2020-08-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
60 mill p bok er ikke ndvendigvis mye penger. Ikke om du har store forpliktelser.
Friskt i minne den ogs mediesky investoren Ein*r A*s som etter sigende var god for 1mrd+++.
Hvorda gikk det med han igjen??
Tenker da p formuen 12 vs 13 sept 2018.
status ved inngelse av ektepakten. Forstod han hadde nettoverdier p 60 mill da. Uansett gir hun fra seg sin andel av bolig mot de nevnte ytelser. Tryggheten. Ser ikke dette som generst.
Citera
2020-08-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ektepakten er vidrig. Og alle reagerer p den. Til og med TH sin egen advokat vil ikke vedkjenne seg den. Den vitner om en kontrollerende og hevngjerrig mann.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-laget-den

https://www.dagbladet.no/nyheter/rea...akten/72410531
Jo. Det skjnner jeg. Men det er jo et snart 30 r gammelt dokument. Ektepakten var vesentlig mindre oppsiktsvekkende sett i riktig kontekst og tidsepoke. TH nsket vel sikre seg et hjem.
Forvrig et hjem som jeg mener huske at ble pantsatt for komme seg igennom en likviditetskrise. Ser at det refereres til at TH hadde investert 60mill p tidspunktet. Det sies i grunn ikke mye om hvordan gjeldssituasjonen var.
Citera
2020-08-13, 14:06
Medlem
Citat:
Jeg applauderer dette innlegget! Vel sagt. Holden forskte vre s diplomatisk han kunnde i dag. Men det hjelper ikke mye etter hva Hagen-familien selv har lekket til pressen.

Jeg er veldig glad for se at flere reagerer sterkt p de grunnlse og ondskapsfulle spekulasjonene brukeren Rips ha angrepet AEHs ettermle med.

Takker alle som har reagert p ondskapen.
Citera
2020-08-13, 14:07
Medlem
Citat:
Jo. Det skjnner jeg. Men det er jo et snart 30 r gammelt dokument. Ektepakten var vesentlig mindre oppsiktsvekkende sett i riktig kontekst og tidsepoke. TH nsket vel sikre seg et hjem.
Forvrig et hjem som jeg mener huske at ble pantsatt for komme seg igennom en likviditetskrise. Ser at det refereres til at TH hadde investert 60mill p tidspunktet. Det sies i grunn ikke mye om hvordan gjeldssituasjonen var.

Ektepakten handlet om straff. Og hevn. Alle ser det. Den er skammelig.
Citera
2020-08-13, 14:13
Medlem
Citat:

TH hadde "p begynnelsen av 90-tallet 60 millioner p bok og nesten ingen gjeld". Siterer fra hukommelsen. Det var snakk om overskuddslikviditet, penger som skulle investeres i ett eller annet. Penger p bok, om du vil.

TH har senere sagt at han burde ha lnefinansiert eiendomsinvesteringene sine. Og da tolker jeg det slik, i stedet for bruke all fri likviditet til kjpe opp eiendom (i et mer langsiktig perspektiv).

TH havnet i en likviditetskrise. Noe som er langt fra konkurs, eller konomisk kollaps. Han mtte selge noen eiendommer, for greie beholde resten av eiendommene.
Citera
2020-08-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH hadde "p begynnelsen av 90-tallet 60 millioner p bok og nesten ingen gjeld". Siterer fra hukommelsen. Det var snakk om overskuddslikviditet, penger som skulle investeres i ett eller annet. Penger p bok, om du vil.

TH har senere sagt at han burde ha lnefinansiert eiendomsinvesteringene sine. Og da tolker jeg det slik, i stedet for bruke all fri likviditet til kjpe opp eiendom (i et mer langsiktig perspektiv).

TH havnet i en likviditetskrise. Noe som er langt fra konkurs, eller konomisk kollaps. Han mtte selge noen eiendommer, for greie beholde resten av eiendommene.

Connect the dots. Ektepakten har ingenting gjre med likviditet eller finanskrise. Her er det turbulensen p hjemmebane som gjelder. Har noen i Hagen-familien kommentert ektepakten?
Citera
2020-08-13, 14:38
Medlem
Citat:
Connect the dots. Ektepakten har ingenting gjre med likviditet eller finanskrise. Her er det turbulensen p hjemmebane som gjelder. Har noen i Hagen-familien kommentert ektepakten?

Nei, ingen kommentarer fra familien. Ingen kommentarer fra tidligere bistandsadvokat og n forsvarsadvokat Svein Holden. Ingen kommentarer fra de voksne barnas bistandsadvokat Stle Kihle. Ingen kommentarer fra AEHs bistandsadvokat Gard Lier.

Eneste som har kommentert ektepakten av 1993 er advokat Bjrn Brodwall, og han mener at han "ikke kunne ha skrevet den". BB nekter for ha skrevet ektepakten i VG.

Samtidig vedgr BB ha skrevet ektepakten av 1987. Den er veldig ille den ogs.

Jeg tror du nevnte tidligere at ektepakten var hevn. Enig i det. En grusom og deleggende hevn.
Citera
2020-08-13, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis du gjr det p den mten s er det vel ikke anonymt (hvis jeg har forsttt det rett) - da vil vel stemmen bli registrert med mailadressen?

Det er fortsatt anonymt s lenge man ikke m legge inn mailadressen. Fl*shb*ck har jo begge deler, men det blir en annen skl.
Citera
2020-08-13, 15:05
Medlem
Citat:

Nei det er jeg ikke enig i. Disse to er 68 generasjonen, og mye arbeid for kvinners frigjring og verdsettelse var allerede gjort. Det var diskusjoner om pensjonspoeng til hjemmevrende, at husmor ogs var like mye arbeid og verdiskapning for familien som forsrgeren. Han srger for seg, kort og godt. Det er me, me, me hele veien med han som jeg ser det. Til og med underske mordet er mindre viktig enn at han fr ligge i sin egen seng. Han ignorerer at det var hennes hjem.
Citera
2020-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Her har Kornblomst rett. Og du br g i deg selv. For her fremstr du ikke spesielt sympatisk.

Ja det var tung lesning. Det er undvendig fremstille henne som tung rusmisbruker s hun kun kunne ha et par kroner mellom hendene. Hva hun skal utsettes av rykter, sitter under palmene p en sydhavsy og gir blaffen i familien. Rus og atter rus. Alkohol og pub. Hennes siste minutter p denne jord m ha vrt hjerteskjrende, og ingen i familien str opp for henne i media. Det er ikke ndvendig skrive s stygt om henne mer.
Citera
2020-08-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er veldig glad for se at flere reagerer sterkt p de grunnlse og ondskapsfulle spekulasjonene brukeren Rips ha angrepet AEHs ettermle med.

Takker alle som har reagert p ondskapen.

De er ikke grunnlse. Det er begrunnet i rykter fremsatt her av flere andre brukere.
Akkurat som det er rykter s langt om THs personlighet. Som jeg heller ikke fornekter er sanne, det enevutelukker s visst ikke det andre.

Disse ryktene drar jeg ikke frem av ondsinnethet, men fordi de kan forklare mangel p bil, rderett over penger og det ha mistet styreverv.

Det er faktisk vanlig for familier til mennesker med denne problematikk ske minimere skadeomfanget rundt disse pasientene, samme om dere nsker kalle det ondskap.

Jeg har jobbet opp mot denne pasientgruppen i mange r, fra fine fruer til uteliggere p gata. Fellestrekket er at de ikke greier ta ansvar for seg selv, langt mindre de forpliktelser som flger med de ovenfor nevnte forhold.
De er heller ikke i stand til ta seg godt av barn.

Det er ikke slik at denne pasient gruppen fikser livene sine bare de fr ansvarsoppgaver store nok. Dette er et faktum, ikke ondsinnethet.
Citera
2020-08-13, 15:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
De er ikke grunnlse. Det er begrunnet i rykter fremsatt her av flere andre brukere.
Akkurat som det er rykter s langt om THs personlighet. Som jeg heller ikke fornekter er sanne, det enevutelukker s visst ikke det andre.

Disse ryktene drar jeg ikke frem av ondsinnethet, men fordi de kan forklare mangel p bil, rderett over penger og det ha mistet styreverv.

Det er faktisk vanlig for familier til mennesker med denne problematikk ske minimere skadeomfanget rundt disse pasientene, samme om dere nsker kalle det ondskap.

Jeg har jobbet opp mot denne pasientgruppen i mange r, fra fine fruer til uteliggere p gata. Fellestrekket er at de ikke greier ta ansvar for seg selv, langt mindre de forpliktelser som flger med de ovenfor nevnte forhold.
De er heller ikke i stand til ta seg godt av barn.

Det er ikke slik at denne pasient gruppen fikser livene sine bare de fr ansvarsoppgaver store nok. Dette er et faktum, ikke ondsinnethet.
Men det har da kommet frem at AEH helt til det siste var aktiv ihht hndverkere / elektriker / hyttetur, nsket sitte barnevakt, snakket med venninner, anskaffet valp osv osv

For meg tyder det p at hun var en skarp og oppegende person - ikke en "pasient"

Men mye tyder p at hun ikke hadde det bra. Dette p grunn av sin ektemann. Ekteskapsproblemer, kallenavn og mulig psykisk vold tror jeg er mer relevant belyse

Det er min oppfatning
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-13 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in