Citat:
Ursprungligen postat av
goingsomewhere
At noen husker meg! Hyggelig, og dette er velment. Har ikke flgt med i det siste s vet ikke helt hva farkosten sikter til. Jeg er bare en helt vanlig person, ikke norsk engang, som synes AEH saken er utrolig fascinerende. Etter kryptosporet gikk tomt sommer i fjor og lite annet kom til overflaten har jeg drevet med andre ting. Men s ramlet TV2 opp en skallt kryptoekspert fra "Arcane krypto"
https://www.tv2.no/a/11884571/ (det kunne ha vrt RU for all del) for noen uker siden, ble jeg vekket til live igjen og skrev mld til TV2. Og s kom VG med teksten til disse epostene, og (igjen skallte) sprkeksperter som heller ikke kom mye videre. Selv om det er stortsett lett skjnne hva (den gramatisk og stavemte korrekte) brdteksten skal ha vrt, er det mye vanskeligere finne ut om det er etnisk norske som str bak, om det har blitt brukt en slags obfuskeringsprogram, eller om det er utlendere med begrenset kunnskap av norsk o.m. Mitt bidrag i dette er at jeg lurte om det kunne ha vrt skrevet av noen med russisk eller baltisk bakgrunn, srlig en uten god sprkkompetanse. Inntil videre forblir saken ulst og en av de mest utrolige krimhistorier i Norge.
=== liten edit: ===
Dere som er norske m kunne se fra tekstene mine at jeg er ikke norsk. Det er smfeil her og der, og setningskonstruksjonen hvor noen ord str p feil plass osv. En linguist kunne sikkert tide hva slags sprkbakgrunn ligger i bunns i mitt tilfelle (noen kan prve seg om de vil, send gjerne pm), men det er milevis unna disse epostene og trusselbrevet. Det er ikke vanlig feil-norsk.
Ja, det jeg mente er at siden du var med finne ut av kryptokoden, s ble det skrevet her at du ikke kunne skrive mer her, siden du plutselig var involvert i etterforskningen, og hadde ftt en slags munnkurv. Nr du n er tilbake etter s lang tid, s tenkte jeg at de hadde tatt bort munnkurv, noe som kunne tyde p at de var ferdig med etterforske kryptosporet.
Bra at du er tilbake uansett.