2019-02-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad hade han för baktanke när han startade bluffen?
Pengar som alla andra muppar antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag tror det faktiskt är något mer komplicerat än så. Annars borde det framkommit i nån forskningsrapport

Jag antar miljöproblemen är en bluff också?

Jag betvivlar Greta gör detta för pengarna. Att hon tydligt själv säger detta antar jag inte räcker alls för er i tråden som säger motsatsen? Hon har ingen egen vilja eller drivkraft, saknar helt förmåga och möjlighet att ta egna beslut antar jag ni menar?

Finns inga miljöproblem vad jag vet.

Ska se om jag hittar videon på miljöforskaren som säger sitt om att det inte finns några problem.
2019-02-05, 17:10
Medlem
everythingiss avatar
All heder åt Greta, men det kommer inte att hjälpa mot klimatet. Vi är rökta redan, det kommer aldrig att bli någon ändring åt rätt håll.

Om storföretagen skulle tjäna pengar på att inte producera, skövla och pumpa olja, då kanske det blir ändring men det kommer aldrig att ske. Även om fossila bränslen slutar användas så är folkmängden och konsumtionen ett stort problem som bara löser sig med moder naturs hjälp.

Klotet överlever, men vi är körda. Det kommer inte att bli obeboligt här, men många ekosystem kommer att kollapsa precis som när moder natur stått för klimatförändringarna. Klotet skulle må bra av en rejäl reboot.... Helst en komet följt av en lååååång istid.
2019-02-05, 18:08
Medlem
psaks avatar
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/11963257

Intervjun avslutas med:
-Du har ett hjärta av guld, Greta!
-Nej...av celler och vävnader och så.

Driver hon med sin aspie-bokstavlighet här eller är svaret uppriktigt oförstående?
2019-02-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak

Intervjun avslutas med:

Driver hon med sin aspie-bokstavlighet här eller är svaret uppriktigt oförstående?

Folk med hennes diagnos brukar ha svårt för sociala samspel och svarar ofta, för friska personer, väldigt oförstående och "udda".
2019-02-05, 20:06
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Folk med hennes diagnos brukar ha svårt för sociala samspel och svarar ofta, för friska personer, väldigt oförstående och "udda".
Jo visst känner jag till hur det yttrar sig (ett tredje alternativ kunde ju iofs vara att hon helt enkelt tycker beskrivningen av hennes guldhjärta är överdriven och tonar ner det på det här sättet)
2019-02-05, 20:47
Medlem
Citat:

Intervjun avslutas med:

Hon har svårt att emot komplimangen och skojar till det med ett litet skratt efteråt, så detta är varken att hon driver eller är oförstående.
2019-02-05, 21:09
Bannlyst
Citat:

Intervjun avslutas med:

Citat:
Ursprungligen postat av Endryt

Citat:
Jo visst känner jag till hur det yttrar sig (ett tredje alternativ kunde ju iofs vara att hon helt enkelt tycker beskrivningen av hennes guldhjärta är överdriven och tonar ner det på det här sättet)

Jag tycker att det syns på henne eftersom hon skrattar lite åt det, att hon förstår det som intervjuaren säger. Och det är tydligt att hon vill skämta lite om det. Hon ser också ut som att hon tittar för att se om skämtet går hem.

Kanske kände hon just då när intervjuaren sa så, att hon blev stolt över sig själv, men samtidigt ville hon INTE skryta med det och säga som hon kände, tex "ja, jag är en väldigt bra människa". Detta eftersom hon har förstått att många människor ogillar skryt, och hon har förstått att många människor även ogillar och blir avundsjuka när andra människor får komplimanger. Och därför ville hon troligen egentligen säga tex "nej, säg INTE så", men då hade hon behövt förklara varför INTE säga så, vilket hade blivit svårt. Och därför blev det istället "nej..." och så en helt korrekt förklaring till varför hon INTE har ett hjärta av guld, som blev till ett skämt.

Hur som helst, INGA Asperger-symptom där. Snarare visade hon att hon har stor förståelse för hur andra människor tänker, och att hon INTE har någon störning alls, utan bara är orolig av sig, vilket är befogat i den här världen.

Sen skulle jag själv INTE använda det uttrycket "du har ett hjärta av guld". Jag föredrar att tala klarspråk, och säga tex: "Du är en väldigt bra människa, det du gör är bra.". Alltså säga vad jag tänker, när det är lämpligt.
2019-02-05, 21:34
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag tycker att det syns på henne eftersom hon skrattar lite åt det, att hon förstår det som intervjuaren säger. Och det är tydligt att hon vill skämta lite om det. Hon ser också ut som att hon tittar för att se om skämtet går hem.

Kanske kände hon just då när intervjuaren sa så, att hon blev stolt över sig själv, men samtidigt ville hon INTE skryta med det och säga som hon kände, tex "ja, jag är en väldigt bra människa". Detta eftersom hon har förstått att många människor ogillar skryt, och hon har förstått att många människor även ogillar och blir avundsjuka när andra människor får komplimanger. Och därför ville hon troligen egentligen säga tex "nej, säg INTE så", men då hade hon behövt förklara varför INTE säga så, vilket hade blivit svårt. Och därför blev det istället "nej..." och så en helt korrekt förklaring till varför hon INTE har ett hjärta av guld, som blev till ett skämt.

Hur som helst, INGA Asperger-symptom där. Snarare visade hon att hon har stor förståelse för hur andra människor tänker, och att hon INTE har någon störning alls, utan bara är orolig av sig, vilket är befogat i den här världen.

Sen skulle jag själv INTE använda det uttrycket "du har ett hjärta av guld". Jag föredrar att tala klarspråk, och säga tex: "Du är en väldigt bra människa, det du gör är bra.". Alltså säga vad jag tänker, när det är lämpligt.
Jojo, låter rimligt nog. Fast asperger har hon ju iaf som hon själv säger, störning eller ej.
2019-02-05, 21:58
Medlem
Strejkar hon på sommarlovet..vinterlovet..sportlovet ????
2019-02-05, 23:52
Medlem
Citat:
Så det som gör att människor nu lever på som vanligt, utan att oroa sig så mycket för klimathotet, det är alltså att politiker, media och de flesta människor INTE ser klimathotet som ett omedelbart hot. Och därför blir det INGA massiva kampanjer eller akuta lagändringar till förmån för miljön. Istället är allt som vanligt, och allt går väldigt långsamt.

Och dessutom ska det bara ske i det som tidigare kallades för I-länderna: https://youtu.be/EAmmUIEsN9A?t=268

Att människor kan bedåras av hennes charm till den grad att de missar vad hon faktiskt säger är fullkomligt livsfarligt. Visst, hon är bara en 16-årig high school dropout, men vad händer om hon blir utsatt för något attentat som hon Malala som vann Nobelpriset? Då blir hon ett helgon och då kan den politiska utvecklingen i Västvärlden sluta var som helst. Den stora faran är att klimatpolitiken syntesiseras med högerpopulismens kriminalpolitik. Du exproprierar inte människors tillgångar med hjälp dialogpoliser, så med vänsterns saft och bullar-approach på det kriminalpolitiska området så är väl inte klimatpolitiken ett hot. Men det har ju också funnits epoker där den radikala vänsterns kriminalpolitik inte har baserats på saft och bullar.

Citat:
Ursprungligen postat av dasspojken
https://imgur.com/a/n9eCOUX

Jag tycker hon ser hyfsat normal ut på den bilden. Däremot om man pausar den här filmen så kan man få fram helt abnorma ansiktsuttryck: https://youtu.be/EAmmUIEsN9A Bisarrt om den här typen av asperger-människor bara skulle para sig med varandra. Skulle vi få ras bestående av aliens då?
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-02-06 kl. 00:10.
2019-02-06, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Och dessutom ska det bara ske i det som tidigare kallades för I-länderna: https://youtu.be/EAmmUIEsN9A?t=268

Att människor kan bedåras av hennes charm till den grad att de missar vad hon faktiskt säger är fullkomligt livsfarligt. Visst, hon är bara en 16-årig high school dropout, men vad händer om hon blir utsatt för något attentat som hon Malala som vann Nobelpriset? Då blir hon ett helgon och då kan den politiska utvecklingen i Västvärlden sluta var som helst. Den stora faran är att klimatpolitiken syntesiseras med högerpopulismens kriminalpolitik. Du exproprierar inte människors tillgångar med hjälp dialogpoliser, så med vänsterns saft och bullar-approach på det kriminalpolitiska området så är väl inte klimatpolitiken ett hot. Men det har ju också funnits epoker där den radikala vänsterns kriminalpolitik inte har baserats på saft och bullar.

Jag tror INTE att Greta försöker lura någon med sitt miljöengagemang.
Men jag tycker att det är bättre att människor luras att sluta konsumera, än att de luras att fortsätta eller öka sin redan höga konsumtion. Detta eftersom den höga konsumtionen, eller rättare sagt den girighet som ligger bakom den, är ett hot mot oss alla, och den har troligen förstört fler liv än något annat historiskt sett.

Citat:
Jag tycker hon ser hyfsat normal ut på den bilden. Däremot om man pausar den här filmen så kan man få fram helt abnorma ansiktsuttryck: https://youtu.be/EAmmUIEsN9A Bisarrt om den här typen av asperger-människor bara skulle para sig med varandra. Skulle vi få ras bestående av aliens då?

Det jag ser är tics. Tics är vanligt när man är nervös. Nervositet är vanligt. Så INGA Asperger-symptom där.
Och du kan få fram bisarra ansiktsutryck om du pausar filmer på vem som helst. Var tror du media får bisarra bilder av kändisar ifrån?

Citat:
Jojo, låter rimligt nog. Fast asperger har hon ju iaf som hon själv säger, störning eller ej.

Man har INTE Asperger bara för att man själv säger att man har det, eller för att ens läkare säger att man har det. Om Hans Asperger själv säger att man har Asperger, då har man det. Men vem som helst kan hitta på ett syndrom som passar in på en massa människor. Och det betyder INTE att man har en störning eller att det är något fel på en.
2019-02-06, 02:01
Medlem
Citat:
Det jag ser är tics. Tics är vanligt när man är nervös. Nervositet är vanligt. Så INGA Asperger-symptom där.
Och du kan få fram bisarra ansiktsutryck om du pausar filmer på vem som helst. Var tror du media får bisarra bilder av kändisar ifrån?

Spelar man den i 0.25 så ser hon faktiskt inte normal ut. Sedan om det är bra eller dåligt kan diskuteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in