2020-08-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Tenk at TH monterte sitt eget alibi overvkningskamera p Futurum relativt kort tid fr han virkelig trengte det som mest... snakker om flaks...

Kjempeflaks, men litt uflaks at montren ikke satte vinkelen p kameraet slik at man kunne se personen inne i bilen. Det var bra de ikke brukte samme montren i SL4... Alarmsystemet der var jo frakoblet en god stund i forveien selvom TH flte seg forfulgt en periode fr kidnappingen...Det kan jo vre en montr hos alarmselskapet som kan vre GM.
Citera
2020-08-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ok, det har jeg ikke ftt med meg. Jeg er enig i at det er et tankekors.

Bra! Helt enig. Kjempestort tankekors, og kanskje dette er de 2 som er GM? S mten han holdt sag og hammer som svrt mistenkelig. Sikkert de som har glemt den mystiske plankebiten p trappa. De s litt slurvete ut..

Legon kjrer teori: Helan og Halvan, og den mystiske plankebiten.
Citera
2020-08-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kjempeflaks, men litt uflaks at montren ikke satte vinkelen p kameraet slik at man kunne se personen inne i bilen. Det var bra de ikke brukte samme montren i SL4... Alarmsystemet der var jo frakoblet en god stund i forveien selvom TH flte seg forfulgt en periode fr kidnappingen...Det kan jo vre en montr hos alarmselskapet som kan vre GM.

Hva vet vi om vinkelen? Nytt, moderne kamera, med antatt god opplsning. Og politiet kan ikke identifisere bilfreren? Tja, vet ikke hva jeg skal tro om akkurat det. Og man m jo tro at det var bedre lys enn da Futurum-mennene ble fanget p kamera? Frste observasjonen av dem var vel 07:36? Hagen ankom Futurum ca halvannen time senere.
Citera
2020-08-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Hva vet vi om vinkelen? Nytt, moderne kamera, med antatt god opplsning. Og politiet kan ikke identifisere bilfreren? Tja, vet ikke hva jeg skal tro om akkurat det. Og man m jo tro at det var bedre lys enn da Futurum-mennene ble fanget p kamera? Frste observasjonen av dem var vel 07:36? Hagen ankom Futurum ca halvannen time senere.

Jeg tror mye, men forholder meg mest til det som har fremkommet i media. Jeg tenker at det er en god grunn til at man omtaler dette som de gjr. Bilen til TH er formuleringen. Ikke at TH sees p kamera komme kjrende i sin bil. Litt som SMSen som ble sendt til dattera: SMSen ble sendt i fra AEH sin telefon. Ikke at hun ndvendigvis var avsender.
Citera
2020-08-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon! :-)
Jeg tenkte p det med tredjemannsransaking og/eller om det finnes andre lover som gir politiet lov til beslaglegge sted. Og jeg tenker at det hadde vrt en fordel om politiet (fra dag 1 og i s lang tid fremover som politiet finner det ndvendig) kunne beslaglegge et sted (som f.eks i dette tilfellet en bolig) for alvorlig straffbar handling (for finne spor og for utfre underskelser) uansett om dette stedet er BO's bolig eller ikke og uansett om andre personer som bor i huset er eller ikke er mistenkt eller siktet for forbrytelsen.

F.eks et tenkt eksempel: Ogs hvis stedet for en slik alvorlig kriminell handling mot BO ble utfrt i et hus som ikke er BO's hjem, tenker jeg at det hadde vrt en fordel om politiet kunne beslaglegge huset fra dag 1 for finne spor og utfre underskelser.

Fra uttalelse fra politiet i mai i r: (Politiet mener det er viktig understreke at en tredjemannsransakingen i dette tilfellet gjres p stedet for en alvorlig straffbar handling. Underskelsene er ledd i etterforskingen av hva som har skjedd med Anne-Elisabeth Hagen.
Formlet med etterforskningen er bringe klarhet i hva som har skjedd, hvordan, hvem som str bak, og hva som er motivet. Politiet sker etter bevis bde for og imot enkeltpersoners skyld, og i en bred og objektiv etterforskning er en viktig oppgave for politiet ogs ivareta fornrmedes rettsvern, sier politiadvokat Hrenovica.
Det stedet som fremstr som stedet for en straffbar handling, fornrmedes bolig, og hennes vrige tilholdssteder er i den sammenheng relevante steder ske etter bevis som kan gi svar p disse sprsmlene, skriver politiet.
)
I brevet til TH s sto det jo at kidnappingsofferet ville bli tatt av dage dersom politi ble innblandet. Derfor gikk politiet varsomt frem den frste tiden. Smart trekk av GM.
Citera
2020-08-19, 17:18
Medlem
Citat:
Er det noen som sitter p noe informasjon og vet hva TH har gjort av tiltak for finne sin kjre kone?

Det er en rekke logiske brister i denne saken som TH selv m ta regninga for etter min mening.

Han vil ikke samarbeide med politiet, men har han engasjert privatdetektiv hvis han og familien er sikre p bortfring? Hva med tidligere ansatte fra FBI, CIA eller ett sikkerhetsselskap i verdensklasse som er spesialister p kidnappinger osv. Jeg tror at hvis han har gjort dette s ville det fremkommet i media. S da antar jeg at svaret er nei.

Hadde en av mine familiemedlemmer blitt kidnappet s hadde jeg gjort alt. Gtt til media, snakket til kidnapperne gjennom TV, aviser og p nett. Hyret inn de aller beste hvis konomien tillot det. Samarbeidet godt med politiet, men det er meg. TH er uinteressert i dette, og klarer g p jobb(dagen etterp) samt f igjen huset hvor ukjente GM drepte AEH etter 49 rs ekteskap.

Han er jo p en mte allerede dmt og hvis man er uskyldig s er det nrliggende tro at en ville gjort alt for motbevise politiets hypotese samt renvaske seg slik at man blir 100% frifunnet. Den eneste muligheten for TH bli frifunnet av folket er hvis man finner andre GM og dmmer disse. Det vil si GM som til n aldri har vrt interessert i penger. Ikke nr hun var kidnappet eller i dusren som er utlovet. Det er kun nr det brenner under fttene p TH at han tar pngboka opp av lomma.

Til dere som er 100% sikre p at TH er uskyldig s har jeg enda ikke sett en eneste teori her som kan virke logisk nok til forklare hans uskyld...
Politiet har uttrykt seg tvetydig om hvor vidt TH har samarbeidet med politiet, og da er det opp til hver enkelt velge hvilken pstand man skal tro p.

Dette sammen med at vi har ftt vite at TH har ftt hjelp til sette sammen en svrt innholdsrik skriftlig oversikt om tanker TH har gjort seg om saken, gjr at jeg mener det motsatte enn deg.

I tillegg har vi ftt vite, gjennom datterens brev som ble offentliggjort, at TH har hatt tillit til politiet, nr det gjelder oppklaring av saken.

Ellers tror jeg at TH har rdfrt seg med sin advokat underveis. Til en viss grad kan jeg ogs tenke meg at Holden i den tiden, har vrt ndt til vre svrt overtalende, nettopp fordi TH har en mer flelsesladet tilnrming til saken.

I imotsettning til deg, ville jeg nok heller gjort det samme som TH i en slik situasjon. Lyttet til rd fra eksperter.
Nr de personene du anser som eksperter, tar avgjrelser, som bare du selv kan vite er feil (nr man selv blir siktet), s mister man selvsagt tillitt til disse.

Forelpig er det ikke fremkommet at TH og Holden har foretatt egen etterforskning, med andre eksperter enn politiet.
N vet vi at det har blitt gitt uttrykk for at det nskes nye yne p saken, inntil da forekom det ingen privatetterforskning (det er bekreftet i media).

I mellomtiden kan det hende at privatetterforsker er involvert i saken. I tilfelle det ikke er tilfellet, s kan det like gjerne vre Holden som frarder TH iverksette egen etterforskning. Det kan vre at det er nettopp i den sammenhengen, at Holden har vrt ndt til vre svrt overtalende, fordi det (sikkert) kan vre svrt deleggende for den pgende etterforskningen.

Men som du sier - det er bare min mening.

Jeg ville lyttet til eksperter, men jeg ville sagt ifra underveis om jeg var uenig, s ville det blitt deres oppgave overtale meg.
Citera
2020-08-19, 17:21
Medlem
Citat:
Jeg tror mye, men forholder meg mest til det som har fremkommet i media. Jeg tenker at det er en god grunn til at man omtaler dette som de gjr. Bilen til TH er formuleringen. Ikke at TH sees p kamera komme kjrende i sin bil. Litt som SMSen som ble sendt til dattera: SMSen ble sendt i fra AEH sin telefon. Ikke at hun ndvendigvis var avsender.

Ja, vi forholder oss til media. Og politiet lekker utvalgte "godbiter" til media. De lekker kun opplysninger som er ufordelaktige for TH. Eller tror du det er SH som har lekket at TH er "vanskelig" i avhr?
Citera
2020-08-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
I brevet til TH s sto det jo at kidnappingsofferet ville bli tatt av dage dersom politi ble innblandet. Derfor gikk politiet varsomt frem den frste tiden. Smart trekk av GM.
Fetad: Jeg synes ikke at politiet gikk s varsomt frem som de burde ha gjort. De burde bl.a. ha unngtt la det st p flombelysning i huset p nettene. De burde ha mtt med sivil bil og sivilkledte politibetjenter da de mtte TH p bensinstasjonen p forsvinningsdagen.

Politiet var p stedet allerede p forsvinningsdagen. Men jeg vet ikke om S4 var beslaglagt i den perioden i 2018 da politiet foretok underskelser og sporsikring i S4.
Noen her som vet om S4 var beslaglagt i den perioden?

Snen dekker n bakken p Fjellhamar. 16. desember er det satt frem adventsstaker i vinduene i Sloraveien 4. Ogs en busk ved garasjen er pyntet med julelys.
Mens krimteknikerne har saumfart eneboligen i halvannen mned, har Tom Hagen bodd borte. N er det tte dager til jul. Hagen har flyttet hjem igjen til huset kona hans forsvant fra.

https://www.vg.no/spesial/2019/loren...d=desember2018
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-19 kl. 17:35.
Citera
2020-08-19, 17:48
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg synes ikke at politiet gikk s varsomt frem som de burde ha gjort. De burde bl.a. ha unngtt la det st p flombelysning i huset p nettene. De burde ha mtt med sivil bil og sivilkledte politibetjenter da de mtte TH p bensinstasjonen p forsvinningsdagen.

Politiet var p stedet allerede p forsvinningsdagen. Men jeg vet ikke om S4 var beslaglagt i den perioden i 2018 da politiet foretok underskelser og sporsikring i S4.
Noen her som vet om S4 var beslaglagt i den perioden?

Snen dekker n bakken p Fjellhamar. 16. desember er det satt frem adventsstaker i vinduene i Sloraveien 4. Ogs en busk ved garasjen er pyntet med julelys.
Mens krimteknikerne har saumfart eneboligen i halvannen mned, har Tom Hagen bodd borte. N er det tte dager til jul. Hagen har flyttet hjem igjen til huset kona hans forsvant fra.

https://www.vg.no/spesial/2019/loren...d=desember2018

Det at politiet mtte opp uniformert med vanlig politi bil, er TH sin pstand. Politiet selv har aldri kommentert dette, jeg hrt at de mtte opp i sivil politi bil, men var uniformert.. Men som sagt dette er rene pstander fra TT
Citera
2020-08-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Det at politiet mtte opp uniformert med vanlig politi bil, er TH sin pstand. Politiet selv har aldri kommentert dette, jeg hrt at de mtte opp i sivil politi bil, men var uniformert.. Men som sagt dette er rene pstander fra TT

Th er et kjent ansikt i Lrenskog. Sikkert en hyggelig passiar med uniformert politi!
Citera
2020-08-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Jeg skrev: "De burde ha mtt med sivil bil og sivilkledte politibetjenter"

(26.03.2020) Politiet mtte ham i uniformert kjrety. N forklarer de hvorfor.
Etterforskningsleder Tommy Brske bekrefter for frste gang hvordan mtet med Tom Hagen foregikk den dagen hans kone angivelig ble kidnappet.
Det er riktig at politiet mtte Tom Hagen p den lokale bensinstasjonen med en uniformert patrulje. Utover at dette var en vurdering som ble tatt p bakgrunn av informasjonen som var tilgjengelig, har vi ingen ytterligere kommentarer til dette n, sier Brske til VG.

VG har tidligere skrevet at Tom Hagen mtte sivile politifolk p bensinstasjonen denne dagen. Dette er ikke riktig, og vil bli rettet i de artiklene hvor det har sttt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-tom-hagen
Citera
2020-08-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nr det gller polisen, att de inte ska uppehlla sig fr mycket i huset, handlar det om att
"det fysiske arbeidet i Sloraveien 4 begrenses til et minimum for hindre at mulige spor blir delagt."
Nr det gller att TH inte fr uppehlla sig i bostaden handlar det om att " ...kan bli negativt pvirket av at siktede i denne perioden gis tilgang til boligen, med den risiko som da vil foreligge for kontaminering av stedet .."
och att politiet "ikke nsker at han skal pvirke noen av forholdene der".

Genom sdana ordval styrs lsaren att tnka p TH som ngon som vill pverka bevis i hemmet,
vill kontaminera bostaden.
Medan polisen br undvika att oavsiktligt frstra mjliga spr.

Det r en hel del som skrivs mellan raderna, i syfte att framstlla TH som en skurk.
Antingen medvetet eller fr att skribenten r p samma niv som polisen.
Finns bttre exempel n dessa, men det var vad jag hittade snabbt nog ..
Det som du skrev her er viktig! Jeg lurer p om politiet og journalister i fremtiden kommer til endre p hvordan de uttaler seg om slike detaljer i slike saker der den som er mistenkt og/eller siktet kan vre 100% uskyldig i det han er mistenkt og siktet for.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in