Citat:
Ursprungligen postat av
daawg
Hade behvt lite rd av er andra.
Fr en del matchningar p tinder och alla svarar nr jag skriver och verkar vara intresserade.
Men hur gr man frn att g frn en matchning till en dejt/trff?
Hur snabbt br man hinta att man vill trffas?
Hur lnge br man skriva p tinder innan man gr ver till samtal(mobil)/snapchat(knns som det r beroende p vilket lder dom har hr)?
Jag har lyckats f trff med ngra f och har bytt snapchat med en del ven om jag tycker det r ett ganska trkigt stt att kommunicera p s verkar mnga tjejer gilla det.
Ganska konstiga frgor egentligen men knns som att mnga chanser till att trffa fina damer frsvinner fr jag hinner tappa deras intresse, hjlp en medmnniska!
En konversation har fr mig flera faser:
Fas 1:Nr man brjar en konversation handlar det om att visa att man r worthy/rolig. D r man den som driver samtalet, och man har nstan alltid direkta frgor eller att man lgger upp det s att hon inte behver anstrnga sig fr att svara. Detta r sklart det steg som r svrast att bemstra, de flesta gillar att g snabbt ver till fas 2 men ibland fr man hlla p lnge (se t.ex. konversationen med den svrflrtade tjejen jag postade igr dr jag var i fas 1 nda tills konversationen dog).
Fas 2:Nr du har visat att du r rolig/intressant och hon brjar stlla motfrgor till dig, s brjar du tona ned dig sjlv och bli lite "trkigare" och lite mer smpratsaktig. Du slutar driva konversationen lika hrt. Pltsligt knner hon att hon mste anstrnga sig fr att behlla ditt intresse (vilket r sant i mitt fall, fortstter hon vara passiv och trkig i denna fas s slutar jag skriva till henne). Hr brukar det flja mycket mer smileys frn hennes sida.
Fas 3: Efter att ha ntt fas tv och stannat dr ett litet tag gr man ver i logistiksteget och frgar frst om hon vill ses. Svarar hon ja (vilket hon kommer gra om du verkligen r i denna fas) sger man toppen och frgar om att g ver till ngot annat medium n Tinder. Dr r det ocks frmst logistik man talar om, och man ser till att boka en dejt de nrmsta dagarna om mjligt.
Klart! Hr r en exempelkonversation dr jag har markerat de olika faserna frn match till trff:
http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png