2019-05-12, 21:32
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han är betydligt mer aktiv på fejjan, det har han alltid varit.

Det är även där du finner vad han tycker utanför potentiella manus

https://www.facebook.com/pg/argblatt...=page_internal

Ok. Tack. Eftersom jag nobbar fejjan är det en besvikelse att han inte längre vistas på YouTube. Han har ju inte synts där på länge i varje fall. Har han råkat ut för någon typ av "jäveskap" på YouTube eftersom han inte syns där?
Citera
2019-05-13, 02:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Ok. Tack. Eftersom jag nobbar fejjan är det en besvikelse att han inte längre vistas på YouTube. Han har ju inte synts där på länge i varje fall. Har han råkat ut för någon typ av "jäveskap" på YouTube eftersom han inte syns där?

Det är bara helt enkelt lättare att nå ut till folk via fejjan, han släpper fortfarande videos men de är inte längre prio ett utan där har du hans Facebook grupp som relativt ofta klappar honom på axeln osv.

De enda gångerna han inte hyllas där (på fejjan) är när han lyfter fram att klimatfrågan inte är så dum och när han lyfter fram att kvinnor bör ses som jämlikar, för då brukar det bli lite små diskussioner.

Med det sagt så tappade jag otroligt mycket respekt för honom efter valet när han gallskrek om aktivt valfusk osv, han skrek värre än en stucken gris
Citera
2019-05-18, 20:55
Medlem
Vedklyvens avatar
Blatten är tillbaka på YouTube! Hurra!

https://www.youtube.com/watch?v=hCJCelaVcsk

GÖK-regeringen får sig en omgång.
Citera
2019-06-23, 16:54
Medlem
EffinEjits avatar
Har blatten blivit ”demonetized”?
Citera
2019-06-23, 22:35
Medlem
EffinEjits avatar
Blatten har publicerat sin månadsvideo, temat är ”studenter”.

NI TOG STUDENTEN & NI ÄR KÖRDA
https://youtu.be/sBBpMVei35E
Citera
2019-06-24, 20:26
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Blatten har publicerat sin månadsvideo, temat är ”studenter”.

NI TOG STUDENTEN & NI ÄR KÖRDA
https://youtu.be/sBBpMVei35E

Hahaha... Blatten är oöverträffad när det gäller att gissla det Svenska havererande PK-samhället.

Citat: När jag som krigsflykting inte får känna mig nervös (över vart Sverige är på väg) när ska då Svenskar få göra det?
Citera
2019-06-25, 09:04
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
eller så tar du dig tiden och läser igenom reglerna själv? knappast en komplicerad uppgift för någon som är så socialt utvecklad, rättskämpe inom rätt och fel, vår generations mark felt

det är knappast tiggeri att be om donationer när man utför ett arbete, som han antagligen inte får så bra betalt via pga youtubes regler för reklam. han lägger ju ner otroligt mycket tid på detta.

Det är fortfarande inget yrke att lägga upp filmer på youtube, skriva på twitter osv. Lika lite som kändis är ett yrke.
Citera
2019-06-25, 09:56
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Det är fortfarande inget yrke att lägga upp filmer på youtube, skriva på twitter osv. Lika lite som kändis är ett yrke.
Det är skillnad på att inneha ett yrke och att utföra ett arbete.
Citera
2019-06-26, 11:13
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det är skillnad på att inneha ett yrke och att utföra ett arbete.

Jag tycker fortfarande inte om Swisch tigganet. Han säger en del vettigt visst gör han det men det gör många andra också som inte tigger. Grejen med honom är också att han öppet gått ut med att han vill inte jobba utan leva på det han tigger ihop och får från reklam hur mycket det nu blir
Citera
2019-06-26, 16:04
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande inte om Swisch tigganet. Han säger en del vettigt visst gör han det men det gör många andra också som inte tigger. Grejen med honom är också att han öppet gått ut med att han vill inte jobba utan leva på det han tigger ihop och får från reklam hur mycket det nu blir
Efter hans "bidrag" i debatten mot Gudrun Schyman tar jag inte honom på allvar. Alls.
Aldrig sett maken till en mer inkompetent människa.
Citera
2019-06-26, 18:26
Medlem
Citat:

Är det inte lite såssigt att vara emot tiggeri bara för att?
Citera
2019-06-26, 19:15
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Antar att du inte tycker det är okej när romer sitter och tigger. Att producera youtubevideos är ett jobb, det krävs manus, kameraarbete och hårdvara, redigering och datorhårdvara.

Enligt Socialblade tjänar han allt ifrån 900kr till 11000kr i månaden från Youtube. Främst sannolikt närmre 900kr då han inte har vänstervärderingar och många använder adblock.

Samtidigt som en annan svensk laddar upp filmklipp från The Avengers har redan tjänat ihop ca en kvarts miljon kronor på att stjäla och ladda upp material.

Han kan inte fortsätta leva på ca 1000kr månaden från heltidsarbete, han behöver "tigga" efter donationer för att hålla ihop. Du behöver inte swischa honom, egentligen behöver ingen det men det finns tack och lov människor som tycker att han förtjänar det och kan bidra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in