2020-12-22, 00:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis du har rett i det, m Tom Hagen ha skutt med ett eller flere andre vpen i pistolklubben. Lovlige vpen.

Hvorfor skaffe seg ulovlig pistol? Hva hadde han tenkt bruke den til.

Det sier litt om mentaliteten hans. Han gjr som det passer han. Ulovlig eller ikke bryr han seg ikke om.

han har ingen laglig anledning att frvrva detta s det visar inte TH som en bra kille...
han beter sig som en bebis...
vgrar nu att frklara sig om hagelgevret och de andra vapnen fr polisen men frvntar sig en tilstelsesdom...

https://www.tv2.no/nyheter/11851025/
Senast redigerad av Notteliten 2020-12-22 kl. 00:39.
Citera
2020-12-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, det er meget benbart.

Hva er penbart? Jeg gjengir det to uavhengige brukere har opplyst om denne foreningen. Jeg har ingen grunn til tvile p AmundRA og Lurenskog. Mener du at de nevnte brukerne ljuger? Jeg bruker ikke hennes rusavhengighet for skade AEHs ettermle. Jeg har aldri sett ned p misbrukere. Jeg har sette dette p nrt hold, og vet hvilket helvete rus kan vre, bde for den som er fanga i rusen og for de prrende. Fenvatnes reaksjon er helt som foventa, og du henger deg selvflgelig p. Hvorfor i all verden skal man ikke kunne problematisere et avhengighetsproblem? Hvis det er noe som er penbart, s er det at et avhengighetsproblem pvirker de fleste ektefeller og familier. Men dette skal det ikke snakkes om. Det er bedre lukka ya, og late som ingenting.
Citera
2020-12-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja bra frga men han borde f beslagtagna alla vapen s lnge han r siktet fr s allvarliga saker...

I november 2018 hadde Tom Hagen status som fornrmet. Mulig han fikk beholde hagla da.

Deretter ble det tatt ut hemmelig siktelse, ca sommeren 2019, fr han pgrepet april 2020.

Jeg regner med at n nr TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap p sin kone, har politiet beslaglagt alt han han mtte eie av vpen.

Men, han kan jo skaffe seg nye ulovlige vpen. Som han beviselig har greid skaffe seg tidligere.
Citera
2020-12-22, 00:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I november 2018 hadde Tom Hagen status som fornrmet. Mulig han fikk beholde hagla da.

Deretter ble det tatt ut hemmelig siktelse, ca sommeren 2019, fr han pgrepet april 2020.

Jeg regner med at n nr TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap p sin kone, har politiet beslaglagt alt han han mtte eie av vpen.

Men, han kan jo skaffe seg nye ulovlige vpen. Som han beviselig har greid skaffe seg tidligere.

ja h d ser man hans potential, hot och olagligt innehav av vapen r inte triviala/bagateller...
Citera
2020-12-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
De fleste her i trden sker etter rettferdighet. Noen sker rettferdighet for det eneste offeret som er AE og noen sker rettferdighet for TH.
Ja det strsta offret r AE.
Men om TH r oskyldig r han ett mycket stort offer ocks.
Citera
2020-12-22, 02:36
Medlem
Till Moschata

Det strsta offret r AE. Att man ska behva bli ddad fr pengar r inte rttvist.
Citera
2020-12-22, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Till Moschata

Det er mange ofre her, barna og barnebarna blir n sikkert hjerneskadet av det her.

P tide at TH tilstr og fr en slutt p denne galskapen.
Citera
2020-12-22, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Rettferdighet fungerer ikke p den mten du beskriver. Du kan heller ikke uttale deg om hva jeg eller noen andre sker.
Det krp inn noen mennesker i trden, som kom med pstander som har vrt ubekreftet i media.
Jeg har stilt kritiske sprsml til disse pstandene, men istedet for svare p dette, s valgte vedkommende trekke seg tilbake, og heller kommunisere fra PM. Dette var forvrig planen fra start, men det tar jo en viss tid og antall innlegg fr man kan gjre det.
Det er helt i orden for meg, vedkommende er ikke troverdig i mine yne. Nr man velger g til personangrep, istedet for forklare seg, s har det dessverre den effekten, at man ikke blir trodd...fra min side.
Hvis vedkommende er opptatt av AEHs rettferdighet, s burde vedkommende heller svare p sprsml, og la vre med vre s selvopptatt.
Det er umodent nr man ikke forstr forskjell p at noen ikke er overbevist - og det at noen bevisst forsvarer en skyldig person. I ett slikt tilfelle har man mistet kontakt med sin rasjonalitet.
Man m i det minste forst forskjellen p en bruker som forholder seg til informasjonen som blir gitt - og en bruker som gir eksklusiv informasjon. Det er vanligvis slik at det er den som har eksklusiv informasjon (ubekreftet informasjon) som har en agenda. Selvsagt m man innse at man risikerer bli mistenkliggjort, nr man serverer ubekreftet informasjon. Noe annet er anses som selvopptatt, og har derfor ingenting med rettferdighet gjre. Kort sagt - svakt!
Jeg registrerte meg lenge fr denne saken, og har ikke noen strre agenda enn i andre saker.
Agenda meg her, og agenda meg der - i den grad jeg muligens har en agenda, s forsker jeg passe p meg selv, for det er ikke ubetydelige personangrep man blir utsatt for, om man har egne meninger her i trden. Noen nedlegger svrt mye arbeid, med forske polarisere trden, og m derfor ikke la seg bli overrasket eller fle seg sttt, hvis det skaper mistanke.
Sker man rettferdighet, s m man sette seg selv utenfor - rett og slett!

S bra skrivet!
Kan man tala om "faktiska nyanser" eller "nyanser / niver utifrn och inom ramen fr fakta"?
Det r vad jag tycker du skriver om p ett mycket vrdefullt stt.
Det r ngot annat n att "polarisera", m.a.o. man mste gra allting svart / vitt fr att f ngot att
gripa sig an.
Vi har hamnat i en polarisering enligt somliga i trden, dr vr nde kallas TT.

Man / vi tar stllning till vad som skrivs, i media och i trden och lgger vikt vid det som kan bekrftas.
Det kan ju tillkomma en dimension av personlig uppfattning om TH ocks (som jag ser det),
nr man frsker f en helhetsbild av hur han r, hur han kan frvntas agera - i frhllande
till det vi vet kring alibi, osv.
P s vis skapas en slags "frstelse" fr personen, oavsett skuldfrgan- men som inte ska tilltas pverka fakta i skuldfrgan.
Tnk p alla psykologer som ska hjlpa de GM som kommit till rttspsykiatrisk avdelning istllet fr fngelse. De skaffar sig ocks en frstelse, tillsammans med verblick, utifrn en helhetsbild - trots att GM redan r dmd eller har erknt p stt som bidragit till utslag i dom. .

Allt detta frntar inte AEH hennes vrde. Det r "lttare" att f frstelse fr henne i egenskap av offer, d man kan slippa
ta stllning till (juridisk) orsak - verkan, till skuld.
Det som man ltt och intuitivt upplever av ett offer som person, behver man inte stta ord p och redovisa fr, som man kanske br med frgan om skuld hos TH.
Drfr kan det se ut som att vi glmmer AE och "vljer TH", men s r det inte.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-22 kl. 05:43.
Citera
2020-12-22, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Till Moschata

Sjlvklart r AEH det strsta offret. Men d jag inte r vertygad om TH:s del i frsvinnandet
kan jag heller inte pst att "hon r ddad fr pengar".
Jag frgar mig alltjmt hur en mnniska som TH skulle kunna frms riskera sitt liv i trygghet
och lagom anonymitet, sitt rykte, fr pengars skull - med s ogenomtnkta spr, som av dlig
planering, nr han i sitt liv r en mstare p just planering ...

En slug GM i hans nrhet kan ha utnyttjat situationen, som jag skrivit frut.
Ngon som knt till ev prat om skilsmssa, AEH:s intresse fr andra bostder, att hon "pratat av sig"
om TH, hans behov av att ha henne hemma.
Ngon som kanske inte tyckte att han uppskattade henne tillrckligt och vill "visa" honom ..
och samtidigt f pengar.

Oavsett motiv r planlagt mord ngot fruktansvrt.
Citera
2020-12-22, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Sjlvklart r AEH det strsta offret. Men d jag inte r vertygad om TH:s del i frsvinnandet
kan jag heller inte pst att "hon r ddad fr pengar".

Uansett om TH er delaktig eller ikke, s er hun jo drept for penger? Eller hva er din teori om hvorfor AE er forsvunnet/drept?
Citera
2020-12-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hva er penbart? Jeg gjengir det to uavhengige brukere har opplyst om denne foreningen. Jeg har ingen grunn til tvile p AmundRA og Lurenskog. Mener du at de nevnte brukerne ljuger? Jeg bruker ikke hennes rusavhengighet for skade AEHs ettermle. Jeg har aldri sett ned p misbrukere. Jeg har sette dette p nrt hold, og vet hvilket helvete rus kan vre, bde for den som er fanga i rusen og for de prrende. Fenvatnes reaksjon er helt som foventa, og du henger deg selvflgelig p. Hvorfor i all verden skal man ikke kunne problematisere et avhengighetsproblem? Hvis det er noe som er penbart, s er det at et avhengighetsproblem pvirker de fleste ektefeller og familier. Men dette skal det ikke snakkes om. Det er bedre lukka ya, og late som ingenting.
Jeg er opptatt av at hun er forsvunnet, at mye peker mot TH som gm, mm. Jeg mener selvflgelig ikke at de nevnte brukere lyver. Setter en strek der.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-22 kl. 07:58.
Citera
2020-12-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hper du var ironisk n? Eller begynner du ogs med vitnene i s, hvordan ser det ut, hvem er p lag? Vitnene og BB mot TH og AE? Det bor 20.000 i s, og bare 15.000 i Drbak...

Prvde bare sette meg inn i hodet p de som tror p alt fra film til til BMW med krommet bensinlokk, men fant ingenting. Fortsetter med politiets hovedhypotese.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in