2020-08-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Noen her inne mente at han var sparket pga lekkasjer. Da hadde han neppe ftt jobb i PST 😂 De hemmelige over alle hemmelige sammen med E-tjenesten!
Et svrt godt poeng!
Citera
2020-08-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Du fr mene hva du vil. Vi fr vre enige i vre uenige.

Nr Svein Holden har sagt at han mener at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet, s tenker jeg at SH er sikker p at de taushetsbelagte opplysningene er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet.

(06.08.2020)Holden mener at Hagen er forhndsdmt, og at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet, melder NRK.
Derfor har vi anmeldt politiet for brudd p taushetsplikten, sier advokaten.
Han peker p at slike lekkasjer er svrt belastende for hans klient og klientens familie.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...elder-politiet

Jeg tenker det bare er positivt at man ettergr Politiets arbeid hvis det viser seg stemme. Det har nok uansett en preventiv effekt hvor man tenkter seg om en gang ekstra fr man skulle fristes av lekke opplysninger som er taushetsbelagte.
Senast redigerad av PinkPanter2020 2020-08-20 kl. 22:52.
Citera
2020-08-20, 22:50
Medlem
Citat:

Nr Svein Holden har sagt at han mener at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet, s tenker jeg at SH er sikker p at de taushetsbelagte opplysningene er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet.

(06.08.2020)Holden mener at Hagen er forhndsdmt, og at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet, melder NRK.
Han peker p at slike lekkasjer er svrt belastende for hans klient og klientens familie.

Det er jo slik advokater snakker s du overtolker det Holden sier, han representerer kun TH og alt han sier eller foretar seg er p vegne av klienten.
Citera
2020-08-20, 22:53
Medlem
Citat:

Du m aldri tro blindt p hva forsvarsadvokater sier, husk at det uansett vil vre et element av spill for galleriet ha en slik jobb. Den moralske strikken tyes. Dnn rlige forsvarsadvokater gjr sjelden karriere. Det er klart at forsvarsadvokater tjener p vinne saker for sine klienter (her: TH), nrmest koste hva det koste vil. Man m bare passe p skjule det s godt man kan. Her er du nok litt godtroende, z-z-z.
Citera
2020-08-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du fortsetter p et niv det er umulig diskutere p!

Du oppretter en strmann og med den tillegger meg en mening du ikke har funnet grunnlag for tro at jeg har.

Det bedrer ikke akkurat inntrykket!
Nr har jeg tillagt deg en mening? Les nye en gang til og prv forst sammenhengen i det jeg skriver. For sitere SH. Det er ikke slik dere tror.....nok avsporing for i dag. La oss diskutere aeh og ikke elvis.
Citera
2020-08-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Du m aldri tro blindt p hva forsvarsadvokater sier, husk at det uansett vil vre et element av spill for galleriet ha en slik jobb. Den moralske strikken tyes. Dnn rlige forsvarsadvokater gjr sjelden karriere. Det er klart at forsvarsadvokater tjener p vinne saker for sine klienter (her: TH), nrmest koste hva det koste vil. Man m bare passe p skjule det s godt man kan. Her er du nok litt godtroende, z-z-z.
Takk for rd! :-)
Tror du at det hender at det forekommer at en advokat og/eller en klient selv lekker taushetsbelagte opplysninger for s beskylde og anmelde politiet for ha lekket opplysningene? Det ville vrt litt djevelskt gjort
Citera
2020-08-20, 23:08
Medlem
Citat:
Tror du at det hender at det forekommer at en advokat og/eller en klient selv lekker taushetsbelagte opplysninger for s beskylde og anmelde politiet for ha lekket opplysningene? Det ville vrt litt djevelskt gjort

Vi vet jo ikke engang om det har skjedd at taushetsbelagte opplysninger er omtalt i media.
Citera
2020-08-20, 23:13
Medlem
Citat:

Flere av disse lekkasjene kan faktisk vre gjennomfrt av TH selv for villede, sverte politiet og gi han sympati. Han kan selv ha snakket med andre som har foret media med denne informasjonen.

Eller mener du at SH har sikre kilder i fra media p hvem som er avsender av informasjonen?

Jeg tror kildevernet for de anonyme kildene er godt i varetatt i denne saken som i andre saker. Det er like sannsynlig at det er TH selv som lekker som at det er politiet eller andre med kjennskap til etterforskningen.

Fr det foreligger fakta rundt dette s er det kun spekulasjoner uansett om du har tunnelbrillene p eller av for TH sin skyld eller uskyld.
Citera
2020-08-20, 23:15
Medlem
Holden om lekkasjer:

Citat:
Lrenskog-forsvinningen er p alles lepper og har vrt det lenge. Hva synes du om mediedekningen og oppmerksomheten?

Jeg har forstelse for at dette er en sak som fenger mediene. Den har mange sider ved seg som bde er spektakulre og spesielle. Det som samtidig er et tankekors er det store antallet lekkasjer som gr ut med saksopplysninger. Det gjr meg ganske betenkt.

Hvordan?

Jeg har ikke noe formening om hvor lekkasjene kommer fra, men srlig den siste tiden har det vrt voldsomt mye informasjon som kommer ut, som strengt tatt ikke burde vre ute. Faren ved det er at mediene som legger ut den informasjonen de fr, ikke har det totale bildet. Det innebrer at informasjon som for det enkelte mediet kan fremst som mindre viktig, egentlig kan ha en helt annen betydning. Det kan nrmest delegge etterforskningen av saken, og det nsker vi absolutt ikke.

Citat:
Hvordan er det representere en klient som til de grader er forhndsdmt i sosiale medier?

Det har nok en sammenheng med det statistiske faktumet at det ofte er en ektefelle som str bak straffbare handlinger av den karakter vi her str overfor. Jeg var veldig tydelig overfor klienten om dette da vi kom i kontakt, og sa at han mtte forvente at politiet kom til ha et betydelig fokus p ham. Det er klart at vi opplever presset fra folkedomstolen som krevende, selv om lagmannsretten lslot ham fordi det ikke foreligger skjellig grunn til mistanke om at han har noe gjre med saken.
advokatbladet.no/manedens-advokat/ukomplisert-rolig--og-usedvanlig-kjedelig/152025
Citera
2020-08-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Holden om lekkasjer:

advokatbladet.no/manedens-advokat/ukomplisert-rolig--og-usedvanlig-kjedelig/152025

Det er jo litt pussig at SH anmelder politiet nr han i dette intervjuet sier at han ikke har noen formening om hvor opplysningene kommer fra.

Det er vel opplagt at det er TH som har beordret SH til anmelde politiet.
Citera
2020-08-20, 23:32
Medlem
Citat:
Det tror jeg skjer hver eneste dag 😀
Citera
2020-08-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Jeg tenker det bare er positivt at man ettergr Politiets arbeid hvis det viser seg stemme. Det har nok uansett en preventiv effekt hvor man tenkter seg om en gang ekstra fr man skulle fristes av lekke opplysninger som er taushetsbelagte.
Jeg er enig med deg. Og noe som jeg leste i en artikkel kan tyde p at lekkasjer fra politiet er et ganske vanlig fenomen (sitat under).

Citat:
Jeg tror at det er lekkasjer fra politiet. Det ser for meg ut til at lekkasjer fra politiet er et velkjent og ikke uvanlig fenomen:

VEST POLITIDISTRIKT: Lekkasjer og varslinger kan vre ndvendig. Det er en sikkerhetventil i rettsstaten, s ikke noen f mennesker har full kontroll p all informasjon. Men nr noen deler detaljer fra en etterforskning, kan det ogs vre et tegn p et kulturproblem p politihuset. Enten fordi noen ansatte trosser ledelsen, eller fordi ledelsen selv bedriver styrte lekkasjer for styrke sin egen sak, skriver BT-kommentator Mathias Fischer.
https://www.bt.no/btmeninger/komment...aa-politihuset
Citat:
Hvem er det som leverer store deler av innholdet i avhrene og innhold fra den rapporten som ble omtalt i tv2-artikkelen til media, og hva er hensikten med det og hva er tankene bak dette?

Avhrer sier at avhret ikke er tilgjengelig for journalister, men at hun ikke kan garantere noe, str det skrevet.
Hagen er gjennomgende redd for at privat informasjon om han selv, kona eller ekteskapet deres skal bli offentlig kjent. Han mener at medier kun leter etter sensasjoner, og at det kan virke som at ogs politiet er mer opptatt av sensasjoner enn faktisk finne kona hans

https://www.tv2.no/a/11535478/

Avhrer sier at avhret ikke er tilgjengelig for journalister, men at hun ikke kan garantere noe
I all verden?! "Kan ikke garantere noe"? Har politiet lov til lekke slik informasjon til avisene?

Hvis det er noen innen politiet som driver med disse lekkasjene:
Kan politiet rydde opp og f slutt p at enkelte innen politiet driver med slike lekkasjer hvis det ikke er tillatt drive med lekke slike opplysninger?
Jeg synes at det er rttent gjort lekke slik informasjon som ikke skal vre tilgjengelig for journalister og jeg lurer p om det er gjort av ondskapsfullhet og for forske gjre skade.

Jeg forstr TH veldig godt.

VEST POLITIDISTRIKT: Lekkasjer og varslinger kan vre ndvendig. Det er en sikkerhetventil i rettsstaten, s ikke noen f mennesker har full kontroll p all informasjon. Men nr noen deler detaljer fra en etterforskning, kan det ogs vre et tegn p et kulturproblem p politihuset. Enten fordi noen ansatte trosser ledelsen, eller fordi ledelsen selv bedriver styrte lekkasjer for styrke sin egen sak, skriver BT-kommentator Mathias Fischer.
https://www.bt.no/btmeninger/komment...aa-politihuset

Forsvarer anmelder politiet for brudd p taushetsplikten.
https://www.aftenposten.no/osloby/i/...aushetsplikten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in