Citat:
Ursprungligen postat av
LuminousChrome
Hej! Fuckade upp en beställning från ebay. Korrekt adress men på namn står det min emailkonto-namn, inte mitt faktiska namn!
Kontaktade säljaren men vad händer med paketet om han inte nås av informationen innan det sänds iväg?
Nu är allt rätt förutom att avsändarens namn är ett intetsägande emailnamn till min adress!
Om det är skickat som brev, så returneras försändelsen om fler än ett hushåll finns på samma adress.
Är det skickat som paket så beror det på vad avsändaren har valt. 1. Tillbaka till avsändare (extra avgufter kan tillkomma). Eller 2. Tillfaller Staten. Sverige brukar sälja innehållet och skänka beloppet till välgörenhet.
Ibland så lämnar man över till utlämningställe så att man kan hämta, men det går endast på vanliga brev. Ej, rekommenderade brev eller paket, detta då mottagaren måste visa ID-kort som stämmer med vad det står på försändelsen.
Om du har tur så hinner avsändaren ändra innan det skickas. Ev, så kan uppgifterna ändras senare, men normalt så tillkommer avgift hos transportören för att ändra namn.