roll eftersom du inte godkänner FBI som källa då deras agenter inte namnges...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-25 kl. 13:06.
Citera
2017-12-25, 12:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, mitt nästa argument är att Hanjour endast kom dit tre gånger och därpå ”disapeared like fog”.

Går aktörens uttalande att förena med en Hanjour som kunde flyga, alls?

Till er andra. Den här smileyn brukar signaturen SnakePlisssken klistra in när hen känner på sig att hens argument är lite skakiga. Att de inte håller riktigt.

Bra att veta. Hen s.a.s. överkompenserar.

Och det skulle vara ett argument för vad? Att/om Hanjour endast flög tre gånger i just den simulatorn, vad menar du att det skulle betyda??
Citera
2017-12-25, 19:27
Medlem
Citat:
Och där förasvannnästan alla dina egna källor för att Hanjour INTE kunde flyga, alls.
DU påstår det, ja. Jag diskuterar som sagt mer än gärna och med stor tillförsikt respektive källas tillförlitlighet FÖRST EFTER DET att frågan om vad deras uttalanden faktiskt kan anses utgöra ett stöd för, har avhandlats

Du driver för närvarande två motsatta ståndpunkter:

1. Deras uttalanden ger stöd åt ditt påstående om att Hanjour trots allt kunde flyga alls.

2. Deras uttalanden saknar ”giltiga” källor och måste därför gå bort.

Split personality?

Citat:
Och där försvann resten av dina källor utom en person som vi inte ens vet om hon någonsin har träffat Hanjour..
DU påstår det, ja. Jag diskuterar som sagt mer än gärna och med stor tillförsikt respektive källas tillförlitlighet FÖRST EFTER DET att frågan om vad deras uttalanden faktiskt kan anses utgöra ett stöd för, har avhandlats

Du driver för närvarande två motsatta ståndpunkter:

1. Deras uttalanden ger stöd åt ditt påstående om att Hanjour trots allt kunde flyga alls.

2. Deras uttalanden saknar ”giltiga” källor och måste därför gå bort.

Split personality?

Citat:
Det betyder att du bekvämt kan avfärda hel PENTTBOM och stora delar av NIST som hänvisar till PENTTBOM. Jag förstår att det känns lockande.
Nej, det innebär att jag hanterar det FBI’s PENTBOM OCH NIST’s WTC-utredning säger enligt precis samma kriterier som vilka andra aktörer som helst. Med den helt avgörande distinktionen att de är de formellt ansvariga utredarna inom respektive del av den samlade officiella ”utredningen” av vad som hände 9/11, vem som låg bakom och varför.

1. Stämmer tillgänglig data/underlag med de slutsatser som görs?

2. Är tillgänglig data säkrad vad gäller autenticitet och chain of custody?

3. Är respektive källa i princip möjlig att kolla upp utifrån det material som presenteras?

4. Är de slutsatser som föregivet vilar på vetenskaplig grund i princip möjliga att falsifiera?

Och så vidare. Inga konstigheter.

Citat:
Var har jag sagt att du godtyckligt hittat på det? Jag säger att om du förhåller dig till källor på detta vis så bör det givetvis även gälla dina egna källor - och då är de "diskvalificerade" för diskussionen..
Tja ...
Citat:
2. Det är dock helt irrelevant eftersom dina citat enligt dina egna stipulerade "regler" är ogiltiga.
Vill du har fler exempel?

Citat:
Jag skulle inte drömma om att ogiltigförklara dem allihop - det är det du själv som har gjort när du har ogiltigförklarat andra källor på samma grund. Eller menar du att du har tolkningsföreträde och att andra ”regler” gäller för de som säger sånt du håller med om?
Se ovan, din stackare.
Citera
2017-12-25, 19:28
Medlem
Citat:
Och det skulle vara ett argument för vad? Att/om Hanjour endast flög tre gånger i just den simulatorn, vad menar du att det skulle betyda??
Att det uttalandet inte går att förena med en Hanjour som trots allt kunde flyga, alls.
Citera
2017-12-28, 11:27
Medlem
Citat:

Sid 20:

Sid 21:

Sid 22:

Sid 27:

Sid 28:

Sid 30:

Sid 31:

Är det någon, förutom onopono (och möjligen putteibla, som dock tycks mycket osäker kring detta), som tycker det verkar som att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Citera
2017-12-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Är det någon, förutom onopono (och möjligen putteibla, som dock tycks mycket osäker kring detta), som tycker det verkar som att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Till skillnad från eventen där allt tyder på att Hanjour inte kunde flyga, alls, så presenterar inte FBI här några andra uppgifter än att han typ ska ha gjort allt det här.

Finns det några andra korrobererande uppgifter än avfotograferade papper med något skrivet på?

Eller tar du FBI’s uppgifter på from tro allena?

Vet du något alls om organisationen FBI’s historia?

Hur vet vi t.ex. att ”solo” inte inkluderade att någon instruktör satt bredvid när han flög?
Senast redigerad av onopono 2017-12-28 kl. 16:42.
Citera
2017-12-28, 17:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till skillnad från eventen där allt tyder på att Hanjour inte kunde flyga, alls, så presenterar inte FBI här några andra uppgifter än att han typ ska ha gjort allt det här.

Finns det några andra korrobererande uppgifter än avfotograferade papper med något skrivet på?

Eller tar du FBI’s uppgifter på from tro allena?

Vet du något alls om organisationen FBI’s historia?

FBI har publicerat uppgifterna i ett dokument med mängder av namngivna skolor, flygplatser, instruktörer, banker, hotell, kontaktuppgifter etc etc sida upp och sida ner. Det är fullt möjligt för precis varenda människa som ser detta dokument att kontrollera uppgifterna. Ändå verkar ingen ha hittat något som inte stämmer, ingen av de omnämnda företagen eller personerna har reagerat på några felaktigheter eller tveksamheter.
Ingenting..

För övrigt är det närmast fascinerande hur bias-färgade många verkar vara - du vill alltså inte ta dessa uppgifter under övervägande eftersom de inte korroborerade, men samtidigt sitter du och tjoar i ufo-avdelningen om Pentagon:
Det är två videor som har släppts av Pentagon. Båda med säkrad chain of custody och formellt clearade av ansvariga. Om de är fake så är det i så fall ansvariga inom Pentagon som står för det
Och här går det tydligen hur bra som helst att lita på myndigheter..
Trots att de INTE har släppt denna chain of custody.
Trots att de INTE har namngivit piloterna, platsen eller ens tidpunkten för den ena filmen.
Trots att det INTE finns några namn på de påstått "ansvariga" som ska ha clearat filmen
osv osv..

Själv tror jag på äktheten i båda påståendena - det skulle alltför lätt kunna avslöjas om det var konstruerade uppgifter - och vad skulle man ha att vinna på det?? Det hade varit hur enkelt som helst att bara säga "hemligt"....

Citat:
Hur vet vi t.ex. att ”solo” inte inkluderade att någon instruktör satt bredvid när han flög?
Eftersom de skriver "Hanjour took flight lessons" när han inte flugit solo. Och pga formuleringar som denna där skillnaden tydligt går at utläsa för alla:
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino, CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation
Samt FAA's definition:
According to FAA, it means that the pilot should be the only person in the aircraft. According to 14 CFR § 61.51 - Pilot logbooks,
(d) Logging of solo flight time. Except for a student pilot performing the duties of pilot in command of an airship requiring more than one pilot flight crewmember, a pilot may log as solo flight time only that flight time when the pilot is the sole occupant of the aircraft.

14 CFR § 61.8761.87 - Solo requirements for student pilots also says pretty much the same thing:
(a) General. A student pilot may not operate an aircraft in solo flight unless that student has met the requirements of this section. The term “solo flight” as used in this subpart means that flight time during which a student pilot is the sole occupant of the aircraft or that flight time during which the student performs the duties of a pilot in command of a gas balloon or an airship requiring more than one pilot flight crewmember.
Citera
2017-12-28, 17:58
Medlem
Citat:
FBI har publicerat uppgifterna i ett dokument med mängder av namngivna skolor, flygplatser, instruktörer, banker, hotell, kontaktuppgifter etc etc sida upp och sida ner. Det är fullt möjligt för precis varenda människa som ser detta dokument att kontrollera uppgifterna. Ändå verkar ingen ha hittat något som inte stämmer, ingen av de omnämnda företagen eller personerna har reagerat på några felaktigheter eller tveksamheter.
Ingenting..

För övrigt är det närmast fascinerande hur bias-färgade många verkar vara - du vill alltså inte ta dessa uppgifter under övervägande eftersom de inte korroborerade, men samtidigt sitter du och tjoar i ufo-avdelningen om Pentagon:
Det är två videor som har släppts av Pentagon. Båda med säkrad chain of custody och formellt clearade av ansvariga. Om de är fake så är det i så fall ansvariga inom Pentagon som står för det
Och här går det tydligen hur bra som helst att lita på myndigheter..
Trots att de INTE har släppt denna chain of custody.
Trots att de INTE har namngivit piloterna, platsen eller ens tidpunkten för den ena filmen.
Trots att det INTE finns några namn på de påstått "ansvariga" som ska ha clearat filmen
osv osv..

Själv tror jag på äktheten i båda påståendena - det skulle alltför lätt kunna avslöjas om det var konstruerade uppgifter - och vad skulle man ha att vinna på det?? Det hade varit hur enkelt som helst att bara säga "hemligt"....

Eftersom de skriver "Hanjour took flight lessons" när han inte flugit solo. Och pga formuleringar som denna där skillnaden tydligt går at utläsa för alla:
03/13/1999 Commercial pilot training and cross country to Chino, CA, for HANJOUR in PA 23-180, instructed by AMRO HASSAN for 3.4 hours. HANJOUR also took solo flight at Arizona Aviation
Samt FAA's definition:
According to FAA, it means that the pilot should be the only person in the aircraft. According to 14 CFR § 61.51 - Pilot logbooks,
(d) Logging of solo flight time. Except for a student pilot performing the duties of pilot in command of an airship requiring more than one pilot flight crewmember, a pilot may log as solo flight time only that flight time when the pilot is the sole occupant of the aircraft.

14 CFR § 61.8761.87 - Solo requirements for student pilots also says pretty much the same thing:
(a) General. A student pilot may not operate an aircraft in solo flight unless that student has met the requirements of this section. The term “solo flight” as used in this subpart means that flight time during which a student pilot is the sole occupant of the aircraft or that flight time during which the student performs the duties of a pilot in command of a gas balloon or an airship requiring more than one pilot flight crewmember.
1. Det här är AVFOTOGRAFERADE dokument som använts som ”bevis” i rättegången mot KSM.

2. Nästan all bevisning mot KSM var i form av erkännanden denne gjort under långvarig tortyr.

3. När CIA ombads presentera bandinspelningar från samma tortyr så säger CIA att dessa har ”makulerats”.

4. Det är samma CIA som i många år med tortyr kom fram till att Abu Zubaydah var Al Qaidas ”chief of operations”, trots att man senare fick backa och erkänna att samme Abu Zubaydah var helt oskyldig.

5. Trots det gick man inte in och korrigerade alla de uppgifter samme helt oskyldige Abu Zubaydah lämnat under samma långvariga tortyr.

Nu vill du att vi på from tro allena ska acceptera avfotograferade papperslappar från samma rättegång?

Är du helt från vettet?

(Dina fria febriga fantasier från Pentagon/UFO-tråden är inte värda någon kommentar.)
Citera
2017-12-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Någon kunnig som kan förklara hur kaparna från cockpit lyckades navigera så bra och träffa båda wtc tornen och pentagon?

flygsimulator. det svåra är att landa och starta. det kanske finns en anledning till varför det är så få muslimska piloter men å andra sidan vem vill åka med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in