Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Att kunna flyga alls = att kunna flyga ett litet Cessna enligt de kriterier som krävs för att uppbära ett flygcertifikat för modellen i fråga.

https://omni.se/29-aring-kapade-planet-och-gjorde-otroliga-manovrar/a/G1A8Ox

Så denna person, som alltså flög och enligt källan kunde göra otroliga manövrar, kunde inte flyga alls enligt dig? Han uppfyllde ju inte kriterier för flygcertifikat. Men ändå flög han. Hur gick det till!?
Citera
2019-11-09, 19:04
Medlem
Citat:
Nej. Jag drar slutsatser från tillgängliga fakta. Om flyginstruktör sitter bredvid en aspirant som flyger så illa att denne har problem med att kontrollera planet i luften och i synnerhet vid landning, så FÖRUTSÄTTER jag att instruktören assisterar aspiranten så att det hela inte slutar i katastrof.
Du fick fakta på att instruktören inte alltid tar över spakarna trots att aspiranten har problem med landningen:
https://youtu.be/1xjJuWkSUGA
Var har du fakta på ditt påstående att "Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes"?

Citat:
Att instruktörerna trots tre försök nekar Hanjour att hyra ett plan och därpå förhör sig om dennes föregivna certifikat och föregivna flygtimmar eftersom att de inte kan förena aktuella färdigheter med dessa, visar att samma ”problem” var allt annat än triviala.
Att han trots allt fick göra försök nummer två och tre innan han nekades hyra tyder på att han hade mer kunskaper än att de var övertygade om hans bristande kunskaper efter försök ett.

Citat:
Hur tolkar du det här om inte som att assistans behövdes? Verbal, eller handgriplig?
Varför har du lagt till verbal assistans nu?

Citat:
Det framkommer av kontexten:

1. Hanjour fick tre försök att visa att han kunde flyga planet på egen hand på sätt som övertygade instruktörerna att han kunde hyra ett plan. Han misslyckades.

2. Instruktörerna förhörde sig dessutom om hans föregivna certifikat och flygtimmar eftersom dessa inte gick att förena med hans prestationer vid de tre bedömningsflygningarna.

Dvs, ”problemen” var allt annat än triviala = assistans. Verbal, eller handgriplig.
Ser inget som bekräftar tjänstefel. Kan du länka källan?

Citat:
Fick Hanjour det?
Nej, han fick inte hyra planet. Har du missat det?

Citat:
Helt fel.
Trams

Citat:
Säg till om du hittar ett mer välbevakat lokalt luftrum anno 2001.
Redan din egen källa visar att du ljög när du påstod att luftrummet kring Pentagon var världens mest hårdbevakade luftrum
Citat:
military restricted airspace such as that which surrounds both the White House and the Pentagon, as well as a number of military installations around the globe.
men ett enkelt exempel på mer välbevakat lokalt luftrum anno 2001 är lokala luftrummet kring USS Ronald Reagan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan
Att gå in på mer detaljer i dess bevakningssystem är dock off-topic
Senast redigerad av Prudent 2019-11-09 kl. 19:30.
Citera
2019-11-09, 19:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Jag drar slutsatser från tillgängliga fakta. Om flyginstruktör sitter bredvid en aspirant som flyger så illa att denne har problem med att kontrollera planet i luften och i synnerhet vid landning, så FÖRUTSÄTTER jag att instruktören assisterar aspiranten så att det hela inte slutar i katastrof.

Att instruktörerna trots tre försök nekar Hanjour att hyra ett plan och därpå förhör sig om dennes föregivna certifikat och föregivna flygtimmar eftersom att de inte kan förena aktuella färdigheter med dessa, visar att samma ”problem” var allt annat än triviala.

Hur tolkar du det här om inte som att assistans behövdes? Verbal, eller handgriplig?
However, when Baxter and fellow instructor Ben Conner took the slender, soft-spoken Hanjour on three test runs during the second week of August, they found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172. Even though Hanjour showed a federal pilot's license and a log book cataloging 600 hours of flying experience, chief flight instructor Marcel Bernard declined to rent him a plane without more lessons.

By Thomas Frank
WASHINGTON BUREAU

September 23, 2001

https://911research.wtc7.net/cache/disinfo/deceptions/nynewsday_sep23.html
Som att han hade problem med att kontrollera planet vid landning men att de vägrade att assistera honom?

Det framkommer av kontexten:

1. Hanjour fick tre försök att visa att han kunde flyga planet på egen hand på sätt som övertygade instruktörerna att han kunde hyra ett plan. Han misslyckades.

2. Instruktörerna förhörde sig dessutom om hans föregivna certifikat och flygtimmar eftersom dessa inte gick att förena med hans prestationer vid de tre bedömningsflygningarna.

Dvs, ”problemen” var allt annat än triviala = assistans. Verbal, eller handgriplig.

Fick Hanjour det?

Helt fel.

Vi är alla olika. Vissa har mycket lätt för att snabbt lära sig att t.ex. köra bil. Andra får hålla på i år och ändå inte klara kortet.

Här tillhör Hanjour definitivt den senare kategorin om man går på vittnesmålen. Med ett undantag, den israeliska fallskärmsjägaren, Eddy Shalev.

Det finns skäl till att certifikat utfärdas och flygtimmar loggas. Visste du inte det?

Igen? Vad fattas dig?

Inte mot Flight 77 när det fortfarande var i luften, nej. Mot Hanjour när han i så fall var i färd med att störta in i Pentagon med efterspel. Ska jag lyckas eller kommer jag blir nedskjuten? Kommer jag att missa målet? Kommer jag att tappa kontrollen över jätteplanet i vars cockpit jag är helt clueless?

Inför världens ögon. Självklart.

On 9/11 Cheney ordered the stand down of the air defense missiles around the Pentagon and the Washington DC area

The jet that hit the Pentagon, United Airlines flight 77 was able to penetrate that highly protected airspace without the proper MODE 4A military I.F.F. response, (indentify friendly or foe – enemy aircraft) and no communications with air traffic control of any kind, no clearance issued of any kind, and yet UA 77 flew a nice leisurely 330 degree turn after passing right past the White House, the more desirable high value target.

The Identification Friend or Foe system uses a special MODE 4A feature that only military aircraft use, and requires special encryption. Additionally, a mission specific MODEX aka SEDSCAF number for each plane is assigned and if it must meet the PLAN OF THE DAY for the area. The proper MODEX / SEDSCAF NUMBER is what enables an aircraft then to penetrate prohibited or military restricted airspace such as that which surrounds both the White House and the Pentagon, as well as a number of military installations around the globe.

Without this IFF any aircraft would be shot down. No “if”s, no “and”s and no “but”s!!!!

http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=21948
Säg till om du hittar ett mer välbevakat lokalt luftrum anno 2001.

Eftersom det finns gott om källor på att det inte fanns något som helst missilförsvar runt Pentagon så är detta givetvis något du måste belägga med källor - men det ska väl inte vara något problem?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-09 kl. 19:35.
Citera
2019-11-09, 19:23
Medlem
Citat:
men du tycks immun mot varje spår av intellektuell heder.

På tal om heder. Så här har du skrivit tidigare:

”Jag källhänvisar när någon ber mig om det. Alltid.”

Kan du då äntligen redovisa dina källor för följande påstående:

”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.”

Inget trams om vad du tror/hoppas/förutsätter. Du kommer med ett påstående som du presenterar som fakta och då måste du självklart backa upp detta påstående med källor.

På samma tema har du även skrivit så här:
”[...]glöm inte att presentera den information du går på.

Eller håll truten.”

Så om du nu har någon heder och lever som du lär är det väl hög tid att du presenterar dina källor nu. Inget trams. Inga undanflykter. Inga antaganden eller vad du förmodar. Källor. Fakta. Från dig. Onopono.
Citera
2019-11-10, 06:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför fick han försöka 2 gånger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls?
Därför att han enligt de två instruktörerna inte ens kunde flyga ett litet Cessna på egen hand.
Citera
2019-11-10, 06:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
På tal om heder. Så här har du skrivit tidigare:

Kan du då äntligen redovisa dina källor för följande påstående:

”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.”

Inget trams om vad du tror/hoppas/förutsätter. Du kommer med ett påstående som du presenterar som fakta och då måste du självklart backa upp detta påstående med källor.

På samma tema har du även skrivit så här:
”[...]glöm inte att presentera den information du går på.

Eller håll truten.”

Så om du nu har någon heder och lever som du lär är det väl hög tid att du presenterar dina källor nu. Inget trams. Inga undanflykter. Inga antaganden eller vad du förmodar. Källor. Fakta. Från dig. Onopono.
Nja, det är snarare DU som ska förklara varför en instruktör som sitter bredvid en aspirant som har problem att kontrollera planet och problem med att landa, inte skulle assistera denne för att om inte annat, än att undvika att stryka med om planet havererar.

Har du någon genomtänkt teori här?
Citera
2019-11-10, 08:43
Medlem
Citat:
Nja, det är snarare DU som ska förklara varför en instruktör som sitter bredvid en aspirant som har problem att kontrollera planet och problem med att landa, inte skulle assistera denne för att om inte annat, än att undvika att stryka med om planet havererar.

Nej jag ska faktiskt snarare inte göra det. Om jag däremot hade påstått att Hanjour aldrig behövt någon assistens någon gång när han flög något plan hade jag däremot behövt backa upp det. Men nu har jag aldrig skrivit det.

Du däremot har skrivit följande:

Vi har nu över 20 gånger bett om källor som visar det, något du inte har kunnat bidra med. Det blir extra märkligt då du också skrivit:

Så sluta tramsa om vad du tror/hoppas/vill/förutsätter etc. Sluta tramsa om att jag snarare ska göra olika saker. Visa nu istället dina källor som styrker att Hanjour hade väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan. Varje flygning. Samtliga. Allihop. Det är nämligen det du skriver. Alternativt kan du erkänna att du ljög när du skrev detta. Eller, ytterligare ett alternativ, som bygger på ett till citat från dig:

”[...]glöm inte att presentera den information du går på. Eller håll truten.”

Tre alternativ:
1. Backa upp ditt påstående med källor (vilket du enligt dig själv alltid gör när någon ber om det men som du misslyckats med över 20 gånger nu).
2. Erkänn att du ljög
3. Håll truten

Det är du som ska visa saker här eftersom det är du som kommit med påståenden. Du. Onopono.
Citera
2019-11-10, 09:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Därför att han enligt de två instruktörerna inte ens kunde flyga ett litet Cessna på egen hand.
Verkar det inte oerhört underligt att instruktörerna bad honom komma tillbaks och försöka 2 gånger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls? Låter det inte snarare som om han egentligen var väldigt nära att släppas igenom? Om han inte hade kunnat flyga - alls - så borde väl en testflygning varit mer än nog för att avfärda honom...

Och så var det ju det där påstådda missilförsvar runt Pentagon som du skulle redogöra för också..?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-10 kl. 09:42.
Citera
2019-11-10, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nej jag ska faktiskt snarare inte göra det. Om jag däremot hade påstått att Hanjour aldrig behövt någon assistens någon gång när han flög något plan hade jag däremot behövt backa upp det. Men nu har jag aldrig skrivit det.

Du däremot har skrivit följande:

Vi har nu över 20 gånger bett om källor som visar det, något du inte har kunnat bidra med. Det blir extra märkligt då du också skrivit:

Jag har både citerat och källhänvisat det stycke som jag menar måste tolkas på det sättet. Men visst, kan jag bevisa att de två flyginstruktörerna som följde med i planet assisterade honom när han fick problem med kontrollen av planet och fick problem med att landa detsamma?

Nej, men jag drar den enda logiska slutsatsen att de assisterade honom eftersom det är deras jobb och funktion = flyginstruktörer.

Citat:
Så sluta tramsa om vad du tror/hoppas/vill/förutsätter etc. Sluta tramsa om att jag snarare ska göra olika saker. Visa nu istället dina källor som styrker att Hanjour hade väldiga
”Väldiga” = återkommande problem under TRE flygförsök av en art som gjorde att han dels inte fick hyra planet och dels utfrågades om sina certifikat och flygtimmar eftersom de båda i instruktörerna inte fick ihop dessa med hans uppvisade (bristande) kunskaper.

Obs. Jag citerade inte de två instruktörerna. Jag återgav från minnet vad jag menar är kontentan av deras återgivna upplevelser av Hanjour.

Citat:
problem med att landa planet på egen hand
Exakt.

Citat:
där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes.
Om en aspirant får problem med att landa så menar du på fullaste allvar att instruktören som sitter bredvid inte assisterar denne för att undvika en olycka?

Allvar?

Citat:
Med det mest enkla av flygplan. Varje flygning. Samtliga. Allihop. Det är nämligen det du skriver. Alternativt kan du erkänna att du ljög när du skrev detta.
Jag skrev inte att jag citerade de två instruktörerna, nej. Och, jag ljuger aldrig här på forumet.

Citat:
Eller, ytterligare ett alternativ, som bygger på ett till citat från dig:

”[...]glöm inte att presentera den information du går på. Eller håll truten.”
Jag har presenterat källa och citat och min helt legitima slutsats jag drar ifrån det. Att du inte delar den slutsatsen och tvärtom menar att instruktörerna istället för att assistera Hanjour när han fick problem med att landa, knäpp tysta inte rörde en fena, får stå för dig.

Lycka till.

Citat:
Tre alternativ:
1. Backa upp ditt påstående med källor (vilket du enligt dig själv alltid gör när någon ber om det men som du misslyckats med över 20 gånger nu).
2. Erkänn att du ljög
3. Håll truten
Jag VET att det blir helt glasklart för var och en som orkar läsa ditt pladder att Du inte på något sätt vill klargöra vad som hände 9/11 och utan tvärtom, gör allt för att så inte sker.

Ynkedom.

Citat:
Det är du som ska visa saker här eftersom det är du som kommit med påståenden. Du. Onopono.
Jag har visat mitt underlag och hur jag drar mina slutsater från det. Nu frågar jag dig vilka slutsatser du drar och varför.

Hälsa stimmet.
Senast redigerad av onopono 2019-11-10 kl. 11:45.
Citera
2019-11-10, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Verkar det inte oerhört underligt att instruktörerna bad honom komma tillbaks och försöka 2 gånger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls?
Om de istället var av uppfattningen att Hanjour helt på egen hand kunde flyga planet så hade de ju hyrt ut till honom efter första försöket.

Inte alls = inte ens ett lite Cessna på egen hand.

Citat:
Låter det inte snarare som om han egentligen var väldigt nära att släppas igenom? Om han inte hade kunnat flyga - alls - så borde väl en testflygning varit mer än nog för att avfärda honom...

Inte alls = inte ens ett litet Cessna på egen hand. Än mindre en jättelik Boeing 757 under de manövrer som ansvariga utredare insisterar på att han genomförde. I en cockpit han aldrig tidigare har suttit i, än mindre flugit.

En dyngrak chimpans kan flyga ”lite grand”.

Citat:
Och så var det ju det där påstådda missilförsvar runt Pentagon som du skulle redogöra för också..?
Jag har inga 100% bevis. Endast vittnesmål och common sense. ”Top Secret”. Lol.

Att världens enda kvarvarande militära supermakt INTE skulle ha ett missilförsvar av Pentagon/Vita huset = själva centrum = hjärnan av sitt imperium med pågående militära konflikter och tusentals militärbaser och militära installationer i över 160 länder världen över, torde i så fall ha varit komplett vanvett.

Be my guest.
Senast redigerad av onopono 2019-11-10 kl. 11:46.
Citera
2019-11-10, 12:10
Medlem
Citat:
Jag har både citerat och källhänvisat det stycke som jag menar måste tolkas på det sättet.

Jag återgav från minnet vad jag menar är kontentan av deras återgivna upplevelser av Hanjour.

Och, jag ljuger aldrig här

Att du inte delar den slutsatsen och tvärtom menar att instruktörerna istället för att assistera Hanjour när han fick problem med att landa, knäpp tysta inte rörde en fena, får stå för dig.

Vägg av trams där det minst irrelevanta får stå kvar.

Otur igen! Sluta tramsa. Jag struntar även i vad du tolkar. Jag struntar i vad du ur minnet menar är kontentan. Jag struntar i att du ljuger om att du aldrig ljuger (ska vi verkligen ta det här igen? Källa och citat på att jag, enligt utsago, är hysterisk nöjd med den officiella teorin om 9/11 som du påstått eller sluta upprepa dina lögner).

Men du kommer med fler lögner alltså?

”Att du inte delar den slutsatsen och tvärtom menar att instruktörerna istället för att assistera Hanjour när han fick problem med att landa, knäpp tysta inte rörde en fena, får stå för dig.”
När har jag skrivit något sådant? Källa! Citera! Eller ännu en lögn? Även här struntar jag i vad du tolkar/tror/hoppas etc. Citera när jag skriver att jag menar att instruktörer satt knäpp tysta och inte rörde en fena (tips, försök inte då jag aldrig skrivit detta. Nu lögn från dig alltså).

Läs långsamt. Det är DITT citat som diskuteras och som lyder så här:

Eftersom det är DU som påstår detta ska DU redovisa källor som styrker att vid SAMTLIGA flygningar Hanjour gjorde fick instruktörerna ta över eller assistera vid landningarna. Alla gånger. Samtliga flygningar. Allihop. 100% av tillfällena. Du var ju inte med vid flygningarna så då måste du ju ha källor till ditt påstående. Eller så ljög du.

Vi kör din bevingade ord igen:

Fram med dina källor och citat från källorna där detta visas:

”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan”

”[...]glöm inte att presentera den information du går på. Eller håll truten.” - citat: onopono
Citera
2019-11-10, 12:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om de istället var av uppfattningen att Hanjour helt på egen hand kunde flyga planet så hade de ju hyrt ut till honom efter första försöket.
Precis, men de var uppenbarligen varken övertygade om att han kunde det eller INTE kunde det eftersom de lät honom komma tillbaks två gånger till inom loppet av en vecka för att visa sina kunskaper..
Den enda logiska slutsatsen är förstås att Hanjour var en halvdan pilot som de var tveksamma till/nära att godkänna för att få hyta Cessnan ifråga.

Såhär sa dessutom ägaren av Cessnan - Marcel Bernard - efteråt:
"Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it,"
Citat:
Inte alls = inte ens ett lite Cessna på egen hand.
Inte enligt Bernard som slutligen inte lät Hanjour hyra planet... se ovan

Citat:
Inte alls = inte ens ett litet Cessna på egen hand. Än mindre en jättelik Boeing 757 under de manövrer som ansvariga utredare insisterar på att han genomförde. I en cockpit han aldrig tidigare har suttit i, än mindre flugit.
Inte enligt Bernard som slutligen inte lät Hanjour hyra planet... se ovan

Citat:
Jag har inga 100% bevis. Endast vittnesmål och common sense. ”Top Secret”. Lol.
Att världens enda kvarvarande militära supermakt INTE skulle ha ett missilförsvar av Pentagon/Vita huset = själva centrum = hjärnan av sitt imperium med pågående militära konflikter och tusentals militärbaser och militära installationer i över 160 länder världen över, torde i så fall ha varit komplett vanvett.
Be my guest.
Du for alltså med osanning igen när du skrev att det är "världens mest hårdbevakade luftrum" och att där fanns ett "missilförsvar" tvärs över gatan från en stor civil flygplats..

Artikel från år 2002:
Pentagon arms missile batteries around D.C.
For the first time since the Cuban missile crisis almost 40 years ago, armed missile launchers will be protecting the nation's capital by day's end Tuesday -- a precaution that comes amid a heightened alert status on the eve of the one-year anniversary of the September 11 attacks.

The Pentagon said the military had begun moving Stinger missiles from storage sites in the Washington area to the deployed systems.

The Pentagon says for "security and deterrent" reason it will not discuss the exact location of the air defense sites, but one Army Avenger missile system can be seen outside the Pentagon.
https://edition.cnn.com/2002/US/09/10/ar911.air.defense/index.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-10 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in