Citat:
Ursprungligen postat av
Lazermannen
Det stod att Axelsson hade sjukpension pga dåligt hjärta, men det gick bra att resa jorden runt och träna thaiboxning.
Vad han livnärde sig på ? Brott antagligen, dömd för häleri. Det som skiljer honom från vanliga småtjuvar och knivmördare är de vidlyftiga resorna. Hur många har råd att dra till Thailand och Sydamerika precis efter att de släppts ut från fängelset ? Skulle han inte betala skadestånd för morden ? då borde han väl ha betalat det innan han åkte.
Axelsson hade stort kontaktnät och blev möjligen bjuden på resorna. Fattar inte varför han var bekant med paret på den fina adressen Hagnestahillsvägen ? Varför lånade Fredrik ut hyrbilarna ?
Sen att J.A skulle ha varit kompis med Omar och de andra araberna tror jag inte alls på, araber och svenskar umgås inte på det sättet, det handlade säkert om affärer av nåt slag.
Nån som vet vad Omar satt i fängelse för ?
Jo, det känns som att exakt vad JA sysslade med förblir höljt i dunkel. Förvisso kan man väl inte klaga på polisen rörande den saken, det är trots allt deras uppgift att utreda hans död och inte hans liv och leverne, om nu inte det ena direkt ledde till det andra.
Angående hans umgänge med Omar så kan det väl vara så att de helt enkelt var bekanta på grund av en liknande bakgrund och umgänge. Även denne Omar ska ju, precis som du nämner, ha suttit inne nyligen så det är väl inte osannolikt att han och JA kände varandra den vägen, eller via gemensamma bekanta.
Sedan, när det kommer till motiv så får jag inte heller riktigt det att gå ihop, om man nu ser till teorin om att mordet ska ha något att göra med svartsjuka från RH:s sida. Förvisso har jag ingen aning om vad det är för en person, men att mörda någon för att denne tidigare varit tillsammans med ens flickvän känns väl aningen överdrivet?