2020-01-07, 15:39
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och några av blattarnas värsta exemplar bor i dessa områden. Pengar saknas inte. De lever givetvis på allt som genererar pengar men som inte är särskilt uppbyggande för landet eller orten. Och döljs med fronter av skitföretag. Det ser bla den vita majoritetsbefolkningen ungar till genom att köpa "godsaker" av den goa bladingleverantören som också bor så bekvämt nära.
Du lever i det förgångna. Din utsago var sann för 10 år sedan. Och det är ingen hemligheter.

Polisen vet, domstolsväsendet vet, skattemyndigheterna vet, MSM vet, men inget händer och inget kommer hända. Fundera på det i stället.

Säger inte emot dig, men jag rör mig ofta i områdena som jag räknade upp och det är extremt sällan man ser några blattar där.

Och som många redan har konstaterat i tråden: Kliniskt rena områden, d.v.s. helt utan blattar, finns inte i Stockholm längre. Tyvärr.
Citera
2020-01-07, 15:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama
Rekommenderar ingen att köpa bostad i Sverige. Allt kommer kollapsa och för eller senare når blattarna även till de dyraste/finaste områdena, sen hänger de också där och söker brottsoffer trots att de inte bor där.

Det kom någon rapport om att det i Sverige inte var lönsamt att bygga mer än Drygt 4000 lägenheter per år. Det är så många personer som har råd att utan subventioner bo i nyproducerat.

Assar Lindbeck konstaterade också att den svenska bostadsmarknaden var sönder reglerad till den grad att den är medskyldig till skapandet av utanförskaps områden o situation sverige nu befinner sig i.

Tyvärr har situationen gjort att alla personer med ikke europeisk etnisk härkomst dras över en kant. Pigmentering har i det nya Sverige blivit ett hotfullt problem. Något som tydligt illustreras i trådstarten o dess rubrik. Jag tänker inte moralisera över detta.

När det kommer till framtidens svenska bostadsmarknad så kan man dra paralleller o lära av bostadsmarknaden i USA. Förslumning går fort efter att de första svarta eller mexicanerna flyttat in.
Citera
2020-01-07, 16:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preppermalm
Varför skulle det bli otryggt i Ursvik om den bron öppnades? Vad skulle hända konkret?

Eftersom det redan varit en hel del inbrott i radhusen där redan innan bron och lekparken närmast Rinkeby-hållet är nedlusat av icke arbetande mammor och deras barn så kan man kanske förstå varför Sundbybergs Kommun har senarelagt bron till runt 2022 och förhoppningsvis kommer man hålla den byggnationen stoppad ett tag till. Meningen med bron var från början att Ursvik skulle få nära till Rinkeby T-banestation men då det uppenbarligen bor en hel del kommunpolitiker i just Ursvik så satte de stopp för den briljanta idén.

Finns som sagt inga t-bane ställen som är helt vita. Men många som ligger bra till som TS redan fått tips om.
Citera
2020-01-07, 16:53
Medlem
Brorsan bor i Hägersten och spenderar en hel del tid där när jag är över och hälsar på. Håller inte med alls om att det är något att hurra över.

Röda linjen, fullt med blattar. Ska du ta tuben från stan till Mälarhöjden, räkna med att dela vagn med ghettoslödder.

Fruängen och Västertorp mycket white trash och blattar. Inte särskilt trevligt men Västertorp är utan tvekan trevligare. Fruängen är bara deprimerande.

Telefonplan var bra förr men har gått ner sig. Hänger massa zigenare i centrum och har noterat att mer och mer blattegäng driver runt. Har varit en hel del personrån mot tonåringar i Telefonplan. Sen blir det inte bättre av att det finns en flyktingförläggning i området samt en som byggs nära badet där. Inte ovanligt se negrer och araber hänga här och där på sommaren. Västbergaskolan vet jag fått tillkalla polis då krigsskadade galningar drällt runt och skrämt barnen. Nej tack.

Liljeholmen är centralt och har bra kommunikationer men jävlar vad zigenare och skit som samlas där. Känns otryggt. Påminner om plattan en gång i tiden.

Marievik på andra sidan vägen är däremot riktigt fint men dyrt!
Senast redigerad av kentuckyfry 2020-01-07 kl. 17:31.
Citera
2020-01-07, 18:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Nära till tunellbanan får du inte utan invandrare det kan du fett glömma.

Jo, bor man i närheten av Ropstens T-banestation (Hjorthagen eller Norra Djurgårdsstaden) så är det rätt ont om invandrare, åtminstone av den jobbiga sorten. Jo, jag vet att det nyligen har öppnats något slags flyktingboende i Hjorthagen. Det är inte heller mycket slödder på T-banan mellan Ropsten och T-centralen (stationerna Gärdet, Karlaplan och Östermalmstorg). OK, ibland kan det vara några överförfriskade finnar på väg till Finlandsbåtarna.
Citera
2020-01-07, 20:00
Medlem
Årsta är väl ganska trevligt. Skulle också rekommendera Södermalm förutom några delar som blivit väldigt sunkiga på senare år. Vad gäller områdena i Hägersten som diskuterats så förutom att det ligger längs röda linjen så skulle jag ha svårt att stå ut med alla dryga hipsters och mediefolk som bor där.
Citera
2020-01-07, 20:19
Medlem
Sickla?
Vega?
Citera
2020-01-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Sickla?
Vega?

Sickla är fint och fortfarande förskonat som bostadsområde, men de har ju hittat till köpkvarteret. Även om det inte är lika illa som Nacka Forum som numera känns som ett MOS i miniatyr om man besöker det vardagar.
Citera
2020-01-07, 22:52
Medlem
Happysmurfs avatar
Hela gamla Bromma är fortfarande helt blattefritt. Alla torg längs spårvagnen (”12an” på lokalspråk) har lägenheter. Resten är svindyra villor med barnfamiljer. Otroligt lugnt! Du behöver dock åka 12an till Alviks tunnelbanestation. Bor du vid Alleparken kan du dock gå till Alvik. Abrahamsberg är också blattefritt än så länge fast inte lika som gamla Bromma, man ser en och annan.
Citera
2020-01-07, 23:09
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Säger inte emot dig, men jag rör mig ofta i områdena som jag räknade upp och det är extremt sällan man ser några blattar där.

Och som många redan har konstaterat i tråden: Kliniskt rena områden, d.v.s. helt utan blattar, finns inte i Stockholm längre. Tyvärr.

Gamla Bromma har inte en blatte. Bor själv i Ålsten. Gå in på matbutikerna på Nockebytorg och Ålstenstorget eller Smelivs i Äppelviken. Alltid 100% svenskar.
Citera
2020-01-08, 00:12
Medlem
Pengabingens avatar
Det är ju bra att patrasket letar sig till de fina platserna, bara då kan det bli en förändring när maktens män får smaka kuk.
Citera
2020-01-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Det är ju bra att patrasket letar sig till de fina platserna, bara då kan det bli en förändring när maktens män får smaka kuk.

Om du tror att det är maktens män som blir drabbade så är du ute och cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in