2020-07-13, 11:25
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Ja, jag förstår en del matematik, det är rätt mycket sånt när man läser teknisk fysik. Men jag ser inte riktigt vad medel har med saken att göra. Socialen tar inte barnen ifrån alla mammor som är sämre än medel. Snarare är det väl den värsta halva procenten typ, och där är inte Bella, även om hon byter pojkvän flera gånger om året.
Nej, om du inte begriper att alla mammor inte kan vara bättre än medel, och inte "ser" riktigt vad medel har med saken att göra, då verkar du ju inte läsa teknisk fysik eller så blir du inte klar i tid?
Beroende på distributionsfördelningen, så kan måste cirka hälften vara sämre än medel. Hälften av alla som läser teknisk fysik tvingas väl byta linje?
Alla mammor kan inte heller vara bättre än medel, men dom är ändå mammor.
Citera
2020-07-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Ett uttryck myntat av satirkontot "griploov", en kroppsöppning där det manliga organet kan införas ;-)

Såå....alla kroppsöppningar alltså?
Citera
2020-07-13, 11:39
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Isabella L har lagt upp ett rätt kul klipp på sin Instagram Stories, men det väcker några frågor hos mig. Det föreställer hennes kille (som verkar vara en rätt skön typ) som tar på sig en mask i Arlandas VIP lounge och sedan öppnar en Wasa Knäckebröd och säger (typ): Nej, fan, masken.

Det var lite kul, men framförallt: Är man tvungen att ha på sig mask när man flyger nu? Och i så fall har de slutat servera mat och dryck på planen eller ska folk riva av sig masken varje gång de ska ta en klunk kaffe? Jag bara undrar. Om någon vet så får ni gärna berätta det för mig, för jag kommer aldrig att få reda på det annars, för jag tänker inte resa förrän pandemin är över.

För övrigt har hon inte bloggat på rätt länge nu. Jag tror hon helt lägger av om hon får ett annat liv, på ett eller annat sätt.

Bellsans nya offer verkar vara en riktig lustigkurre, nya Jocke o Jonna. Får vi se ballongdansen snart?

Köp en mask och ta med dig om du ska resa och ha i fickan, kostar inte mycket. Flygbolagen brukar informera om vad som gäller, välj att ha smsaviseringar med info om din flight från bolaget. En del kortare flighter serverar ingenting, andra har färdiga småpaket med en flaska vatten och en macka redan utplacerat på din stol när du ska sätta dig. Dra ner masken när du ska inta något, Ingen övrig servering. Passa på att köp något gott att ta med själv från flygplatscafeerna, bunkra småflaskor med sprit från taxfreen, eller köp minsta möjliga flaska och slit upp den förseglade påsen och njut. Men det är väl olika på olika flighter beroende på vart du ska.
Senast redigerad av KnugenAfKnungsan 2020-07-13 kl. 11:45.
Citera
2020-07-13, 11:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
För övrigt har hon inte bloggat på rätt länge nu. Jag tror hon helt lägger av om hon får ett annat liv, på ett eller annat sätt.

Jag tror att hon, precis som många andra bloggerskor, helt enkelt går över till att flytta verksamheten till Instagram och andra plattformar eftersom bloggplattformen i sig inte är speciellt lönsam längre. Å andra sidan så har Blondinen inte varit speciellt duktig på att bygga upp sig på andra plattformar om jämför med andra influensor.
Citera
2020-07-13, 11:46
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Om jag inte är helt fel ute så sysslar väl Biancas märke CAIA Cosmetics med färgkosmetik (make-up) medan Löwengrip är hudvård och hårvård.
Så de är inte konkurrenter annat än om konsumenternas pengar förstås.

Bianca har ju lyckats väldigt bra, Isabella måste vara svårt avundsjuk på henne. För Isabellas del tror jag ett förvärvsarbete av enklare slag vore lämpligt. Men även det kan nog bli svårt, hon har endast gått ut grundskolan.
Citera
2020-07-13, 12:37
Medlem
snipa96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bianca har ju lyckats väldigt bra, Isabella måste vara svårt avundsjuk på henne. För Isabellas del tror jag ett förvärvsarbete av enklare slag vore lämpligt. Men även det kan nog bli svårt, hon har endast gått ut grundskolan.
Har Blondinbella endast gått ut grundskolan?
Jo hemtjänst eller butiksbiträde kanske, men hon verkar så vimsig på bloggen.
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Exakt, godkänd, hon verkar påhittig med barnen.
Senast redigerad av snipa96 2020-07-13 kl. 12:43.
Citera
2020-07-13, 13:04
Medlem
Citat:
Isabella L har lagt upp ett rätt kul klipp på sin Instagram Stories, men det väcker några frågor hos mig. Det föreställer hennes kille (som verkar vara en rätt skön typ) som tar på sig en mask i Arlandas VIP lounge och sedan öppnar en Wasa Knäckebröd och säger (typ): Nej, fan, masken.

Det var lite kul, men framförallt: Är man tvungen att ha på sig mask när man flyger nu? Och i så fall har de slutat servera mat och dryck på planen eller ska folk riva av sig masken varje gång de ska ta en klunk kaffe? Jag bara undrar. Om någon vet så får ni gärna berätta det för mig, för jag kommer aldrig att få reda på det annars, för jag tänker inte resa förrän pandemin är över.

Varför måste hon prata som en bebis eller läsa?
Citera
2020-07-13, 13:12
Medlem
Citat:
Nej, om du inte begriper att alla mammor inte kan vara bättre än medel, och inte "ser" riktigt vad medel har med saken att göra, då verkar du ju inte läsa teknisk fysik eller så blir du inte klar i tid?
Beroende på distributionsfördelningen, så kan måste cirka hälften vara sämre än medel. Hälften av alla som läser teknisk fysik tvingas väl byta linje?
Nu låter det iofs som du blandar ihop medel och median, men frågan kvarstår, vad har det med saken att göra? Det jag sa var att Bella kanske inte är någon idealisk mamma, men det krävs väldigt mycket mer än att vara en halvdan mamma för att socialen ska ta barnen ifrån en.

Det har ju ingenting med genomsnitt att göra, besluten fattas inte baserat på statistik utan baserat på absoluta krav om barnens välmående.
Citera
2020-07-13, 14:26
Medlem
KuReLuBs avatar
Det är naturligtvis ett spel för att få upp visningar på hennes ankrade sociala medier.
Citera
2020-07-13, 14:43
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nu låter det iofs som du blandar ihop medel och median, men frågan kvarstår, vad har det med saken att göra? Det jag sa var att Bella kanske inte är någon idealisk mamma, men det krävs väldigt mycket mer än att vara en halvdan mamma för att socialen ska ta barnen ifrån en.
Det har ju ingenting med genomsnitt att göra, besluten fattas inte baserat på statistik utan baserat på absoluta krav om barnens välmående.
Alla kan inte vara bättre än medel, Isabella är inte en dålig mamma, hon hittar på en hel del kul med barnen. Du verkar tycka att alla ska vara supermorsor.
Du kan omojligt ha klarat av en BSc, jag skrev extra detaljerat åt dig, cirka och att det beror på distributionsfunktionen, och blandade inte ihop med median.
Du blir ju inte statistiker på KTB,så sluta att alltid tjafsa om allt.
Citera
2020-07-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Såå....alla kroppsöppningar alltså?

Ja, om vi förtydligar det lite - öppningarna i svanskotans omedelbara närhet

Om Bellan nöjer sig med 1:an eller kör 1+2 är nog bara exen som vet något om
Citera
2020-07-13, 17:11
Medlem
Citat:
Alla kan inte vara bättre än medel, Isabella är inte en dålig mamma, hon hittar på en hel del kul med barnen. Du verkar tycka att alla ska vara supermorsor.
Du kan omojligt ha klarat av en BSc, jag skrev extra detaljerat åt dig, cirka och att det beror på distributionsfunktionen, och blandade inte ihop med median.
Du blir ju inte statistiker på KTB,så sluta att alltid tjafsa om allt.
Nu var ju som sagt hela poängen med mitt inlägg just att hon INTE är så fantastiskt dålig mor, så jag förstår fortfarande inte vad du tjafsar om. Jag bryr mig inte om hon är bättre eller sämre än medel, bara om att hon är väldigt långt ifrån att vara så dålig att soc skulle knacka på och hämta barnen.

F ö tar man M. Sc. på KTH, eller det gjorde man på min tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in