2020-03-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nja, det går att hitta på vad tok som helst förutom att se det uppenbara.
En mindre konspiration.
Upplys mig gärna om de uppenbara fakta som pekar på att det är en konspiration.
Citera
2020-03-10, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja alla försök att ägna sig åt logik och rimlighet har nu övergått till ren parodi. Numera kan även jag skratta åt eländet. Verkligheten överträffar dikten. Hur i hela friden tror de att vi ska ta dem på allvar, dessa SE-supportrar. Korthuset har ju fallit sönder och samman.

Nej, nu är det hög tid att övergå till väsentligheter. Trådsabotaget har pågått länge nog nu.
Bara att konstatera tyvärr att SE-spåret blivit en ny Christer Pettersson som folk och media sväljer. Det märker man på palmegruppens facebooksida också. Har väldigt svårt att se KP vara så dum att han skulle lansera SE som en lösning. Det finns inte i min värld.

Det som är det tragiska är att folk inte fattar att vi inom allmänheten vet så otroligt lite jämfört med PU. Vi har tillgång till vad var det, 3 procent av alla förhören/material från utredningen?

Ändå sitter vi här som ett gäng nybörjare och tjatar om SE/CA.

Lösningen kommer inte vara i närheten av SE/CA. Lösningen kommer sannolikt vara något helt annat som vi från allmänheten antagligen inte har haft en aning om eller ens diskuterat i den här 20 års långa tråden.
Citera
2020-03-10, 10:46
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Att det faller ihop beror många gånger på att det är vi som har för lite kunskap.
Den mesta kunskapen sitter ju PU på.

Den här gången, oavsett vem som är GM, kommer det att redovisas en så utförlig beskrivning som är möjlig.
KP: "Jag hoppas att vi ska kunna ge vår bild av vad vi menar har hänt. Om det räcker till ett åtal får vi återkomma till. Jag kan dock inte svara för hur alla kommer att uppfatta det beslut vi meddelar, men vi kan stå för det och jag hoppas att folk ska begripa vad vi menar."

källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sa-palmemordet

Med andra ord, en komplicerad förklaring, båda när det gäller det tekniska och förloppet på brottsplatsen.
Citera
2020-03-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Det som är det tragiska är att folk inte fattar att vi inom allmänheten vet så otroligt lite jämfört med PU. Vi har tillgång till vad var det, 3 procent av alla förhören/material från utredningen?

Glöm det med 3%! 99,5% av vad PU har i sina pärmar är irrelevant skräp.

Hur stor andel vittnesmål tror du vi har tillgång till från själva mordplatsen?

Efter att ha följt alla PU-ledare och åklagare under årens lopp, så är ju inte förtroendet på topp.
Citera
2020-03-10, 11:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
KP: "Jag hoppas att vi ska kunna ge vår bild av vad vi menar har hänt. Om det räcker till ett åtal får vi återkomma till. Jag kan dock inte svara för hur alla kommer att uppfatta det beslut vi meddelar, men vi kan stå för det och jag hoppas att folk ska begripa vad vi menar."

Med andra ord, en komplicerad förklaring, båda när det gäller det tekniska och förloppet på brottsplatsen.

Garanterat kommer det finnas personer som inte accepterar "lösningen"?

Men, de som känner/känner till Krister vet att han inte lägger fram några hafsverk.
Citera
2020-03-10, 11:09
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Att det faller ihop beror många gånger på att det är vi som har för lite kunskap.
Den mesta kunskapen sitter ju PU på.

Den här gången, oavsett vem som är GM, kommer det att redovisas en så utförlig beskrivning som är möjlig.

Om det presenteras bevisning som utan minsta tvivel binder en person till gärningen så är det bara att gilla läget.

Några luftiga indiciekejor duger ju inte. KP har ett tufft uppdrag.

För egen del har jag insett att SE helt enkelt inte mördade Palme och att den lösning KP presenterar blir en annan.

Blir intressant att se vad han kommer med.
Citera
2020-03-10, 11:11
Medlem
Citat:
KP från Aftonbladet: "jag hoppas att folk ska begripa vad vi menar."
Ja, här kan ju naturligtvis bara de med minst samma intelligens som PU med KP i spetsen besitter.
Fan också, jag trodde jag skulle få ett för mig begripligt avslut.
Citera
2020-03-10, 11:11
Medlem
Hej Alla,
För mig är det Uppenbart att Dekorimamannen, Utpekad som Anti Självklart är GM!
Allt stämmer Walkietalkies, Poliser m.m.m.m
Enkelt!!
Citera
2020-03-10, 11:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om det presenteras bevisning som utan minsta tvivel binder en person till gärningen så är det bara att gilla läget.

Några luftiga indiciekejor duger ju inte. KP har ett tufft uppdrag.

För egen del har jag insett att SE helt enkelt inte mördade Palme och att den lösning KP presenterar blir en annan.

Blir intressant att se vad han kommer med.

Ja, utefter det som allmänheten har tillgång till, går det inte att peka ut en specifik GM.
Citera
2020-03-10, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Glöm det med 3%! 99,5% av vad PU har i sina pärmar är irrelevant skräp.

Hur stor andel vittnesmål tror du vi har tillgång till från själva mordplatsen?

Efter att ha följt alla PU-ledare och åklagare under årens lopp, så är ju inte förtroendet på topp.
Hur vet du att det är skräp?
Citera
2020-03-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Hur vet du att det är skräp?

Det är en rimlighetsbedömning. En beskrivning av hur mordet har gått till, relevanta förhör och bevisredogörelser ryms väl rimligen i några pärmar. Är det inte 200 hyllmeter pärmar man har? En 1/2% av det blir 1 meter pärmar; i runda slängar 16 pärmar. Det verkar stämma.
Citera
2020-03-10, 12:57
Medlem
sankmarks avatar
Citat:

Jo, oroväckande om de bara har en indiciekedja/hittepå likt TP om SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in