Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Det finns väl i sättet styckningen är gjord på mer som indikerar vana vid djurhantering än det finns bevis för "läkarstyckning". Och det vet du lika bra som jag, eljest skulle du inteta ifrån tåspetsarna.
Det stämmer utmärkt (jag svarar fast du vände dig till nån annan).
Det lustiga är att Rajs lyckades med sina cyniska lögner, fast han själv varit med om att skapa torra dokument (obduktionsrapporterna) som inte stödjer hans lögner för fem öre - och det går alldeles utmärkt att maila polisen, beställa FUP:en och studera själv, upptäcka att inga tecken på läkarinblandning finns.
Rajs kunde ljuga om vad som helst (och exakt vad han har för psykisk störning orkar jag inte ens gissa), men da Costas kvarlevor ljög inte. Det som slår en när man tittar på sanningen bakom alla myter, är hur slafsigt och fult kroppen är styckad.
Att nån kunde tex få för sig att ena knät var "kirurgiskt delat" är skrattretande.
Dessutom var alla sårytor ordentligt förruttnade när likdelarna hittades, så att utröna vilken kniv (eller sax) som använts och vilket yrke gärningsmannen hade, var helt lönlöst.
Hå hå ja ja ... jag är varken läkare eller djurstyckare, men jag anser att bukens öppning (en stor U-form kompletterade av raka linjer) inte riktigt passar ihop med en kniv. Jag tror att en sax användes, och detta är nog också anledningen till att lårbenshalsarna var fulla av "triangelformade skador", efter att gärningsmannen hackat sönder dom.
Var det en kniv som användes, var det nog en väldigt ovanlig kniv, vars spets tålde denna misshandel, och jag tvivlar på att gärningsmannen ville offra den kniven. En sax är klart tänkbar.
Och att allmänheten ens kunde tänka sig att TH och TA skulle vara skyldiga, att de skulle befatta sig med ett lustmord och en likstyckning, det är totalt obegripligt, absurt.