2020-10-27, 22:09
Medlem
Legokatts avatar
Er enig i at trusselbrev fra ekte kidnappere, giftering og AEH's klr ikke passer helt sammen

Forklaring gjennom hypotese:

-AEH la igjen giftering = symbolsk handling (ekteskapet er over)

-AEH la igjen klrne sine = symbolsk handling "mitt gamle liv er over, mitt nye liv begynner" / eller noe lignende / (Samtidig som det kle av seg / skifte klrne kunne vre praktisk med tanke p ikke legge igjen DNA under staging av boligen - ta p seg DNA-sikre klr)

-GM la igjen trusselbrev uten at AEH viste om det

Oppsummering:

AEH ville legge igjen en symbolsk beskjed til TH (som mulig bare TH skjnte)

GM ville legge igjen brevet for f utbetalt lsepenger
Citera
2020-10-27, 22:18
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag sger inte att du fantiserar fritt ...men det skulle vara bra att veta hur du fr det till att TH var med p detta scenario.
Det er godt mulig at jeg tenker litt annerledes enn mange om mulige hendelsesforlp i denne saken. Jeg forsker ikke lse meg til kun ett mulig. Vi vet for lite, etterforskningen vet selvsagt mye mer.
TH er siktet for medvirkning til drap, og politiet har gtt ut og sagt at de leter etter flere gjerningspersoner. Personlig legger jeg ikke s mye vekt p det med hans DNA p hennes benklr. Det kan ha andre forklaringer, som at DNA oppsto i forbindelse med opprydning/rigging eller at DNA har en naturlig forklaring. Om han har avsatt sitt DNA p toalettringen i forveien, kan det ha blitt avsatt bak hennes knehaser ved etterflgende toalettbesk, - for eksempel.
Citera
2020-10-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
En mulig teori kan vre at AE kom fra badet i 2. etasje (naken eller ifrt badekpe) da hun ble angrepet, og at GM etter angrepet hentet AEs klr som eventuelt l p eller ved badet i 2. etasje (fordi GM nsket kle p henne). GM kan ha forskt kle p henne p gjestetoalettet i 1. etasje uten lykkes, klrne ble tilsmusset under forsket p pkledning og klrne ble lagt igjen p gjestetoalettet. Kanskje GM ikke tenkte p at det ville se merkelig ut at klrne l igjen p stedet?

Hres veldig kunstig ut. Angriper de henne naken s ruller de henne inn i noe. Og en masse plast og teip. Ingen grunn til kle p og deretter pakke godt inn. Og hvorfor frakte henne gjennom flere rom naken og frske kle p en dd kropp p det minste rommet.

Er ganske sikker p at hun er innrullet i noe stort som skjuler omrisset av kropp nr de brer henne ut. Hvorfor skulle noen bry seg med kle p en dd kropp, grise seg til. Grise klrne hennes til. Og bilen.

Hvis de ville hjn skulle ha klr p var det enklest vente til hun kledde p seg selv.
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-27 kl. 22:56.
Citera
2020-10-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hres veldig kunstig ut. Angriper de henne naken s ruller de henne inn i noe. Og en mappe plast og teip. Ingen grunn til kle p og deretter pakke godt inn. Og hvorfor frakte henne gjennom flere rom naken og frske kle p en dd kropp p det minste rommet.

Er ganske sikker p at hun er innrullet i noe stort som skjuler omrisset av kropp nr de brer henne ut. Hvorfor skulle noen bry seg med kle p en dd kropp, grise seg til. Grise klrne hennes til. Og bilen.

Hvis de ville hjn skulle ha klr p var det enklest vente til hun kledde p seg selv.
Jeg tenkte p hvis hun var i live men at hun var bevisstls, angende hvis GM forskte kle p henne.
Hvis GM forskte kle p henne, s kan det ha vrt tilfeldig hvilke klr det ble for det kan ha vrt klr som l fremme p eller ved badet i 2. etasje. (Ut fra en teori om at AE var p badet (naken eller ifrt badekpe el.l.) i 2. etasje kort tid fr angrepet ble utfrt).
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-27 kl. 22:30.
Citera
2020-10-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nei, klrne kan stappes i en sppelsekk og brennes opp s den holder ikke.
Da blir det enn en ting som skal gjres og som kan etterlate spor. Kjenner at akkurat denne delen av diskusjonen blir for morbid for meg, men hvis ting skal g fort og planen er tilintetgjrelse eller la naturen ta seg av det med steiner rundt beina i bunn av Drbak, et tjern i skogen eller kastet utfor et stup der ingen kan se eller komme til, kan GM ha planlagt kvitt liket uten ha et problem med for eks klr og giftering.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-27 kl. 23:26.
Citera
2020-10-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her fr du beskrevet situasjonen godt og i en sammenheng.

Ja, hele saken virker vre styrt etter ordtaket taushet er gull. Dette er et ordtak TH har vist at han er veldig bevisst. Involverte personer virker ogs vre godt koordinerte i forhold til nekte avhr og ikke bidra til opplysninger.

Samtidig har det vrt forsk p vitnepvirkning p ulike niv.
Det kan nesten virke som noen forsker holde et jerngrep p saken.

"Vr stille" ser ut til vre rettesnoren.

Han har jo ikke vrt stille. Timer etter timer har han forklart seg for politiet. Gud vet hvor mange sider med referat. Han har skrevet ned alle sine betraktninger og delt dem med politiet, i nesten to r.
Hvordan kan du si at han ikke har vrt meddelsom? Hvordan kan du si at han har vrt stille.

Han er visst stille n, det kan vre som han og familien sier, at de fler politiet vrir og vender p alt de har sagt, at de ikke kjenner igjen livene sine i politiets utskrifter, at de mener alt blir vridd mot dem til passe i politiets syn p at TH er skyldig.
Det kan ogs vre at TH har problemer med fortsette lgnen, at hsn ikke husker hva han har sagt, og stadig mter seg selv i dra, og lgnene blir avslrt.

Vi vet ikke svaret her, men jeg har problem med se at taushet fra TH sin side har gjennomsyret saken.
Citera
2020-10-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Men hvor er vaskebtta

Jeg kommer ikke bort fra denne x3 p s. Vitne nr 1: Plommerd x3 med stor prydende blank grill og grtt / stlfarget tanklokk. Ok, dette er en facelift 2017 mod, eller nyere. Eldre X3 har ikke denne grillen. Det gr tanklokket er dette x-drive lokket, og er svrt sjelden.

Hvis vi resonerer: plommerd x3, facelift 2017 eller nyere, med grtt x-drive lokk. Dette er en svrt sjelden kombinasjon, jeg tipper det er under 20 stk x3 som er levert slik i norge. Denne bilen finner BMV Norge lett som bare det, dersom de fr beskjed om finne den.

S lenge ikke politiet vet hvilken bil dette var, hvem satt i baksete, hvem kjrte og hva var formlet med turen, s er det meg komplett uforstelig at de ikke vil spore opp bilen. Det holder ikke si at de ikke ser den p veikamera, bomstasjoner osv osv.. Mulig det ikke har med saken gjre i det hele tatt, men s lenge de ikke vet..

Se bilde her, dette er sjelden: https://imgur.com/a/zUOERAw

Tidligere kripos-etterforsker, Asbj*rn Hans*en, karakteriserte vitnet som troverdig. Det er ikke sikkert at denne bilen har noe med saken gjre, men det er interessant at vitnet nevnte detaljen med tanklokket. Jeg mener at denne detaljen bidrar til styrke troverdigheten.
Citera
2020-10-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Men jeg skjnner ikke hvorfor AE`s klr mtte ligge igjen nr de faket en kidnapping, det henger jo ikke p greip.

Noen som har en god forklaring p dette?
Ser for meg at AEH ble kvalt p badet mens hun dusjet og derfr bortfrt nakken. Det er en feil av GM. den styrker teorien om drappet hjemme.
TH sin forklaring var at hun har ftt nye klr av kidnapperne. Hres dumt ut.
Men liket med klrne p er lettere gjenkjenne.. naturlige tekstiler gr i opplsning fra 1-5 r, syntetiske om 40 -50 r.S GM har en poeng der.
Citera
2020-10-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg tror ikke at TH har glemt hvor han la dem. Jeg synes derimot at han evner tenke ut et sikkert gjemmested. Politiet har ikke klart knekke koden p hvordan han tenker om knallgode gjemmesteder.

Har vi hrt noe om hans forklaring? Kan ikke huske det.

Ja detta vcker frgor ...
Citera
2020-10-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenkte p hvis hun var i live men at hun var bevisstls, angende hvis GM forskte kle p henne.
Hvis GM forskte kle p henne, s kan det ha vrt tilfeldig hvilke klr det ble for det kan ha vrt klr som l fremme p eller ved badet i 2. etasje. (Ut fra en teori om at AE var p badet (naken eller ifrt badekpe el.l.) i 2. etasje kort tid fr angrepet ble utfrt).

Hvorfor ikke vente noen minutter til hun har kledd p seg. Klr og alt er i 2.etg. klrne fra kvelden fr er mest trolig p soverommet eller badet oppe. Ser ikke logikken i at hun kommer fra teater og gr inn p gjedtetoalettet og kler av seg for s g opp p bsdet oppd for vaske drg og pusse tenner og ta p natty. Kun hvis hun ikke sov i andre etg
Citera
2020-10-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er godt mulig at jeg tenker litt annerledes enn mange om mulige hendelsesforlp i denne saken. Jeg forsker ikke lse meg til kun ett mulig. Vi vet for lite, etterforskningen vet selvsagt mye mer.
TH er siktet for medvirkning til drap, og politiet har gtt ut og sagt at de leter etter flere gjerningspersoner. Personlig legger jeg ikke s mye vekt p det med hans DNA p hennes benklr. Det kan ha andre forklaringer, som at DNA oppsto i forbindelse med opprydning/rigging eller at DNA har en naturlig forklaring. Om han har avsatt sitt DNA p toalettringen i forveien, kan det ha blitt avsatt bak hennes knehaser ved etterflgende toalettbesk, - for eksempel.

Ja det kan finnas mnga frklaringar, det behver inte ha betydelse. De levde ju tillsammans.
Citera
2020-10-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Han har jo ikke vrt stille. Timer etter timer har han forklart seg for politiet. Gud vet hvor mange sider med referat. Han har skrevet ned alle sine betraktninger og delt dem med politiet, i nesten to r.
Hvordan kan du si at han ikke har vrt meddelsom? Hvordan kan du si at han har vrt stille.

Han er visst stille n, det kan vre som han og familien sier, at de fler politiet vrir og vender p alt de har sagt, at de ikke kjenner igjen livene sine i politiets utskrifter, at de mener alt blir vridd mot dem til passe i politiets syn p at TH er skyldig.
Det kan ogs vre at TH har problemer med fortsette lgnen, at hsn ikke husker hva han har sagt, og stadig mter seg selv i dra, og lgnene blir avslrt.

Vi vet ikke svaret her, men jeg har problem med se at taushet fra TH sin side har gjennomsyret saken.

Jag hller med. Ditt inlgg tl att upprepas.
Som jag frsttt har TH samarbetat frivilligt och intresserat i frsta omgngen men trttnat
d han och barnen tycker att polisen frvrngt vad de sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in