Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Nu tror jag inte alls att det är så. Men om Trump skulle försöka med någon sorts kupp så måste han veta att han har fullt stöd av militären, annars är det nog minst fängelse som väntar. Jag vet inte vad han har för relation till militärledningen, men så god tror jag inte att den är.
Enda chansen han har i så fall är att han vet att det finns vattentäta bevis för valfusk som man kommer att kunna lägga fram efter att Biden har stoppats från att bli president.
Du fattar fortfarande inte. Det är inte Trump eller militären som begår en kupp utan korrupte Biden/Harris med stöd av kabalen och Kina. Trump och militären kommer antagligen försöka stoppa den.
Det är helt omöjligt att Trump skulle göra detta på egen hand. Är det så, så tar jag av mig hatten, går ner på knä och ber er alla om ursäkt. Då är han skvatt galen och jag har blivit grundlurad. Ryktet sade redan 2016 att det var militären (generaler osv) som kontaktade Trump och bad honom run for POTUS. Han har haft militären och IC bakom sig hela tiden. Kör han det här solo så vet i katten om fängelse ens räcker.
Trump må framstå som en buffel men det är nog mest hans gimmick. Det finns intervjuer med honom från 80-talet där han verkar hur sympatisk som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tok-Frans
Har tanken aldrig slagit dig att det är militären som styr utvecklingen nu?
Flytta ditt fokus från Trump och du kommer se med öppna ögon.
Det är helt osannolikt att Trump kör en enmansshow.
Citat:
Ursprungligen postat av
demokratochsvensk
Detta är i varje fall sant. Det är alltid militären som har sista ordet. Men USAs militär är djupt involverad i det militärindustriella komplex som utgör ryggraden i deep state.
Det är helt olika syften och intressen. Redan Eisenhowervarnade för MIC. JFK likaså. CIA som är de onda, egentligen en del av Mossad, åker runt och skapar oroshärdar över världen, ger vapen till oppositionella. Amerikanska soldater tvingas åka dit och dödas av vapen som CIA delar ut. CIA drar inte droger till USA, droger som sedan amerikanska unga dör i. MIC och CIA vill starta så mycket krig och oro som möjligt. De som ska ner på marken kanske inte är lika roade av det, i längden. HRC personifierade hur likgiltig politiker kan vara när unga soldater på marken får sätta livet till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vovloman
När kvasten gått i USA är det dags att städa ur korruptionen här hemma oxo....det kommer dock behövas lite kraftigare tag då vi har 100% korruption här och inte ”bara” 80% over there....
Kan Trump och militären i USA krossa globalisterna, kabalen, Big Tech, MSM etc så kommer det påverka oss positivt oändligt mycket även här. Det går inte att poängtera det tillräckligt. Få bort Soros, få bort de som startar krig i MÖ osv. Krossa FN, WHO, internationella valutafonden, Fed Reserve, Bilderberg, Trilaterala kommissionen, World Economic Forum osv lär dra undan mattan för den korrupta eliten och kabalen även i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
BummingAround
ett jag är säker på är att INGEN här inne på FB vet vad som kommer att ske närmaste dagarna i D.C. Men att något kommer att ske som blir oväntat skulle jag gärna betta på, det som sticker ut är den enorma militära uppladdningen och de rigiorösa avspärrningarna som får ryssar och kineser verka som amatörer.
Och nej, inga beväpnade eller aggresiva Trump-anhängare kommer att synas, det är inte ev sådana som Biden skall skyddas mot.
+1.
Frågan är om Biden ska
skyddas.